BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 03:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] OPROZNIENIE KATALIZATORA
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 19:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: lublin
Witam mam takie pytanie moje bmw ma już 300 tyś km przejechane i mysle opróżnic katalizator czyli od spodu rozciąć i wybebeszyć go a póżniej zaspawać.... co myślicie o tym czy będe miał jakieś problemy z większym spalaniem?złą pracą silnika?itd Prosze o pomoc


Ostatnio edytowano 29 grudnia 2008, 21:00 przez tomek8514043, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 19:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Jak chcesz się go pozbyć to wywal go i wstaw rurkę strumienicę albo tłumik.
Zostawienie pustego katalizatora to nie jest dobry pomysł.
Będziesz miał dzwięk jak z dużego fiata spaliny będą w nim wirować i strasznie brzęczeć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 20:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Wieluń
Tak jak kolega wyżej pisze, lepiej zastąpić go strumienicą ewentualnie uniwersalnymi tłumikami imitującymi wyglądem katalizator (ale nie wiem czy to do końca dobra decyzja), inaczej puszka będzie dzwonić i wydawać metaliczny dźwięk.
Jeśli masz sondę przed katalizatorem to nie powinno być problemów, no chyba że na przeglądzie będziesz miał badane spaliny ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 20:12 
ja mam wstawiona rurke i na wolnych obrotach przez to potrafi co jakis czas "piardnac" tak naprawde nieprzyjemnie az zatrzesie samochodem,poza tym brzeczy mi na tych rurkach jak duzy fiat,nie polecam takiej opcji,wywalenie srodka byloby duzo lepsze tym bardziej ze wydech jest obliczony odpowiednio do silnika i mozesz popsuc nieznacznie osiagi,poza tym przed katem masz sonde ktora musi "czytac" spalinya jak spaliny bede szybciej lecialy bo nie bedzie ich spowalnial kat to sonda tez moze nie do konca dobrze p"przeczytac" spaliny i jest pewnie jakas mala szansa ze spalanie wzrosnie.

w sumie sa to pewnie jakies male roznice w spalaniu i w osiagach ktorcyh pewnie nawet nie odczujesz,ale jak kat jest dobry i nie brzeczy to ja bym zostawil,jesli juz jest szrot to wywal srodek a nie wstawiaj rurek (Sam mam rurki u juz nie moge wytrzymac) przynajmniej nie zmienisz pojemnosci wydechu.

mam nadzieje ze pomoglem.
pzdr.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 17:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: lublin
witam no własnie nie wiem czy katalizator jest zapchany????jak to mozna sprawdzic???przykladalem dlon do wydechu i cisnienie czuje....no ale ma juz 300 tys km najechane...Sonde mam jedno przed katem.mozna jakos go sprawdzic?????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 09:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Dokladnie tak jak napisał LeSiO, Zacznijmy od tego czemu chcesz go wyrzucac?
Objawy zatkanego katalizatora to bardzo odczuwalny spadek mocy, czasem nawet problem z wchodzeniem na obroty, wieksze spalanie, czesto nieprzyjemny zapach w srodku auta.
Objawem rozsypanego katalizatora jest denerwujace brzeczenie dobiegajace z niego w duzym zakresie obrotów.
Najlepszym rozwiazaniem byloby kupno nowego :) Ale jak nie to albo wstawic strumienice, albo wyjac go, rozciac od gory, wysypac, a nastepnie zaspawac i wmontowac sama puszke spowrotem. Dlatego od góry co by sie nie rzucalo w oczy na przeglądzie to moze sie Pan diagnosta nie przyczepi.

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 22:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 145
Lokalizacja: Konoplandia
Moje BMW: E60, X6 40d, X5 M50d
Objawy zapchanego kata to spadek mocy, u mnie tak było, więc wybebeszyłem kata i zostawiłem samą puszkę, jest głośno i pali więcej przynajmniej o 1 do 1,5 litra więc to duża różnica.
Nie wiem czy jak teraz wstawię tłumik przelotowy http://www.allegro.pl/item675731594_tlu ... romeo.html w miejsce tej puszki po kacie to spalanie wróci do normy

Co o tym sądzicie??

_________________
Blog MAXbmw.pl to strona o motoryzacji i innych ciekawych rzeczach.
Ciekawe forum internetowe z klimatem, sprawdź sam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL