BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 00:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] zapowietrzony?
PostNapisane: 7 lipca 2009, 21:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: EÂłk
WItam. Kilka dni temu odebralem samochodzik od mechanika. Spalili mi cala rope i ledwo dojechalem do domu - samochodzik palil w miare ok bo jak odbieralem za pierwszym ale bywalo ze i trzy razy trzeba bylo zakrecic. Niestety nie mialem przy sobie $ zeby zatankowac i podjechalem nim pod blok i zrobilem straszne glupstwo. Na 2 dzien myslalem ze dojade na masakrycznej rezerwie (wskazowka lezala) do cpnu ale jak odpalilem tdsa i dodalem troche gazy zeby sie rozruszadl padl. Teraz zaczely sie perypetir... Nastepnego dnia zalaem do baku 10l ropki. Krece krece i nic. Krecilem pierwszego dnia z 6 razy na gazie, bez kombinowalem i nic. Akumulator naladowany rozrusznik ok czasem taki bardzo smierdzacy bialy dym sie wydobywa (spalenizna). Nie wiem co teraz zrobic na mechanice kompletnie sie nie znam wiec jelsi ktos na cos wpadnie rposil bym o bardzo szczegolowy opis. Dziekuje z gory za pomoc. Pozdrawiam posiadaczy bawarek ;)


Ostatnio edytowano 8 lipca 2009, 07:20 przez FazZzeeR-O, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 00:01 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
Nie wiem jak w e36 ale w e46 w 2.0 dieslu po zapowietrzeniu trzeba wlaczyc zaplon az zapala sie wszytskie kontrolki ale nie odpalac silnika i odczekac ok 1 minuty czynnosc ta trzeba powtorzyc ok 5 razy .podczas wlaczania zaplonu pownienes slyszec pompujaca pompe paliwa ktora jest w zbiorniku i przelewajaca sie ciecz,u ciebie bedzie to powierze.a tak po zatym dotankowal bym wiecej paliwa jeszcze jakeis 20 litrow.nie wiem czy w e36 jest tak samo jak napisalem ale moze sie uda probuj.jak nie najlepiej wymien filtr paliwa bo moze miec mega syf ktory pompa wtryskowa mogkla wessac

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 14:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: EÂłk
Niestety ale nie pomoglo...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 15:24 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
:( wrrr. Moze zmien filtr paliwa i jak bedziesz wkladal nowy zalej go nowa ropa po wlozeniu moze wtedy zaciagnie i bedzdie ok.byc moze padla ci pompa w baku ktora z braku paliwa mogla sie zatrzec.

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 15:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
FazZzeeR-O napisał(a):
WItam. Kilka dni temu odebralem samochodzik od mechanika.
a co naprawali
kamillo_19 napisał(a):
Nie wiem jak w e36 ale w e46 w 2.0 dieslu po zapowietrzeniu trzeba wlaczyc zaplon az zapala sie wszytskie kontrolki ale nie odpalac silnika i odczekac ok 1 minuty czynnosc ta trzeba powtorzyc ok 5 razy .podczas wlaczania zaplonu pownienes slyszec pompujaca pompe paliwa ktora jest w zbiorniku i przelewajaca sie ciecz,
podobnie jest w e36 tylko nietrzeba czekac az minuty wystarczy kilkanascie sekund ( słychac delikatne pykniecie wtedy pompa jest odłanczana automatycznie )
FazZzeeR-O napisał(a):
Niestety ale nie pomoglo..
a świece to zyją ?

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 23:26 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
kazio1919 napisał(a):
a świece to zyją ?


A co maja swiece przy tej temperaturze otoczenia ktora teraz panuje na zewnatrz?

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 02:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: EÂłk
Autko u mechanika jutro napisze czy problem rozwiazany...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 06:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
Cytuj:
A co maja swiece przy tej temperaturze otoczenia ktora teraz panuje na zewnatrz?
wbrew pozorom maja ... bez swiec silnik nie odpali od razu nawet w takich temp jak panuja obecnie .... lecz bedzie musial deko pokrecic zeby kompresja i temp wzrosla ktora pozwoli na wybuch mieszanki - gdy swiece sa sprawne - pali od dotkniecia

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 11:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: EÂłk
Okazalo sie ze byl bardzo mocno zapowietrzony ;)

Niestety mechanik powiedzial ze konczy mi sie pompa wtryskowa bo autko dymi i czasem przerywa. Czy orientuje sie ktos czy tamniej jest kupic uzywana czy regenerowac? Nie wiem co z tym robic a chcialbym odpicowac furke poza tym mam duzy problem. na przedzie pod zaslepka mam urwane ucho do holowania - widac gwint. Da sie cos z tym zrobic? Bo jak sie cos stanie na drodze to bedzie tragedia bez ucha :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 15:07 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
marcellchen,
marcellchen napisał(a):
wbrew pozorom maja ...


Ale przecierz w tej temperaturze swiece grzeja max 2 moze 3 sekundy to czy w tym czasie osiagna temperature ktora pozwoli lepiej zapalic mieszanke?pytam z ciekawosci :)

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 15:07 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
marcellchen,
marcellchen napisał(a):
wbrew pozorom maja ...


Ale przecierz w tej temperaturze swiece grzeja max 2 moze 3 sekundy to czy w tym czasie osiagna temperature ktora pozwoli lepiej zapalic mieszanke?pytam z ciekawosci :)

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 15:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
kamillo_19 napisał(a):
Ale przecierz w tej temperaturze swiece grzeja max 2 moze 3 sekundy
grzeją 5 sekund bez wzgledu na temp otoczenia , niegrzeją jezeli temp silnika jest wyzsza niz 40 stopni ( ale tu niejestem pewny )
FazZzeeR-O napisał(a):
Czy orientuje sie ktos czy tamniej jest kupic uzywana
a jaka masz pewnosc ze zywana jest w lepszym stanie nz twoja i ze nie padnie ci po 1000 km ?
FazZzeeR-O napisał(a):
na przedzie pod zaslepka mam urwane ucho do holowania - widac gwint.
jezeli widac gwint to wszystko ok :) zarówno z tyłu jak i przodu ucho jest wkręcane :)

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 15:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
kamillo_19 napisał(a):
Ale przecierz w tej temperaturze swiece grzeja max 2 moze 3 sekundy
grzeją 5 sekund bez wzgledu na temp otoczenia , niegrzeją jezeli temp silnika jest wyzsza niz 40 stopni ( ale tu niejestem pewny )
FazZzeeR-O napisał(a):
Czy orientuje sie ktos czy tamniej jest kupic uzywana
a jaka masz pewnosc ze zywana jest w lepszym stanie nz twoja i ze nie padnie ci po 1000 km ?
FazZzeeR-O napisał(a):
na przedzie pod zaslepka mam urwane ucho do holowania - widac gwint.
jezeli widac gwint to wszystko ok :) zarówno z tyłu jak i przodu ucho jest wkręcane :)
Obrazek

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 17:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: EÂłk
Nie zrozumiales mnie... Widac gwint urwanego ucha jak w srodku siedzi i nie wystaje wiec nie da sie tego zlapac...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 17:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: EÂłk
Nie zrozumiales mnie... Widac gwint urwanego ucha jak w srodku siedzi i nie wystaje wiec nie da sie tego zlapac...

Wydaje mi sie ze wczesniej straszny baran musial jezdzic ta beta bo zeby uszko urwac to trzeba byc wyjatkowym ;P

Mysle ze podczas hlolowania wjechal komus w kufer lub ten co holowal beemke pociagna za ucho w bok... Nic mi innego nie przychodzi na mysl urwanego ucha...

Nie mam pomyslu jak by to naprawic. Prosze o propozycje jestem zdesperowany - rozpatrze wszytsko ;P

Przepraszam za powtorke - lag i nie moglem edytowac ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 18:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
spróbuj jakos reszte wytargac , rozwiercic a jezeli nie to
http://www.allegro.pl/item668076184_amo ... _e_36.html

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 20:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: EÂłk
kazio1919 napisał(a):
spróbuj jakos reszte wytargac , rozwiercic a jezeli nie to
http://www.allegro.pl/item668076184_amo ... _e_36.html


Czyli ten amorek jest zakonczony oczkiem do ucha holowniczego? Wielkie dzieki!! Piwo z duza piana sie nalezy ;) JA myslalem ze to jest drogi interes a tu tylko 35 zl a wiec nie ma co sie bawić z tym pordzewialym badziewiem - po porstu kupie ten i wymienie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 21:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
kazio1919 napisał(a):
Nie zrozumiales mnie... Widac gwint urwanego ucha jak w srodku siedzi i nie wystaje wiec nie da sie tego zlapac...


Są do kupienia narzędzia, które nazywają się wykrętakami :http://www.awar.pl/index.php/pMenuId/6/pCatId/557


Ceną się nie sugeruj. Takie zestawy mają mechanicy w warsztatach samochodowych. Bardzo fajne i przydatne urządzenie gdyż działa na zasadzie gwintownika, z tym, że nacięty mają "lewy" gwint i w chwili ich wkręcania powodują wykręcanie urwanej śruby. Potrzebne do tego jest nawiercenie otworu w urwanej śrubie. Jeśli masz znajomego mechanika lub może ktoś z forum mieszkający w Twojej okolicy posiada taki wykrętak pomoże Ci za przysłowiowego browarka. Pozdrawiam.

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 21:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
hubi e46coupe napisał(a):
Są do kupienia narzędzia, które nazywają się wykrętakami :http://www.awar.pl/index.php/pMenuId/6/pCatId/55ale chyba link nie dziala
no napewno nie dziala
FazZzeeR-O napisał(a):
Czyli ten amorek jest zakonczony oczkiem do ucha holowniczego? Wielkie dzieki!! Piwo z duza piana sie nalezy JA myslalem ze to jest drogi interes a tu tylko 35 zl a wiec nie ma co sie bawić z tym pordzewialym badziewiem - po porstu kupie ten i wymienie
jak juz pisalem cho jest dokrecane :) a link do aukcji podalem przypadkowo wiec ceną sie niesugeruj moze trafisz taniej :)
hubi e46coupe napisał(a):
hubi e46coupe napisał/a:
Nie zrozumiales mnie... Widac gwint urwanego ucha jak w srodku siedzi i nie wystaje wiec nie da sie tego zlapac...

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 18:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: EÂłk
No jednak pokusilem sie na cala czesc mimo wsyztko ;)

Niestety jednak beemka bardzo mnie nie lubi :(

Jak sobie dzis jezdzilem to z poczatku miala mocy ok a po ok pol godziny jazdy tragedia :(

jak jezdizlem to na 1 zawzse miala moc i bylo czesto slychac turbo ale na 2 biegu czesto tylko na sekunde i nie chcial sie wkrecac czesto na 2 biegu, na 3 zero ciagu 0 turbo i tylko czasem sie odblokowywal i dawal jak zyleta. Mechanikow kilku powiedzial mi ze do wymiany pompa wtryskow ale zastanawia mnie te turbo. Czy to sa objawy zajechanej pompy wtryskowej? Dodam ze autko nie pracuje po uruchomieniu rowno oraz lubi zadymic. Nie znam sie na pompach i ciezko mi wybrac cos na allegro. Nie wiem czy jest to oddzielnie pompa i wtryski (rozpylacze), czy warto regenerowac? jesli tak to gdzie i w jakiej cenie czy lepiej uzywke brac? Jechac do 3 mechanika na diagnoze zeby sprawdzal turbo rozrzad itd czy to wyglada na wtryski? Dodam ze silniczek grzal sie bardziej niz opwinien - duzo brakowalo do zcerwonego pola ale duzo przeszla strzalka od sredniej a wcale jej nie dawalem ognia :(. Nie mam pojeciacia co robic bo jak kupie pompe wtryskow na allegro za 600-800 zl i to nie pomoze bedzie nie za fajnie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL