BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 22:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Sprawdzenie wisko
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 20:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
Witam,jak można sprawdzić wisko czy jest dobre.nie mam problemów z silnikiem i nic sie nie przegrzewa,ale słyszałem że jak sie silnik rozgrzeje to wisko powinno daj spory opór,a moje można zatrzymać palcem jak sie kręci.jak to z tym wisko jest naprawde ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 20:23 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 128
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B25
Nie dawno o tym czytałem na tym forum , uzyj opcji szukaj

Z tego co pamietam to gdy( w skrócie) wisco dostanie odpowiedniej temperatury zaczyna sie szybciej krecic by schłodzic silnik , gdy np stoimy w korku i nie ma przepływu powietrza przez chłodnice (bo stoimy) , jest ruch tego powietrza wytwarzany przez wiatrak( Wisko),
tak wdg mnie to by wyglądało

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 20:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
na postoju zagrzej samochód, jak dojdzie wskazówka do pionu (a nawet delikatnie za) to obserwój visco i tak jak piszesz , zatrzymasz je palcem to jest walnięte
oczywiscie nie polecam na wszelki wypadek pchać tam palców :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 20:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
pchalem nie raz tam palce i nic nie bolalo :hyhy:,ale to dziwne że jak mam padniete wisko to dlaczego silnik sie nie przegrzewa,wskazówka jest w pionie,to ja teraz nie wiem co robić wymieniać wisko czy nie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 21:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3336
Lokalizacja: SOSNOWIEC/LONDON
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28
wymien ja tez tak mialem nie grzal mi sie ale visco bylo walniete. wymien ilem i teraz przynajmniej mam z glowy jeden problem. to ze ci sie nie grzeje to dobrze ale moze zawsze zaczac ;)

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 00:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
Widocznie padło ci niedawno więc ciesz się, że to w pore zauważyłeś bo to poważna sprawa
Aha i nigdy nie powinna wskazówka wystawać za połowę !!! nawet minimalnie jak pisze Michał jeśli tak się dzieje to znaczy że cuś jest nie halo. :(

Wymień wisko bo jak przegrzejesz silnik to będzie cię dużo dużo więcej kosztowało :/
Jak ostatnio wymieniłem to spróbowałem zatrzymać wiatrak na ciepłym silniku ale bałem się paluchy pchać tak jak można było robic wcześniej więc wepchałem delikatnie rączkę kąbinerek i szczęka mi spadła jak nie udało się zatrzymać wentylatora a plastikową rączkę ładnie pogruchotało aż się dziwię że nie muszę nowego wentylatora kupić :wstyd:

powodzenia
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 08:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
Panowie a jakie te wisko kupić nowe czy stare,bo na allegro cenny sa różne,te tańsze też sie sprawdzą ?jak ktoś kupował niech doradzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 09:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
oczywiscie nowe http://moto.allegro.pl/item648814522_no ... mocja.html

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 12:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 65
Lokalizacja: N-ce
wisko łatwo sprawdzić szczególnie teraz jak jest bardzo ciepło to nawet je słychać, łatwo sprawdzić wisko przy bardzo wysokich temperaturach na zewnątrz i jak silnik jest już rozgrzany to podnosisz maskę prosisz aby ktoś wyłączył silnik jeśli wisko się szybko zatrzyma to jest sprawne jeśli po wyłączeniu silnika kreci się i kreci (długo) to jest walnięte, inna metoda wykręcasz chłodzisz i sobie kręcisz powinno luźno chodzić potem polewasz gorącą wodą i powinno zacząć chodzić ciężej jeśli po polaniu gorącą wodą nie chodzi znacznie ciężej niż przed polaniem to jest walnięte


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 23:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
tylko nowe visko

ale zwróć uwagę na ilość śrób którymi jest mocowany wentylator !
mi jakis koles na allegro wysłał jego zdaniem pasujace wg numeru nadwozia wisko z trzema śrubami a jak się okazało mam takie jak na tej aukcji co ci kolega Michał podesłał. Niestety dowiedziałem się o tym jak to rozebrałem wiec weź lusterko od żony lub mamy ;) i zerknij tam zanim zamówisz wiskoze zeby nie było takiej wpadki jak u mnie a wiadomo ze transport i zwrot kosztów to zbędna strata czasu i nerwów.

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 07:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
STRAHU sluszna uwaga,masz punkcika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 18:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
Czasem i ślepej kurze trafi się ziarno wśród plewów ;)

cieszę się że pomogłem

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 09:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
a jeszcze ostatnie pytanie,jak odkręcic ten wiatrak,jaki jest tam gwint i jak zablokować wiatrak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 10:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3336
Lokalizacja: SOSNOWIEC/LONDON
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28
gwint jest odwrotnie niz normalne
ja wsadzilem klucz wziolem mloteczek i jak nie zaje.... tak sie odkrecilo bez problmu

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 14:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 65
Lokalizacja: N-ce
jeffrey1212 napisał(a):
gwint jest odwrotnie niz normalne
ja wsadzilem klucz wziolem mloteczek i jak nie zaje.... tak sie odkrecilo bez problmu


dobre ale potwierdzam tak trzeba zrobić a sam wiatrak do wizko jest na imbusach chyba 5mm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 15:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
Wisko było zepsute bo jak zdjąłem osłone to na wisku i na obudowie było mokro tak jakby wyciekł olej.założyłem nowe,od razu innaczej pracuje wisko ,od razu czuć że daje opór.jak silnik jest zgaszony to jest trudno obrócić wisko,a na tamtym zepsutym to jak pchnąłem wiatrak to zrobił z pięć obrotów.Także sprawdzcie swoje wiska czy macie dobre bo ja na swoim to chyba rok jeżdziłem nie wiedząc że jest uszkodzone


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL