BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2025, 00:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36]układ chłodzenia (termostat?)
PostNapisane: 1 lipca 2009, 19:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Lokalizacja: Katowice
mam taki o to problem. silnik sie strasznie nagrzewa, gdy puszcze nawiew poziom4 i dam max nagrzewania do temp silnika dopiero spada!
moge coś z tym zrobic czy do mechanika?

_________________
JedÂź wolno, Âżyj dÂłuÂżej!


Ostatnio edytowano 7 lipca 2009, 22:52 przez robek1964, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 20:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Tak.
Odpowietrz układ, albo sprawdź czy nie masz za mało płynu. :]

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 21:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
do wymiany pewnie bedzie termostat albo wisko.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 09:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Lokalizacja: Katowice
dzis jeszcze sprawdzalem to po rozgrzaniu silnika rura doplywajaca i odplywajaca do silnika sa napiete tylko ze jedna bardzo goraca a druga nie nie jest nagrzana.
jesli to termostat to ile bedzie koszt naprawy?

_________________
JedÂź wolno, Âżyj dÂłuÂżej!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 18:38 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 98
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 316i '91
Kod silnika: M40B16
Kolego sprawdz wisko, jesli sie kreci szybciej po rozgarzniu to znaczy ze jest dobre i mozliwe ze to termostat do wymiany, natomiast jesli po rozgrzaniu silnika wiatraczek uda Ci sie zatrzymac to masz padniete wisko ktore bedzie do wymiany (koszt ok 150zl)

edit: termostat koszt chyba okolo 80-100zl jak sie nie myle


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 18:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
chyba w serwisie tyle kosztuje termostat. gora 50-60zl. wyjmnij i wrzuc do gara z woda i zagrzej wode jak zobaczysz z ze sie gotuje a sie nie otworzy to masz przyczyne. A visko po odpaleniu powinno byc sprzerzone (slychac )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 21:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 194
Lokalizacja: Rytro
W dobrym sklepie motoryzacyjnym termostat kosztował mnie 160zł

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 12:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
faktycznie dobry sklep :zdziwko: i pewnie znaczek bmw na termostacie byl? :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 12:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 194
Lokalizacja: Rytro
septi napisał(a):
faktycznie dobry sklep :zdziwko: i pewnie znaczek bmw na termostacie byl? :cwaniak:
No jak boga kocham nie był może bmw ale często tam kupuje i mają wysokiej jakości części, nie raz kupowałem gdzie indziej i niektóre tańsze części były co najmniej 'badziewne'... Termostat warto kupić porządny bo niektóre syfiaste mogą trzymać wyższą o kilka, a nawet kilkanaście stopni temperaturę

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 13:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
sorki ale zaopatruje sie w czesci w czterech sklepach i tez wymienialem kumplowi termostat i w tych czterech sklepach za calostar (jakos tak ta nazwa) rozbierznosc cen ogromna od 50-115zł. niewiem z kad te ceny biora z kosmosu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 20:22 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 98
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 316i '91
Kod silnika: M40B16
hehe xD jedni sie bardziej cenia drudzy mniej :)swoja droga Kolega by napisal czy sprawa sie rozwiazala :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2009, 20:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 194
Lokalizacja: Rytro
septi napisał(a):
niewiem z kad te ceny biora z kosmosu?
Tak jak w jednym sklepie za pierścienie uszczelniajace pod korki wlewu i wylewu oleju z miski ze skrzyni aut. powiedzieli mi 80zł (zamienniki), a w innym zapłaciłem 9zł ze sprowadzeniem z ASO bmw...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2009, 21:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
i mozna sie przekrecic na pare groszy : i klac puzniej sprzedawce
.
NO ALE CO Z TA USTERKA WYELIMINOWANA?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2009, 21:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
W kwestii cen

O ile się nie mylę, to do m43 idzie termostat zabudowany razem z kawałkiem plastikowej "fajki" i jest faktycznie droższy od przeciętnego termostatu bez tej obudowy.

Ceny do m43 jakie płaciłem, to 100-120zł
Każdy przeciętny bez tej obudowy, to rzeczywiście 30-50zł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 00:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 104
Lokalizacja: ÂŚroda wlkp.
no ja własnie podobna usterke naprawiam wpierw wymiana plynu i termostatu...
termostat 45zl nówka nie ori
wyamiana ie pomogla...
wymieniamy teraz wisko, koszt 140zł

moj silnik to m50b20

_________________
- no i co Âże mam auto na gaz?
- có¿.. nawet porz¹dne zapalniczki s¹ na benzyne...
Obrazek ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 16:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Lokalizacja: Katowice
zaraz wymieniam chłodnice, bo padła także powiem za 2 godziny.
a jesli nie bedzie to tylko chłodnica to jak sprawdzic czy termostat ("m43) dziala? bo bede musial kupic nowy okolo 120zl?!

_________________
JedÂź wolno, Âżyj dÂłuÂżej!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 16:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Lokalizacja: Katowice
zaraz wymieniam chłodnice, bo padła także powiem za 2 godziny.
a jesli nie bedzie to tylko chłodnica to jak sprawdzic czy termostat ("m43) dziala? bo bede musial kupic nowy okolo 120zl?!

_________________
JedÂź wolno, Âżyj dÂłuÂżej!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 17:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Lokalizacja: Katowice
jesli kupie to ? http://bilstein.net.pl/sklep/samochody- ... 23531-p-22
i to
http://bilstein.net.pl/sklep/samochody- ... 5008s-p-28

to napewno poprawi sie układ:P a zapytam czy dobre czy szajs to jest?

_________________
JedÂź wolno, Âżyj dÂłuÂżej!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 13:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Lokalizacja: Katowice
no panowie wymienilem chłodnice i dobrze odpowietrzylem, tak mi sie wydaje:D

ale z instrukcji Zrób to sam skorzystalem i metoda prób doszedłem do tego podczas pracy silnika poszlo troszke po za kreske srodkowa ale gdy mocniej przygazowalem to spadalo bo visco mocniej chodzilo czyli wnioskujac podczas jazdy nie bedzie szlo poza kreske gdyz wiadomo bedzie dodatkowe chlodzenie:D jak na pierwsze kontaktyz beatką i mechanika to git:)

_________________
JedÂź wolno, Âżyj dÂłuÂżej!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 20:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Nowy SÂącz
Sprawdź termostat w gorącej wodzie czy otwiera chociaż to nie zawsze jest gwarancja że działa prawidłowo. Miałem odwrotny problem, mianowicie nie mogłem dogrzać silnika w zimie. Sprawdzałem termostat i niby otwierał się i zamykał więc zamontowałem z powrotem. Dalej bez zmian więc wymieniłem n anowy i jak ręką odjął.

_________________
Obrazek
Zobacz mojego skromnego sedana ;)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... ght=walldo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL