BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 22:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Problem z nadmuchem z ogrzewania i szybkie pytanie o o
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 13:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M52B28
Witam, otóż jadać dzisiaj w nocy z Wisły do domu zauważyłem, że nie działa nadmuch z ogrzewania na stopniach : 1,2,3 natomiast jak załącze 4 to wszystko normalnie, tylko jest głośno w kabinie i mi to nie odpowiada. Wcześniej wszystko działało dobrze, ale teraz w ogole się nie załącza wentylator z ogrzewania jak ustawie 1 albo 2 albo 3 stopień, dopiero na 4 sie załącza (podnosiłem maske, żeby się upewnić czy faktycznie nie działa i nie działa). Co może być przyczyną i jak to ewentualnie naprawić, bo jest to troche denerwujące.

Drugie moje pytanie dotyczy oleju, ponieważ zbliża mi się wymiana, a silnik pracuje na mineralnym Elf Sport (troche słychać hydraulike po odpaleniu - wkoncu to M40B18), ale ludzie radzą wlać Valvoline MaxLife, chciałem go wczoraj kupić, ale sprzedawca mi powiedział, że wypłuka uszczelki i że on jest jeszcze rzadszy i będzie chodzić jeszcze głośniej, jesli tak to co w tym momencie wybrać?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 14:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Często pada łożysko na silniczku wiatraka i na niskich biegach nie ma siły kręcić.
W zalezności od stopnia uszkodzenia nie działa wtedy na poszczególnych biegach poczawszy od najmniejszego.

Olej jaki jest zalecany, to syntetyk 5W...
Valvoline i Mobil 1 , mogę śmiało polecić bo testowałem na moich autach.
Jak się będziesz słuchał sprzedawców to możesz kiedyś "zimą w kapciach chodzić" :)

Ja kiedyś w M40 nalałem 0W.. i zawory przestały grać, tak jak wcześniej, przy odpalaniu, na Castrolu 5W...
Jeśli nie ma wycieków i silnik jest w dobrej kondycji ( choć mineralny, mógł już narozrabiać ), śmiało lej półsyntetyk 10W.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL