BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 11:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] pytanie w związku z wyborem silnika
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, 10:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: Garwolin
Witam wszystkich ponownie. mam nadzieje ze tym razem dobrze umieściłem temat. Mam e34 525 m20b25 i chciałbym zamienic ten silnik na cos nowszego mianowicie myslałem o swapie na m50b25 lub m52b25. jakie są wasze opinie na temnat tych silników? czy jest jakas znacząca roznica w e34 pomiedzy m20b25 a m50b25? szczerze mowiąc nigdy nie miałem przyjemnosci jechac e34 z tym silnikiem. zastanawiałem się też nad m60b30 z tym ze chyba to juz wiąze się z większymi przeróbkami. wiem ze to nie jest jakis nowy temat i o swapach na m50 mozna by juz ksiazke napisac ale chciałbym zeby napisał mi tu ktos kto zrobił własnie swap z m20 na m50 i powiedział mi dokładnie co musze kupic zeby takowy silnik wrzucic do mojego auta. slyszałem cos ze skrzynia z m20b25 pasuje do m50? prawda to? z gory dziękuje za wszystkie odpowiedzi:)


Ostatnio edytowano 15 kwietnia 2009, 09:54 przez piotrekpiotrek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 12:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Kolego różnica pomiędzy silnikami M20,a M50 jest ogromna,zaczynając od mocy,kończąc na osprzęcie silnika. Praktycznie nic z M20 nie podchodzi do M50. Silniki M50 to 2 typy motorów, jeden do września 1992 motor 24V bez vanosa i po wrześniu 1992 z vanosem(zmienna faza rozrządu)- silniki bardzo mocne i wytrzymałe,a zarazem oszczędne.
Jeśli zdecydujesz się na takowy krok, polecam 2,5 24V Vanos.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 14:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: GÂłogĂłw dolnyÂślÂąsk
szukaj czegos wi ększego mi te 190kucy to zamało jeszcze dochodzi automat :wstyd: brak mocy

_________________
byÂła 518 jest 525 troszke dopieszcze i bedzie ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 14:39 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
najtaniej z najwięszym efektem to M30B35 przybedzie 41KM do tego 83Nm kop nieporównywalny do tego co masz setka w 2 sekundy szybciej v-max też sporo wiekszy spalanie różnica 1-2 litrów na niekorzyść M30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 16:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Kalisz
ja bym polecał 2.8L w e36 pali mniej niż 2.5 :) a jak założysz do niego jeszcze kolektor od 2.5 to się robi grubo ponad 200KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 21:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: warszawa
Ja powiem tak, że jak szukasz mocy to może zmień samochód na mocniejszy od razu, jak masz sprawny silnik to nie ma go co wymieniac, wymiana to czas i kasa, przeróbki i nie wiesz dokładnie ile, ja miałem 2,5 vanosa i dawał radę bardzo dobrze, przyjemnie było posłuchac i nie tylko, wszystko się z czasem nudzi i się przyzwyczajasz, więc już myślę o czymś innym, apetyt rośnie w miarę jedzenia, tak to jest zrobione.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 22:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: Garwolin
dzięki za podpowiedzi. własnie tak się zastanawiam... kurcze bo to m20 wkurza mnie bo ona jedzie ale dopiero od 3 tys obrotow a tak to poprostu nie ma rewelacji.. no a kazdy wie ze przecietny użytkownik żadko jeździ powyżej 3 tys obrotów cały czas i tu sie zaczynaja schody. chciałbym coś żwawszego a moja beemka bardzo mi sie podoba ma m-pakiet i tep karoseria w bardzo dobrym stanie, ładna felga, i raczej chciałbym nia dalej jeździc tylko zeby troszke lepiej jechała. no to jeszcze zapytam o opinie tego silnika m30b35? to jest stara generacja i niewiem czemy ale wydaje mi sie ze znowu bedzie to samo;/ czy ktos z was jeździł e34 m20b25 i e34 m52b25 ? jesli tak to czy jest duża różnica?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2009, 09:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Kolego miałem E34 m20b25,później miałem E34 m50b25, różnica ogromna, naprawdę, teraz mam E34 M5, ale jeśli chodzi Ci o wybór silnika do swojej to tylko M50B25 na vanosie.
Gwarantuje Ci,że będziesz zadowolony. Jak to ktoś powiedział,jeśli chcesz auto żeby jechało kup 2.5 24V, jeśli chcesz auto w trasy kup 3,5. Jeździłem 3,5 litrową E34 i powiem tak to auto jedzie od 120km/h,do 120 nie masz szans jej pogonić dobrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2009, 12:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: Garwolin
Przemas dzięki. Właśnie o takie informacje mi chodziło. Z tym ze teraz napisałeś m50b25 z vanosem. ale z pojedynczym czy podwójnym vanosem? m52b25? a ty robiłeś przekładke silników czy poprostu zmieniłeś samochod? pozdr. a jak chodzi m5?:) pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2009, 13:20 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Po pierwsze silnik M52B25 ma jeden vanos dopiero po roku 1998 był M52B25TU z dwoma vanosami

Po drugie M30B35 jest stara generacja silników ale jest sporo mocniejszy od M52B25 czy od M50B25 na vanosie ma lepszy sprint do 100km/h lepsza elastyczność i wiekszy v-max a tekst uzytkownika M5 że 535 nie pogoni do 100 rozumiem ale i tak pogoni go szybciej jak 525 na vanosie

M30B35 ma wiekszy mometn i to nie byle co bo 55Nm od vansoa ma 18KM wiecej ( tu już szału nie ma ) i do tego osiaga moment przy 4000RPM a M50B25 vanos przy 4200RPM jexdziłem M50 i jeździłem M30 to właśnie M30 maja fajny ciąg z dołu jada pojemnoscią i elastyką M50 to kiler jak przekroczy 4000RPM taka prawda do tego M30 jest silnikiem trwalszym i bardziej podatnym na wzmacniaanie bierz M30B35 skoro mozesz miec mocniejszy motro od M52 czy M50 to czemu nie

A co do porównania M30B35 z M50B25 na vanosie osiągi

535i:
0-100 7,7s 236km/h
525i:
0-100 8,4s 230km/h

a twoja
525i:
0-100 9,5 222km/h

Więc poczujesz solidna różnice jak wstawisz M30B35 w porównaniu z obecnym autem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2009, 17:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: Garwolin
yhm... muszę powiedzieć że to naprawdę cięzki wybór bo każdy mówi inaczej a ja niestety nie mam porównania bo nigdy nie jeździłem ani 525 z vanosem ani 535;/ ale przyznam ze m30b35 to ciekawa propozycja. z tym ze gdybym wkładał m30 to chyba duzo więcej przeróbek mnie czeka niż bym miał włożyc m50 prawda?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2009, 18:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 375
Lokalizacja: Szczecin
Garaż: 320ci -> 318is -> 328ci -> 528iA -> 530i -> 323i -> 323ci -> 525iA -> 540iA -> 523i -> 320Ci -> 523i -> 320Ci -> 520iA -> 323i -> 523i -> ?
Przemas137 napisał(a):
silniki bardzo mocne i wytrzymałe,a zarazem oszczędne.
Jeśli zdecydujesz się na takowy krok, polecam 2,5 24V Vanos.


Na pewno nie sa wytrzymale na temperature :) Koles mial E34 z tym silnikiem 2,5 to jak podgrzal ja do 3/4 temperatury przejezdzajac tak moze z 500m to od razu poszla mu glowica i uszczelka. Ledwo zdazyl podgrzac i juz katastrofa. Masakra, to jest chyba glowna wada tych silnikow. Ja zreszta tez musialem u siebie uszczelke wymienic i tez mam M50 tyle, ze 2.0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2009, 19:33 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
czeka cię tyle samo przeróbek silnik skrzynia dyfer i komp i wiazka silnik M50 zwłaszcza vanos to nowsza kosntrukcja i też wymaga sporo przeróbek

Załóż M30B35 do tego most najlepiej ze szpera kompa i skrzinię z 535i i będzie pięknie smigał najlepiej wyczaić ładnego anglika lub uszkodzonego w tył powiedzmy i przełożyć wszytsko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2009, 22:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: Garwolin
cięzki temat. no nic będe musiał to wszystko jeszcze dobrze przemyśleć. bo jeśli 3,5 to chyba i zawieszenie i chamulce przydało by się zmienic...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 14:20 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
3,5 ma ta sama zawiechę i hamulce o ile się nie mylę co najwyzej lepsze hamulce możesz założyć :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 22:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: Garwolin
a jeszcze tak zapytam szanownych kolegów.. co myślicie o silniku m60b30 v8 ? tylko jesli ktos wyrazi swoja opinię to proszę to jakos rozwinąc bo odpowiedzi typu "daj spokoj" nie zbyt mnie satysfakcjonują;] V w bmw mają bardzo ładny dzwięk:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 07:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
O ile mi wiadomo te silniki 24v trzeba jeszcze wyżej kręcić, więc tutaj możesz się rozczarować jak lubisz jazdę do 3tys obr. Pomyśl o 3.5 albo 2.8.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 14:18 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
odpuść sobie M60B30 to dobry motor ale tu dopiero będzie przeróbek V8 ma całkiem inny układ osprzetu pod maska jak R6 zamontuj 3,5 ma te same parametry jak 3,0 V8 jest trwalsze i proszte do swapu :)

Naprawdę będziesz zadowlony :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 16:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: Garwolin
Szanowni koledzy! tak więc jednak po długich przemyśleniach no i poszukiwaniach kupiłem już m50b25 z vanosem:) kwestia tylko wymontować go z owego e34. Tak więc teraz jeśli ktos by był w stanie mi powiedzieć.. co dokładnie będzie mi potrzebne z tamtego samochodu tak żebym już nie musiał co chwila jeździć i dobierać jakieś rzeczy. to co ja chce wziąć to
- silnik, skrzynia biegów, osprzęt silnika czyli : alternator, pompa wspomagania, kolektory, przepustnica, wtryski, wiązka do komputera oraz komputer, przepływomierz, gumy i obudowa filtra powietrza, przewody do chłodnicy, wał napędowy, dyfer, wszystkie czujniki osłony itp, łapy silnika.
jeśli czegoś brakuje to bardzo proszę kolegów abyście dopisali co bym nie musiał jeździć kilka razy bo to niezły kawałek. i jeszcze pytanie jak to jest z ta wiązką i komputerem? czy tam jest wszystko na kostki i poprostu wypinam jedno a wpinam drugie? czy trzeba bedzie coś lutować cudować zgadywać itp?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 16:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: Garwolin
A jeszcze co za tym idzie mam do sprzedania silnik m20b25 wraz z osprzętem i skrzynią za 1500zł. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL