BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 22:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] SWAP E36 coupe 2.8L
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 17:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M50B20
Witam, jak w temacie, mam okazje kupić silnik 2.8L z e36 z 1996r. Zastanwiam się jaką baze wybrać pod ten silnik. Czy szukać Rzędowej szóstki czy zwykla R4.
Chciałbym aby sie obeszło bez wymiany instalacji elektrycznej, przekładni kierownjiczej, chamulców, baku przewodów paliwowych.

Czy cała wiązka elektryczna jest ta sama w R4 i 2.8l? Bo komputer zapewne jest inny. Jak wyglada sprawa z karoseria czy w 2.8 byla jakso wzmocniona czy wyposazona w jakeis dodatkowe elementy/uchwyty do silnika??


Ostatnio edytowano 12 czerwca 2009, 21:37 przez zygizz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 18:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
karoseria jest ta sama
przy zmianie r4 na r6 jest potrzebna masa rzeczy
inne sa hamulce inne zawieszenie inna jest wiazka elektryczna
zeby samochod jezdzil jak r6 trzeba wymienic skrzynie i dyfer
koszt samych gratow to okolo 5 tys zl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 18:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 128
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B25
Jak chcesz zmieniac na 2.8 to tylko z R6 , z R4 masz wszystko do wymiany łącznie z wałem mostem , polosiami , wydech mocowania wydechu trzeba przerabiac , inne lapy i poduchy silnika , inny licznik( inne wskazania obrotomierza) itd

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 18:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 128
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B25
tomasz86 napisał(a):
karoseria jest ta sama
przy zmianie r4 na r6 jest potrzebna masa rzeczy
inne sa hamulce inne zawieszenie inna jest wiazka elektryczna
zeby samochod jezdzil jak r6 trzeba wymienic skrzynie i dyfer
koszt samych gratow to okolo 5 tys zl


mnie przekladka z R4 na R6 wyszla niecale 6tys razem z silnikiem i mechanikiem

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 21:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M50B20
Załóżmy, że mam wszytskie potrzebne części. Interesuje mnie tlyko czy dużo zabawy jest z taka wymianą.
A wiązka elektryczna jest ta sama w 2.8 i w 2.0 ??
Jak wygląda sprawa 1.8is-a ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 21:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
zygizz napisał(a):
Załóżmy, że mam wszytskie potrzebne części. Interesuje mnie tlyko czy dużo zabawy jest z taka wymianą.

okolo 2 dni roboty
zygizz napisał(a):
A wiązka elektryczna jest ta sama w 2.8 i w 2.0 ??

z tego co pamietam to tak
zygizz napisał(a):
Jak wygląda sprawa 1.8is-a ??

napewno bedziesz mial mnie roboty
is-a na swapa mam akurat na sprzedaz
2.8 w sumie tez


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 09:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M50B20
Pisaliscie tez o roznicy w zawieszeniu w R4 i R6. Moge wiedziec czym dokladniej sie rozni? Wiadomo na poewno sa inne amortyzatory i sprezyny, ale wachacze drazki stabilizatory przekladnia kierownicza chamulce ( przewody abs zaciski) to to samo czy tez inne ??

Czy 1.8is bedzie mial ta sama wiązke elektryczna co 2.8?? Boje sie ze przy przekladce pomieszam gdzies te kablke przy silniku i nie bede wiedzial co i jak i gdzie podlaczyc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 10:19 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 128
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B25
Różnica w zawieszeniu jest tylko taka ze z R4 na R6 musisz zmienic amory i chamulce ( chamulce z is-a moga zostac) , ja mam aktualnie silnik 2,5 przód z 1,6 tył zmieniony z bebnów na tarcze i jest ok ,Co do zawiechy to musisz tez zmienic z opcji R4 ->R6 bo amory mają grubszy ten pręt w teleskopie i inne springi, no i nie we wszystkich R4 jest z tyłu stabilizator dolny

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 11:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
w moim bmw również był swap. ale amortyzatory z tego co patrzyłem to są takie same do wersji od 1,6 do 2,8. można popatrzeć na aukcjach. jeśli masz bębnowe hamulce z tyłu to lepiej jakbyś wymienił na tarczowe. ja mam wymienione. a mój silnik to 2,5 a przekładka była z 1,8 zwykłego. silnik 2,5 był kupiony w bardzo dobrym stanie z małym przebiegiem, więc posłuży mi długo. dlatego jeżeli chcesz mieć to samo auto a z mocniejszym silnikiem to polecam. chyba w tej chwili łatwiej dostać w dobrym stanie silnik od 2,8 i wsadzić do zadbanej karoserii , niż kupić niezmęczone 2,8i.

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 14:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M50B20
No dokladnie, zadbaną 328 dostac na prawdę ciężko.
A co do chamulców to pompa przewody chamulcowe i ABS sa te same w wersji z bębnami i tarczami z tyłu ?? Wystarczy zmienić bęben na tarcze??
I następne pytanie, czy przewody paliwowe, zbiornik i pompa w baku są te same we
wszytskich silnikach BMW ??
Myśle, zę z tego wszytskiego najgorsza jest zmiana przewodów właśnie paliwowych, chamulcowych i elektryki w całym SWAPie.

Jak jest z dokumentacją, czy zgłaszaliście gdzieś wymiane silnika??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 14:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
pewien na 100% nie jestem bo ja nie byłem przy swapie tylko brat, ale pompa paliwa, abs przewody hamulcowe są te same do tarcz jak i bębnów. zbiornik itp to samo. po wymianie silnika zgłaszasz tylko do swojego ubezpieczyciela, że auto posiada większą pojemność, przez co większe składki będziesz płacił. do urzędu nie musisz zgłaszać bo silnik jest częścią wymienną.

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 15:45 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 3149
A w dowodzie taż chyba musisz coś zmieniać???
Bo masz wpisaną pojemność.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 15:50 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 3149
A hamulce są inne tylko z tyłu????
Czy z przodu też?????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 17:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
hamulce są takie same z przodu. z tyłu też mogłyby chyba zostać bębny, ale przy takim silniku lepiej zastosować tarcze. żeby sprawdzić to co jest takie samo w poszczególnych modelach wystarczy poszukać na allegro np tarcze hamulcowe i do jakich wersji silnikowych pasują

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 18:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
barteke36 napisał(a):
z tyłu też mogłyby chyba zostać bębny, ale przy takim silniku lepiej zastosować tarcze

no prosze cie.....
bebny nawet w is-ach nie byly stosowane a co mowiac o 2,8 gdzies jest prawie 200koni
najlepiej miec calego dawce i wtedy wszystko po kolej wymontowywac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 19:49 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Wtrące sie troszkę, tomasz86, w moim zawiecha to była bilstein b6 amory z grubymi trzpieniami, hamulce wszędzie tarczowe ate, tylny stabilizator też jest więc jak na moje oko to wszystko by zostało bo niczym zawias z mojej is nie różni się od tego z 2.8, no chyba że z tyłu ma wentylowane tarcze.

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 20:34 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 128
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B25
dadus18 napisał(a):
Wtrące sie troszkę, tomasz86, w moim zawiecha to była bilstein b6 amory z grubymi trzpieniami, hamulce wszędzie tarczowe ate, tylny stabilizator też jest więc jak na moje oko to wszystko by zostało bo niczym zawias z mojej is nie różni się od tego z 2.8, no chyba że z tyłu ma wentylowane tarcze.


Nie pamietam jak jest z 2.8 ale w 2.5 (323i) sa wentylowane , jak ktos chetny to mam tył wentyle z wachaczami , czujnikami abs i linkami,
Gdy sie zmienia z bebnów na tarcze to trzeba zmienic tez linki z recznego , a kupic wachacze bez linek to tak jakby popełnić samobujstwo , ja tak miałem i facet miał 4 - ry komplety linek na sklepie az trafił te co miał

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 22:08 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Czyli na biede by było, co nie zmienia faktu że przekładka na 2.8 to zajeb.. kupa roboty i koszty :-)

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 01:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
dlatego mowie ze lepiej miec anglika lub rozbitka z niemiec i wyjmawac wychodza podobne koszty a reszta czesci zostaje
Michal ty wydales 6 tys na przerobienie na 323 a ja ostatnio cale 323 w mpakcie(anglik) sprzedalem za 6,5


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 02:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
poczytaj tu http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=11308/

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL