BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 09:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] "Bum" przy wlaczaniu 1 biegu
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 17:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
Witam. Niestety ostatnio zauwazylem taka przypadlosc... przy gwaltownym wrzuceniu 1 biegu slysze w podwoziu w okolicy skrzyni biegow dosc glosne "bum". Nie zdarza sie to caly czas, powiedzmy raz na kilka wrzucen. Dodam, ze jesli trzymam sprzeglo caly czas i wbije 1 bieg jeszcze raz to tego dzwieku juz nie ma i bieg wchodzi tak jak powinien.
Gdy chce powoli wbic 1 bieg to tego dzwieku juz nie ma, ale bieg wchodzi z malym oporem. Poziom oleju jest taki jaki powinien byc - niedawno zmienialem. Biegi nie wyskakuja. O co tu "kaman" ? :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 17:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 293
Lokalizacja: Gostynin/Plock
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: m52b28 :)
Garaż: http://www.thebestof.com.pl/zgloszenia_ ... php?id=162
Kolego Ostmark, pawdopodobnie chodzi o elastyczny łącznik wału. Wjedz na kanał i sprawdz w jakiej jest kondycji.

_________________
Tuleje poliuretanowe !! www.mpbs.pl Zniżki dla forumowiczów! www.mpbs.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 18:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
Jesli to ta czesc to ulzylo mi, bo naprawa nie jest kosztowna. Dzieki.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 18:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Jak nie wskakują biegi to napewno nie łącznik :(
Coś dzieje się ze skrzynią albo sprzęgłem.

Napewno Cię nie pocieszyłem, ale gdyby to był łącznik to waliłoby jak ruszasz, a nie jak wrzucasz bieg. Może to być problem wybieraków lub synchronizatora.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 18:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
Hmm moge jeszcze dodac, ze jakis czas temu musialem uszczelnic skrzynie simmeringiem i jakims tam uszczelniaczem wybieraka czy cos takiego (nie znam sie na tym), bo spory wyciek byl i ubylo duzo oleju.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 18:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
I to są niestety skutki :( Nie jestem ekspertem od skrzyń, moja wiedza ogranicza się do takich solidniejszych podstaw. Co do porady, jak to naprawić, musisz czekać aż ktoś bardziej kumaty się odezwie ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 18:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
Wlasciwie to "bum" bylo juz przed wyciekiem ze skrzyni, dlatego nie wydaje mi sie zeby to mialo jakis wplyw hmm. Nie wiem :) Dzieki za checi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 19:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
pemogo napisał(a):
Kolego Ostmark, pawdopodobnie chodzi o elastyczny łącznik wału. Wjedz na kanał i sprawdz w jakiej jest kondycji.


Tak, napewno przy wrzucaniu jedynki wali łącznik elastyczny, powodzenia :]

Toudi napisał(a):
Jak nie wskakują biegi to napewno nie łącznik :(
Coś dzieje się ze skrzynią albo sprzęgłem.


Zgadza się ...

Myśle że to może być kwestia że łożysko oporowe na wałku ciężko chodzi i wymaga przesmarowania żeby to wszystko płynnie chodziło . . . bardziej szukał bym przyczyny przy sprzęgle niż przy skrzyni chodź nie wykluczam też jej ...

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 16:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
^^ Dziekuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 18:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: Poznan
a moze cos sie dzieje z synchronizatorem pierwszego biegu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 19:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
wtedy by mial problem z innym biegiem z tym ktorym ta jedenka jest zsynchronizowana

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 21:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 230
Lokalizacja: KrakĂłw
u mnie jest to samo, jakby ktos gumowym młotem walił w podłoge, nie znam przyczyny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 15:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
^^ Dokladnie taki dzwiek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 19:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: Poznan
nie jestem do konca pewien czy musialbys koniecznie miec problem rowniez z innym biegiem...mialem takie podobne problemy co Ty w poprzednim aucie... i jak sie okazalo byl to synchronizator...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 19:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
Ok zalozmy, ze to synchronizator 1 biegu. Jakie koszta i czy w ogole oplaca sie to robic, czy wymienic skrzynke?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 20:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
Sprawdzilem przed chwila reszte biegow i na 2 i 3 jest to samo. Ale tylko gdy wbijam stojac w miejscu. Gdy jade i wrzucam po kolei - wszystko jest w porzadku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: "Bum" przy wlaczaniu 1 biegu
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 21:56 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 35
Posty: 2
Lokalizacja: Kraków
Ostmark napisał(a):
... Biegi nie wyskakuja. O co tu "kaman" ? :(

czytajcie ze zrozumieniem. Ostmark napisał, że biegi nie wyskakuja a nie, że wyskakują...
co do problemu tez mam e36 i mam to samo, ale mysle, że to wina sprzęgła.
chodzi o to ze jak zostawie samochód na luzie i później odpale, sprzegło i 1 to jest takie uderzenie ale to dochodzi wlasnie spod samochodu i jest spowodoowane tym ze mam zużyte sprzeglo przez co po wbiciu 1 biegu jest przekazywana minimalna sila na kola i likwiduja sie luzy na wale itp... Dlatego zgodze sie ze to jakis łącznik na wale, no i sprzągło ;p
Chyba że się mysle;P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 06:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
Ja mam/miałem podobny objaw, po wrzuceniu jedynki na postoju słyszalne/odczuwalne puknięcie.
Jestem świeżo po wymianie kompletu sprzęgła i łącznika elastycznego wału i musze powiedzieć że objawy ustały w 90% choć czasami zdarza się usłyszeć to puknięcie.
Spróbuje jeszcze odpowietrzyć wysprzęglik, może tu też jest wina.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 06:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Panowie i tak do niczego nie dojdziemy do póki nie wyjmiecie skrzyni i nie zajrzycie do sprzęgła.
Pisałem już o tym wcześniej.
Co tu debatować, trzeba zacząć od najtańszych rzeczy które na dokładkę można zrobić samemu.
Chodzi mi o wyjęcie skrzynie i obejrzenie stanu docisku i łożyska oporowego sprzęgła.
Może docisk jest już wytarty??
Jak wiadomo silnik cały czas obraca wałem, jeżeli docisk nie zluzuje odpowiednio tarczy sprzęgłowej to powoli się ona obraca, po wrzuceniu biegu zablokuje ją opór stawiany przez wał napędowy połączony z tylnym mostem i kołami. Stąd ten stuk. Taka jest moja dedukcja.
Zresztą potwierdził to palermos. Po wymianie sprzęgła efekt się radykalnie zminimalizował, zrobi porządek z wysprzęglikiem i całkiem zniknie.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 14:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 172
Lokalizacja: KNURÓW
Moje BMW: E36 cabrio
Kod silnika: M52 B28
Jeśli chodzi o sprawdzanie najtańszych rzeczy to proponował bym jeszcze przed ściągnięciem skrzyni zobaczyć na tuleje mostu, te co łączą most z tylną belką, są dwie. Mogą być wywalone i po prostu obudowa mostu tłucze po belce, w chwili kiedy właczaz bieg.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL