BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 21:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Co to jest?
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 13:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 268
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Garaż: Było E36 318i M43b18, E39 520i M52b20
Jest E46 320d M47N
Co to za ustrojstwo zaznaczone na czerwono i czy powinna być wkręcona jakaś śrubka w miejscu zaznaczonym na zielono? czy te rzeczy mają coś wspólnego z obrotami biegu jałowego?
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/a86 ... d4093.html


Ostatnio edytowano 4 czerwca 2009, 13:46 przez szczepan03, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 13:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Ten wynalazek kojarzy mi się z takim śmiesznym urządzonkiem, które rzekomo ma zmniejszać zużycie benzyny i często spotykałem się z tym w autach sprowadzanych z Niemiec.
Jeżeli tym otworem, który zaznaczyłeś, zasysa powietrze, może być problem z biegiem jałowym.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 13:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 268
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Garaż: Było E36 318i M43b18, E39 520i M52b20
Jest E46 320d M47N
Ok dzięki. Auto jest sprowadzone z niemiec a czy zasysa powietrze to nie wiem, ale na zimnym spadają obroty a na ciepłym są ok 1100.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 13:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Sprawdź sobie szczelność dolotu, najlepiej samostartem.
Opisywałem to kilka razy na forum.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=491484
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=494382

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 14:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Może warto zostawić to urządzonko, jakby wszedł podatek ekologiczny, może będą to honorować :hyhy:

U mnie też to było wywaliłem na śmietnik, jak zobaczyłem, że jest włączone w podciśnienie regulatora ciśnienia paliwa, a jego działanie ma mieć na celu takie jak wyjaśnił to Toudi.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 15:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 268
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Garaż: Było E36 318i M43b18, E39 520i M52b20
Jest E46 320d M47N
Na razie po prowizorycznym zaślepieniu tego otworu jest jakby ok, ale powiem coś więcej jak się przejadę dalej żeby się silnik nagrzał i jak pójdę rano odpalić po nocy. Dolot wygląda na szczelny a gumowe przewody/rurki na nie zużyte. Jeśli problem wystąpi na rozgrzanym silniku lub na całkowicie zimnym, to wypróbuje ten sposób z samostartem. Na razie dzięki za szybkie i konkretne odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 16:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: skepe
kolego w to urządzonko nic niemoze byc wkrecone i nic niewkrecaj,jest to cos w rodzaju magnetyzera czyli zmniejsza zuzycie paliwa i ma poprawiac osiagi (tak jak magnetyzer )i w wielu przypadkach sie to sprawdza ,,podobno" ja to własnie mam i nienarzekam jest oki.a co do obrotów przeczysc krokowca czesto to pomaga i sprawdz przepływke byc moze to są przyczyny nierównej pracy

_________________
utylizator - Pomog³em kliknij POMÓG£


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 20:25 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 268
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Garaż: Było E36 318i M43b18, E39 520i M52b20
Jest E46 320d M47N
Obroty są równe, tylko na zimnym za bardzo spadają a na ciepłym silniku są lekko podwyższone. Niestety objawy nie ustąpiły :( a krokowca mam zamiar przeczyścić ale dopiero w przyszłym tygodniu bo wcześniej nie mam czasu. Znalazłem jeszcze taka wtyczkę nie podpiętą i wpiąłem ją do gniazda obok (nigdzie indziej by nie sięgnęła) patrząc na zdjęcie to ok 10cm na lewo. Skasowałem błędy odłączając klemy i złączając je razem na ponad godzinę, ale te zabiegi nic nie zmieniły. Poczekam chyba z tymi objawami do przeczyszczenia krokowca a później się zobaczy. Mam nadzieję że dam radę go wymontować :] bo z tego co wyczytałem to trzeba dolot zdjąć (silnik M43). Może ma ktoś linka do fotoporady demontażu krokowca w tym silniku?

link do zdjęcia wtyczki: http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/349 ... 1c58d.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 07:54 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 268
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Garaż: Było E36 318i M43b18, E39 520i M52b20
Jest E46 320d M47N
Ta wtyczka jak sie okazalo jest wlasnie od krokowca, tylko wpiolem ja nie do konca (malo miejsca). Jak rozkrecilem dolot itd to wtedy sie okazalo ze jesdnak nie styka. Oczywiscie przeczyscilem krokowca (nie byl mocno zabrudzony) i wpiolem poprawnie wtyczke. Objawy ustapily.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 12:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 268
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Garaż: Było E36 318i M43b18, E39 520i M52b20
Jest E46 320d M47N
A co do tego niby "magnetyzera" to wie ktos jak sie to obsluguje? Ostatnio wykrecilem troche ta srube od gory i wydaje sie ze jakby zwawszy sie zrobil. Wie ktos ile ta sruba powinna byc wkrecona?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 13:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 116
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: E36 325i
Kod silnika: M50B25
Wykręć to bo to pogorsza osiągi a nie polepsza to jest żeby auto spełniało norme emisji zpalin chyba Euro 3. Zubaża mieszankę paliwową więc nie wiem jakim cudem ma polepszać osiągi. Ja to wywaliłem w cholere i kumple też.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 20:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 268
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Garaż: Było E36 318i M43b18, E39 520i M52b20
Jest E46 320d M47N
tylko za bardzo nie wiem co zrobic z tymi przewodami co zostana :zdegustowany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL