dybel17 napisał(a):
Zaniepokoiła mnie praca VISCO, otóż przy nagrzaniu sie silnika do temp wyższej niż normalna VISCO nie pracuje.
niebardzo rozumiem ?? jak to nie pracuje?? jeśli silnik jest zimny to śmigło powinno się kręcić w sposób mimowolny, natomiast jeśli jest porządnie zagrzany wtedy żel gęstnieje i śmigło zaczyna być sprzęgane z silnikiem prawie na sztywno i przy dodawaniu gazu powinno byś wyrażnie słyszalne charakterystyczne wycie spowodowane cięciem powietrza przez łopatki śmigła.
Pozatym na zimnym silniku niema problemu z zatrzymaniem śmigła ręką natomiast na gorącym silniku w fazie gęstnienia żelu z zatrzymaniem jest już problem.
Ale przedewszystkim, wadliwość viska charakteryzują skoki temperatury poza pion wskazówki.
pozatym obudowa to ważna żecz ponieważ ,powietrze ciągnięte przez śmigło ma być od chłodnicy , a nie z komory silnikowej.