BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 22:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] jak zdemontować alternator?
PostNapisane: 15 czerwca 2009, 09:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: ZÂłotoryja
Witam, czy może mi ktoś napisać jak zdemontować alternator w e36, M43 96 rok? Konkretnie chodzi mi o górną śrubę mocującą alternator. Mogę wykręcić ją tylko o ok 2 cm gdyż potem dalsze odkręcanie blokuje rolka prowadząca pasek wieloklinowy. Jak zdemontować tą rolkę? Czy ją się jakoś wykręca?


Ostatnio edytowano 15 czerwca 2009, 10:43 przez pistol, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2009, 14:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 65
Lokalizacja: N-ce
niestety nie wiem jak do końca jest u ciebie ale na rolce jest dekielek jak go ściągniesz to tam jest śruba wiec jak ją wykręcisz to zejdze rolka http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... se/engine/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 12:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Olesno
1. Odłączyć akumulator
2. Zdjąć górną część filtra powietrza razem z przepływomierzem i gumową grubą rurą doprowadzającą powietrze z filtra do sinika. Żeby to zrobić, trzeba odłączyć złącze przepływomierza (przewód jest przyczepiony od spodu gumowej rury), odłączyć cienką gumową rurkę która dochodzi do grubej.
3. Zdjąć dekielki z obydwu rolek (montowane na wcisk).
4. Dolna rolka jest z napinaczem. Klucz 16, odciągnąć rolkę w lewo (tak jakby chciało się ją odkręcić) i ściągnąć pasek z górnej rolki i alternatora
5. Odkręcić górną rolkę, klucz 16
6. Odkręcić obydwie śruby alternatora
7. Wyciągnąć alternator pewnie nie będzie łatwo, ale jak już zejdzie, to trzeba z tyłu odkręcić przewody, klucz 13 i 10


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL