BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 00:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wymiana filtrów i oleju
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 18:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 277
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43
Witam!!
Od kilku dni jestem szczesliwym posiadaczem BMW E36 316 1.6 102KM Compact.Chcialbym wymienic plyny,olej,filtry.Prosiłbym o doradzenie mi jaki olej mam kupic i jakie dobre filtry.Jest filtr kabinowy i gdzie on sie znajduje bo jak wlacze nawiew na kratki nawiewowe na kokpicie to strasznie słabo dmucha albo ma tak byc wiec pytam.Chcialbym sie rowniez zapytac o co chodzi ze wskaznikiem w polu tam gdzie jest przebieg,tam pisze oilservice i inspection i iest kilka zielonych kreseczek _ _ _ _ _i potem zolta i czerwona kontrolka(taki wskaznik w calosci).O co z tym chodzi,czy przypadkiem nie jest to wlasnie od wymiany oleju?i czy po wlasnorecznej wymianie wskaznik bedzie juz pokazywal full?
Z gory dziekuje za pomoc :)


Ostatnio edytowano 20 czerwca 2009, 19:15 przez mr.rock, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 18:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
Jesli sa zielone kwadraciki to dobrze. Gdy przebiegu bedzie powoli przybywac to zielone znikna i zostana zolta i czerwona. Wtedy dopiero zmieniasz olej, o ile poprzedni wlasciciel jest uczciwym sprzedawca :D Bo zdarza sie tak, ze jezdzil juz na czerwonym a kompem ustawil na zielone zebys niby nie mial od razu kosztow po kupnie i nie musial znizac ceny ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 18:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1902
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: X5 G05 40i
Kod silnika: B58
Zmien nazwe posta bo za chwile dostaniesz ostrzezenie...jak nazywac czytaj w regulaminie...co do tego oil service to znaczy ze nadszedl czas na zmiane oleju...po wymianie zdejmij inspekcje...nie wiem jak to jest w e36...moze trzeba na kompa a moze sam dasz rade zdjac inspekcje...poszukaj na forum napewno jest kilkanascie tematow na ten temat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 19:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 277
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43
Sprawa wyglada tak: jest piec pustych pól zielonych(takich kresek) jedna żółta pełna i jedna czerwona tez pełna.A jaki olej mam wlac?I mam jeszcze jedno pytanie odnosnie komputera.nacisne przekaznik od kierunkowskazow raz mam godzine,drugi raz mam temperature,trzeci raz mam spalanie,czwarty raz mam zasieg na paliwie a za piatym razem pokazuje mi 45 KM/h czasami sie to zmienia,co to?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 20:25 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Aby skasować inspekcję czyli uzyskać komplet zielonych diod, łączysz pin 7 z 19 w złączu diagnostycznym pod maską a potem przekręcasz kluczyk w pozycję zapłon i czekasz okolo 20 sek aż uzyskasz komplet zielonych kwadratów.

Poszukaj na forum postu kasowanie inspekcji tam wszystko jest szczeółowo opisane

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 06:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 277
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43
Dobra dzieki za pomoc z inspekcja,po wymianie oleju sie tym zajme.Wiec jakim olejem mam zalac? I co to jest ta ostatnia opcja w kompie ktora opisalem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 07:12 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Poszukaj naklejki jakim olejem był poprzednio zalewany, albo zadzwoń do sprzedajacego.
I takim zalejesz

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 08:22 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2168
Lokalizacja: WOT
Moje BMW: E46
mr.rock napisał(a):
Jest filtr kabinowy i gdzie on sie znajduje


http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0


Co do oleju - jeżeli sprzedający ci nie powie, jakim był zalany to wlej jakiś półsyntetyk.

_________________
Compi, czyli historia o tym jak dołożyć M-Pakiet i jeździć 1,6 na 18stkach

Coupe, czyli historia o tym jak kupić seryjne auto i nie dać się zwariować


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 19:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 277
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43
Wiec kupię olej albo 5w40 albo 10w40 tylko sie zastanawiam jakiej marki czy lotos a moze mobil1,castrol.Ostatnia funkcja w komputerze o ktora pytalem jest srednia predkosc.A co do wymiany filtra kabinowego to sprawa wyglada tak ze ja mam e36 ale compact i tam jest inaczej.Dzis tez probowalem zresetowac inspekcje zwierajac 7 z masa i nic nie daje rady,co zrobic?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 19:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
zrobb inspekcje dokaldnie mas zna forum opisane... co do oleju wez liquy moily lub valvoline,motul....

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 11:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 277
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43
Sprzedajacy nie wie bo robil mechanik a karteczka zniknela bo zostal tylko drucik.Dzis kubilem MOBIL 1 5w/50 full syntetyk.Jak nie bedzie bral nastepnym razem zaleje polsyntetykiem.Kolego variant probowalem dzis chyba 10 razy wylaczyc inspekcje i nic,zwiram 7 pin z masa potem zaplon na 12 sek i nic.Co robic? :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 11:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 277
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43
a co do oleju to polecil mi go mgr inz. z mojego sklepu motoryzacyjnego,rowny chlop i wytlumaczyl mi co i jak.Powiedzial ze jak niewiem jakim byl zalany to lepiej dac syntetyk .Bo jakbym teraz zalal polsyntetykiem a jak byl przedtem syntetyk to nienajlepiej by to odebral silnik a tak mam pewnosc ze nie zaszkodi tylko pomoze.jak bedzie brac to nast razem polsyntetyk.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 15:17 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
mr.rock napisał(a):
a co do oleju to polecil mi go mgr inz. z mojego sklepu motoryzacyjnego,rowny chlop i wytlumaczyl mi co i jak.Powiedzial ze jak niewiem jakim byl zalany to lepiej dac syntetyk .Bo jakbym teraz zalal polsyntetykiem a jak byl przedtem syntetyk to nienajlepiej by to odebral silnik a tak mam pewnosc ze nie zaszkodi tylko pomoze.jak bedzie brac to nast razem polsyntetyk.

moje zdanie takie że ten miły pan chciał sprzedać drogi olej i tyle, nawet nie sprawdził jaki powinien być


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 15:28 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2168
Lokalizacja: WOT
Moje BMW: E46
Poza tym leje się w odwortną stronę, czyli najpierw syntetyk, później półsyntetyk. Jak nie wiadomo jakim olejem auto było zalane, to lepiej wlać półsyntetyk. Dlatego, że syntetyk rozpuszcza cały syf i istnieje niebezpieczeństwo, że jak masz już trochę tego syfu w silniku, to jak syntetyk to rozpuści, to silnik może się rozszczelnić. Ale to taki tylko czarny scenariusz.

_________________
Compi, czyli historia o tym jak dołożyć M-Pakiet i jeździć 1,6 na 18stkach

Coupe, czyli historia o tym jak kupić seryjne auto i nie dać się zwariować


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 15:39 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
Ania napisał(a):
Poza tym leje się w odwortną stronę, czyli najpierw syntetyk, później półsyntetyk. Jak nie wiadomo jakim olejem auto było zalane, to lepiej wlać półsyntetyk. Dlatego, że syntetyk rozpuszcza cały syf i istnieje niebezpieczeństwo, że jak masz już trochę tego syfu w silniku, to jak syntetyk to rozpuści, to silnik może się rozszczelnić. Ale to taki tylko czarny scenariusz.

Pięknie to Aniu ujęłaś


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 15:44 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2168
Lokalizacja: WOT
Moje BMW: E46
dziękuję za uznanie :D

_________________
Compi, czyli historia o tym jak dołożyć M-Pakiet i jeździć 1,6 na 18stkach

Coupe, czyli historia o tym jak kupić seryjne auto i nie dać się zwariować


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 18:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 277
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43
no niestety olej kupiony a wymienic sie nie da.Mam nadzieje ze bedzie dobrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 17:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Ziemia
Witam kolegę, chyba 1 auto co :)
To jaki olej wlejesz nie ma żadnego znaczenia. Obecnie oleje mineralne maja więcej detergentów niż syntetyczne więc rozpuszczanie nagaru jest takie samo. Jak masz kasę lej
0 W 50. synt, jak nie masz lej 10 W 40 mineral. Polecam z doświadczenia Agip, Motul, Elf, Shell, Total, reszta wraz z castrolem to bubel. Kasacji inspekcji nie wykonasz powyższymi metodami. Najpierw załącz stacyjkę w pozycję 2 (bez zapłonu) i po tym zmostkuj pin 7 i 19, poczekaj z 5 sekund i już. Operacja wykonana odwrotnie nie przyniesie rezultatu.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL