BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 14:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 318 problem z wentylatorem
PostNapisane: 13 lutego 2007, 18:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Lipnik
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
Witam wszystkich
Tydzien temu stałem sie szczesliwym posiadaczem BMW E36 318. Samochod zostal sprowadzony z Niemiec od prywatnego właściciela. W silniku do wymiany jest uszczekla pod głowica i chyba jeden hydropopychacz. Zaniepokoiła mnie praca VISCO, otóż przy nagrzaniu sie silnika do temp wyższej niż normalna VISCO nie pracuje. Czy powodem tego może być brak obudowy wentylatora (chodzi mi o tą dużą obudowę co idzie od chłodnicy i zakrywa pióra wentylatora)?? I jeszcze jedno pytanie: co zrobić żeby zadziałał nawiew od ogrzewania?? (teraz działa tylko na 4 biegu)
Jestem nowy na forum więc jeżeli napisałem coś nie tak to z góry przepraszam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 21:07 
witam co do pierwszej części tematu nie mam pojęcia ale z nawiewem mogę pomóc :)
na99% będzie to opornik dmuchawy


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 21:11 
mialem to samo u siebie!nie lączył jakiś nit w tym oporniku
zaklepalem i po problemie ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 21:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Lipnik
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
a gdzie znajdę tą opornicę?? z gory dziekuje:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 21:33 
u mnie jest w srodku od strony pasazera
musisz zdjąc to oslone (nad nogani) i powinienes zobaczyc 4zielone kabelki u samej gory! trzeba sie troche powyginac :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 22:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: K-n
Witam: Jestem nowym posiadaczem BMW 325TD, Mam ten sam problem co dybel17, lecz moje pytanie jest takie.

Przy opornicy jest bezpiecznik, jak poprawka lutu nie pomorze to wtedy mogł by byc trzasniety on, cz wlutowanie w zamiast bezpiecznika jakiegos kawałka "" DRUTU"" nie bedzie w niczym przeszkadzac. Czytalem gdzies tu ze takie cos jest mozliwe ale czy bezpieczne nic sie nie zajara??????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 22:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
dybel17 napisał(a):
Zaniepokoiła mnie praca VISCO, otóż przy nagrzaniu sie silnika do temp wyższej niż normalna VISCO nie pracuje.

niebardzo rozumiem ?? jak to nie pracuje?? jeśli silnik jest zimny to śmigło powinno się kręcić w sposób mimowolny, natomiast jeśli jest porządnie zagrzany wtedy żel gęstnieje i śmigło zaczyna być sprzęgane z silnikiem prawie na sztywno i przy dodawaniu gazu powinno byś wyrażnie słyszalne charakterystyczne wycie spowodowane cięciem powietrza przez łopatki śmigła.
Pozatym na zimnym silniku niema problemu z zatrzymaniem śmigła ręką natomiast na gorącym silniku w fazie gęstnienia żelu z zatrzymaniem jest już problem.
Ale przedewszystkim, wadliwość viska charakteryzują skoki temperatury poza pion wskazówki.
pozatym obudowa to ważna żecz ponieważ ,powietrze ciągnięte przez śmigło ma być od chłodnicy , a nie z komory silnikowej.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL