BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2025, 22:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] skrzywione zawory
PostNapisane: 20 lutego 2009, 21:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: Rotterdam
Moje BMW: F10
Kod silnika: N53B30
witam !!!
mam taki problem ?! NA CYL. 4,5,6, Mam skrzywione zawory wydechowe ?!
był przesunięty wałek rozrządu o jeden ząbek po wymianie zaworów ostatnio jakieś pół roku temu !!( robił to mechanik)
teraz składam ponownie głowicę i zastanawia mnie fakt , że zawory na CYL. 1,2,3, są proste .
Boję się , że jak poskładam głowicę i ustawię zapłon będzie to samo .
ale dlaczego zawory na CYL. 1,2,3 były proste ????
czy ktoś mi to może wytłumaczyć dodam, że pierwszy raz robię m50 b 25
pozdrawiam !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 07:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
jakby byl przestawiony o zabek to auto bardzo nierowno by pracowalo, i nie mialo mocy. watpie zebys nie odczul tego po odebraniu auta. Jak masz rozebrana glowice, to dotrzyj wszystkie zawory do gniazd zeby pozniej nie bylo jaj ze ktores sa nieszczelne lub wlasnie krzywe. Bardziej prawdopodobna wydaje mi sie opcja ze nie potrafili ustawic rozrzadu, i robili to moteda prob i bledow. Efekt - skrzywione zawory.

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 11:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
Zazwyczaj zawory się krzywią od uderzenia w nie tłoka. Może kolega Kucu ma racje.
Kucu napisał(a):
Bardziej prawdopodobna wydaje mi sie opcja ze nie potrafili ustawic rozrzadu, i robili to moteda prob i bledow. Efekt - skrzywione zawory.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 09:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
Całkiem prawdopodobne, że mechanik wszystko poskładał dobrze. Spotkałem się z takim przypadkiem w aucie mojego kolegi z identycznym silnikiem jak Twój. Problemem było to, że kolega przez przypadek lub nieuwagę przy około 5 tyś obr/min zmieniał biegi i zamiast "zapiąć" z 4 na 5 zapodał przy takich obrotach 3!!! Vanos tego nie "utrzymał" i przeskoczył łańcuch rozrządu. Zawory dostały kopa ale też nie wszystkie.

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 16:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 701
Witam , mam podobny problem otóż jadąc 140 wrzuciłem 2 bieg :( auto jakby najpierw mocno na mocy stracilo zjechałem na stacje rozpędem i juz nie odpaliłem silnik kręcił sie jakby kompresji nie mial , dodam że dzwięku żadnego nie słyszałem w momencie wrzucenia 2 biegu . Pod pokrywą zaworów wszystko wygląda ok łańcuszek nie zerwany wałki ok. Co mogło pójść od takiej akcji :( :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 16:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: chrzanĂłw
sprawdz sobie zamki zaworowe i miseczki w jakim sa stanie jak masz wszystko na wieszku jak bedziesz mial pospinane zawory to dobrze sie przyjzyj lubia sie wypinac standart. tam gdzie jest nie tak to trzonek zaworu jest tak jakby utopiony. ale to nie bylo przyczyna skrzywienia. prawdopodobnie zawysokie obroty lub zle ustawione walki i przy wysokich obrotach skrzywilo lub moze zaduzo zebrana glowica. ja u siebie mialem skrzywione wszystkie wydechy a auto jezdzilo normalnie wyszlo dopiero przy remoncie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 16:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: chrzanĂłw
sprawdz sobie zamki zaworowe i miseczki w jakim sa stanie jak masz wszystko na wieszku jak bedziesz mial pospinane zawory to dobrze sie przyjzyj lubia sie wypinac standart. tam gdzie jest nie tak to trzonek zaworu jest tak jakby utopiony. ale to nie bylo przyczyna skrzywienia. prawdopodobnie zawysokie obroty lub zle ustawione walki i przy wysokich obrotach skrzywilo lub moze zaduzo zebrana glowica. ja u siebie mialem skrzywione wszystkie wydechy a auto jezdzilo normalnie wyszlo dopiero przy remoncie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 17:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Łepek napisał(a):
Witam , mam podobny problem otóż jadąc 140 wrzuciłem 2 bieg :( auto jakby najpierw mocno na mocy stracilo zjechałem na stacje rozpędem i juz nie odpaliłem silnik kręcił sie jakby kompresji nie mial , dodam że dzwięku żadnego nie słyszałem w momencie wrzucenia 2 biegu . Pod pokrywą zaworów wszystko wygląda ok łańcuszek nie zerwany wałki ok. Co mogło pójść od takiej akcji :( :zalamany:

zobaczysz dopiero po zdjęciu głowicy przy tej redukcji tłoki uderzyły w zawory i stąd brak kompresji


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 15:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 701
[/quote]
zobaczysz dopiero po zdjęciu głowicy przy tej redukcji tłoki uderzyły w zawory i stąd brak kompresji[/quote]
Czyli remont pewnie bedzie nieopłacalny :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 20:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
nie wiadomo najpierw musisz zobaczyć co jest zniszczone


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL