BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 00:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Ciągle padające visko
PostNapisane: 4 lipca 2009, 14:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 252
Lokalizacja: jarocin
Moje BMW: e36 323
Witam! Miałem juz 2 urzywane viska i też okazały sie zepsute nie stawiały praktycznie zadnego oporu, postanowiłem kupic nowe i wytrzymało jakies 15 km zamówiłem orginalne i znów to samo! Już mnie to z lekka grzeje... Mam poprostu pecha czy to jest jakis inny problem? Przy montazu ostatniego dokręcałem samym kluczem przy zblokowanym pasku nie pukałem juz zadnym młoteczkiem po kluczu... nie wiem zamawiac kolejne? Czy zblokowac stare na stałe?


Ostatnio edytowano 4 lipca 2009, 14:47 przez robert-rocki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2009, 14:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 65
Lokalizacja: N-ce
a jak sprawdzasz i poczym poznajesz ze jest padniete??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2009, 14:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
robert-rocki, a jak wedlug Ciebie zachowuje sie sprawne visko, skoro uwazasz, ze ciagle Ci sie psuja ??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2009, 15:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 252
Lokalizacja: jarocin
Moje BMW: e36 323
Chłopaki jestem z zawodu mechanikiem :P
No ale ok, wiec tak Wszystko z autkiem było cacy az do pewnego dnia kiedy padlo mi to visko musiałem włączyc nawiew goracego powietrza zeby nie przegrzac autka i wszystkie viska jakie miałem zachowywły sie w następujący sposób: na biegu jałowym na zimnym czy ciepłym moge je zatrzymac bez problemu jednym palcem, po zgaszeniu auta wentyl kreci sie jakies 3s troszke mniej gdy sam go zakręce reka... Z jednym nowym było inaczej założyłem go na ciepłym silniku i już po chwili kręcił sie z wiekszym oporem, odpaliłem autko i az strach było tam tkac paluchy, uznałem ze wszystko jest ok i tu sie myliłem rano zajechałem do roboty patrze a wentyl kręci sie praktycznie bez oporu :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2009, 15:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
he he he
1 visco niezałączylo sie wogóle (vemo )
2 visco działalo idelanie przez ok 300 km nastepnie zblokowało sie na stałe (behr )

3 obecne czekam na nowe

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2009, 17:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
robert-rocki napisał(a):
Chłopaki jestem z zawodu mechanikiem :P
No ale ok, wiec tak Wszystko z autkiem było cacy az do pewnego dnia kiedy padlo mi to visko musiałem włączyc nawiew goracego powietrza zeby nie przegrzac autka i wszystkie viska jakie miałem zachowywły sie w następujący sposób: na biegu jałowym na zimnym czy ciepłym moge je zatrzymac bez problemu jednym palcem, po zgaszeniu auta wentyl kreci sie jakies 3s troszke mniej gdy sam go zakręce reka... Z jednym nowym było inaczej założyłem go na ciepłym silniku i już po chwili kręcił sie z wiekszym oporem, odpaliłem autko i az strach było tam tkac paluchy, uznałem ze wszystko jest ok i tu sie myliłem rano zajechałem do roboty patrze a wentyl kręci sie praktycznie bez oporu :(

Kolego daj już spokuj tym Visko i zajrzyj może do pompy wody


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2009, 18:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
kolega wyżej ma racje,musi być inna przyczyna przegrzewania sie silnika.Ja miałem ponad rok padniete wisko i nic sie nie grzało normalnie jeździłem po mieście jak i w trasy a wskazówka stała ładnie w pionie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 02:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 252
Lokalizacja: jarocin
Moje BMW: e36 323
no niestety nie moge sie z wami zgodzic, dzisiaj przyblokowałem stare visco i było dobrze a po drugie pompe mam nową bo miałem na niej przeciek...
moze i miałes w pewnym stopniu padniete visco ale nie miałes chłodnicy od klimy z przodu i pewnie dlatego Ci sie nie grzał. Mi sie auto grzało nawet przy stówce a wentyl po zakręceniu reka praktycznie kreciło sie bez oporu i mineły 3s zanim sie zatrzymało...
Boje sie ze jak zamówie kolejne bedzie to samo :\
A jesli bym zblokowal to stare na stałe?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 07:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
nie kolego mylisz sie mam drugą chłodnicę bo mam sprawna klime,a wisko tak jak mówisz kręciło się swobodnie jak na zimnym jaki na ciepłym,ale teraz założyłem dobre wisko to myślałem że palce strace jak chciałem zatrzymać wisko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 07:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
jak chcesz kupić dobre wisko to polecam SACHS,drogie ale najlepsze,montowane w bmw.koszt to około 300 zł,a wiska lepiej nie blokuj


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 08:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 65
Lokalizacja: N-ce
jak zablokujesz na stałe to jest większe prawdopodobieństwo ze szybciej padnie pompa wody i cały czas będziesz miał huragan pod maską co morze i jest fajne ale na krótką metę, ja wisko słyszę dopiero jak jest jakieś 26stopni w cieniu i 48na drodze w tedy je dopiero słyszę ze się zblokowało wiec tak jak kolega pisze w wyżej przyglądnie się innym pod zespołom jak nie pompa to może chłodnice masz starą zatkaną w środku lub zapchaną owadami lub zbutwiałą i już nie wydala po prostu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 08:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
robert-rocki napisał(a):
i mineły 3s zanim sie zatrzymało...
a co Ty chcesz zeby cos z sily pedu stanelo w miejscu ?? wez bo to smieszne ! normalne ze jak cos jest rozpedzone to potrzebuje chwile zeby stanac, tym samym zrobi pare obrotow i jest ok .... hamulce sa tez sprawne tylko wtedy kiedy naciskasz i auto staje jak wryte ?? wez ....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 09:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
marcellchen napisał(a):
robert-rocki napisał(a):
i mineły 3s zanim sie zatrzymało...
a co Ty chcesz zeby cos z sily pedu stanelo w miejscu ?? wez bo to smieszne ! normalne ze jak cos jest rozpedzone to potrzebuje chwile zeby stanac, tym samym zrobi pare obrotow i jest ok .... hamulce sa tez sprawne tylko wtedy kiedy naciskasz i auto staje jak wryte ?? wez ....


Jak jest teraz 30* na zewnątrz i pokręcisz się trochę po mieście to nie ma bata żeby ręką wentylator rozpędzić tak żeby zrobił więcej niż pół obrotu.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 10:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
A czy jak zakładałeś to nowe to odstało swoje w pionowej pozycji ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 10:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 252
Lokalizacja: jarocin
Moje BMW: e36 323
marcellchen napisał(a):
robert-rocki napisał(a):
i mineły 3s zanim sie zatrzymało...
a co Ty chcesz zeby cos z sily pedu stanelo w miejscu ?? wez bo to smieszne ! normalne ze jak cos jest rozpedzone to potrzebuje chwile zeby stanac, tym samym zrobi pare obrotow i jest ok .... hamulce sa tez sprawne tylko wtedy kiedy naciskasz i auto staje jak wryte ?? wez ....

Kolego visco to nie samochód który wazy tone i nie potrzebuje tyle czasu do zatrzymania wiec wez...
Visko zakładałem pod wieczór a autkiem jechałem dopiero rano wiec swoje napewno odstało w pionie a pozatym przed montazem tez trzymałem je w pionie.
Nie wiem co robic przeciez w tym sklepie pewnie maja mnie już dosyc :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 10:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Hebron
Podjedź na myjkę ręczną niech ci sikną po chłodnicy,
przynajmniej kurz i owady odpadną.
Inna inszość to ryzyko że srumień wody może uszkodzić chłodnicę nie pierwszej młodości.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 11:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
robert-rocki, kolego, u mnie w Becie e36 325TD, u ojca w 2 mercach - W210 290TD i W124 250TD V20 jest visko - i w zadnym jakos nie staje od razu - wracasz po trasie z wiednia, czy z berlina, czy jezdzisz caly dzien po wiedniu, warszawie i jakos nigdy po wylaczeniu silnika w zadnym z tych aut wiskoza nie stanela od razu - zrobi pare jak nie parenascie obrotow i staje .... i co ?? niby w 3 autach mam do wymiany visko ?? temperatura silnika jest zawsze ok, wez, bo to smieszne co piszcie tu .... visko nigdy nie stanie Ci razem z silnikiem .....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 12:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 252
Lokalizacja: jarocin
Moje BMW: e36 323
Nikt nie mówi ze odrazu! Dobrze i moze kreci ci sie w prawo bez oporu ale jak zakrecisz w lewo to pewnie idie już gorzej bo to własnie w ta strone ma dawac opór, ja swoje zakrece w lewo nie ma praktycznie zadnego oporu to powiedz jak pózniej ma sie ono rozpedzic zeby wychłodzic silnik? Jest tak jak ktos napisał na rozgrzanym gdzy wprawisz je w ruch reka powinno sie zatrzymac po nie całym obrocie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 12:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
robert-rocki, na rozgrzanym jak chcesz je obrocic reka to ledwo zrobi pol obrotu w kazdym z 3 aut !! ale przy gaszeniu silnika zrobi pare jak nie parenascie co wynika z sily pedu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 12:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
Kolego robert-rocki jak kupiles wisko w sklepie nowe i twierdzisz, ze nie dziala to na gwarancje! Wszystko mozliwe ze bylo wadliwe bo juz sie z tym spotkalem. Ale pozycja w jakiej jest magazynowane i montaz to bardzo istotne sprawy (na pudelku powinna byc strzalka lub opis w jakiej pozycji trzymac wisko).
A wracajac do tematu to nie sugeruj sie tym ze wiatrak kreci sie iles tam sek bo to nie znaczy ze jest popsute. Sprzeglo wiskotyczne powinno sie prawie calkiem zblokowac gdy temp powietrza za chlodnicą silnika przekroczy 65*C i do tego potrzebne sa odpowiednie warunki czyli dostateczny przeplyw powietrza (czysta chlodnica), sprawny termostat silnika i pompa wody i rownie wazna oslona wiatraka zeby nie lapal lewego chlodniejszego powietrza. Jezeli w takich warunkach wiatrak nadal da sie zatrzymac ręcznie to walniete jest sprzeglo. Sprawdz jeszcze raz dokladnie i termostat tez bo moze nie do konca otwiera duzy obieg i nie dogrzewa chlodnicy a tym samym przegrzewa silnik ale to pewnie juz wiesz :)

Inna sprawa to jak masz klime czyli wentylator elektryczny to powinien sie zalaczyc na chwile zeby pomóc w chlodzeniu.

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL