BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 14:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e32] Tolerancja rozmiaru opon przy ASC
PostNapisane: 13 lutego 2007, 02:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Witam

Mam letnie oponki przód 235/45/17 i tył 255/40/17 różnica średnicy 1,2% (tył mniejszy wbrew pozorom...) i niestety :( Nie mogę włączać ASC bo mi przerywa jadąc przy stałej prędkości i gazuje przy hamowaniu silnikiem. Gdy wyłącze wszystko jest ok.

Jaka jest maksymalna różnica i czy ta różnia może powodować takie zachowanie czy to raczej usterka ASC?:(

Czy dużo stracę ze stablności zmieniając oponki z tyłu na 235/45/17?


Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 13 lutego 2007, 09:29 przez michael, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 07:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 708
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Moje BMW: E61 530d 231KM
Kod silnika: M57N2
masz uszkodzone asc

Ja mam oponki 235/45/17 z tyłu i wszystko jest ok.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 09:14 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
255/40/17 to rozmiar jak najbardziej dopuszczalny do E32- nie ma to prawa wpływac na prace ASC .

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 22:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
J E L I T O napisał(a):
masz uszkodzone asc

Ja mam oponki 235/45/17 z tyłu i wszystko jest ok.


A jakie masz z przodu? Nie chodzi o to że różnią się od fabrycznych a jest różnica przód tył. Z przodu masz jaki rozmiar?


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 22:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Frank napisał(a):
255/40/17 to rozmiar jak najbardziej dopuszczalny do E32- nie ma to prawa wpływac na prace ASC .


Gdybym z przodu miał takie same to zgadza się... ale co wtedy gdy z przodu są większe?


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 22:21 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Średnica przednich koł nie ma znaczenia ,jesli są napedzane tylnie. Po prostu przednie bedą sie albo wolniej albo szybciej obracac ( to tak teoretycznie) . oczywiscie trzeba sie trzymac rozmiarów fabrycznych .

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 22:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Frank napisał(a):
Średnica przednich koł nie ma znaczenia ,jesli są napedzane tylnie. Po prostu przednie bedą sie albo wolniej albo szybciej obracac ( to tak teoretycznie) . oczywiscie trzeba sie trzymac rozmiarów fabrycznych .


Ma i to bardzo duże, bo niby skąd ASC wie że auto jest w poślizgu? Stąd że przednie kręcą się wiele szybciej niż tylne a u mnie cały czas tak jest, na 100 obrotów przednich przypadają 102 obroty tylnich. I to na prostej drodze i bez poślizgu :)


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 22:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Frank, JELITO i inni użytkownicy forum jeśli macie ASC to proszę Cie napisz jakie masz koła z tyłu i z przodu, policze czy różnica mniejsza niż u mnie... z góry dzięki.


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 22:50 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
michael napisał(a):
Stąd że przednie kręcą się wiele szybciej niż tylne a u mnie cały czas tak jest, na 100 obrotów przednich przypadają 102 obroty tylnich. I


chyba odwrotnie ;)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 23:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Frank napisał(a):
michael napisał(a):
Stąd że przednie kręcą się wiele szybciej niż tylne a u mnie cały czas tak jest, na 100 obrotów przednich przypadają 102 obroty tylnich. I


chyba odwrotnie ;)


Dokładnie :) przednie wolniej tylne szybciej :) Więc jakie masz te rozmiary? :>


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 23:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
235/45 przod

245/45 tył

ale ja nie mam ASC ;)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2007, 09:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 708
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Moje BMW: E61 530d 231KM
Kod silnika: M57N2
U mnie przód i tył identyczny, czyli 235/45/17 lato i 205/65/15 zima. Tu i tu ASC zachowuje się idealnie i nie ma to nic wspólnego z rozmiarem koła. Może masz problem z przepustnicą.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2007, 10:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
J E L I T O napisał(a):
U mnie przód i tył identyczny, czyli 235/45/17 lato i 205/65/15 zima. Tu i tu ASC zachowuje się idealnie i nie ma to nic wspólnego z rozmiarem koła. Może masz problem z przepustnicą.


Kiedy będziesz zmieniał opony? Załóż przednie tylko na przód a wg mojej teorii auto będzie lekko mulić przy przyśpieszaniu, przerywać podczas ciągłej jazdy i stracisz odcięcie przy hamowaniu...


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL