BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 00:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Klimatyzacja atomatyczna - problem
PostNapisane: 10 marca 2009, 16:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 86
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Witam.
Posiadam E36 320i '97 Cabrio z climatronic'iem i dosłownie klima działa kiedy jej się podoba.
A dokładniej. Od dwóch tygodni, jak kupiłem auto, dopiero teraz zaczęły się jakieś problemy. Jak silnik jest zimny nawiew nie działa, tak jakby była wyłączona stacyjka. Nie wieje, nie reaguje na jakiekolwiek przyciski, ale samoczynnie załącza się ogrzewanie tylnej szyby - HartTop, chciaż nie świeci się nawet kontrolka na przycisku od ogrzewania szyby.
Po jakimś czasie (różnie, czasem zaraz po minięciu przez wskazówkę temp. niebieskiego pola, a czasem po przekroczeniu pierwszej kreski na skali temp. silnika) świeci się panel klimy, lecz bez podświetlenia:

http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/pel ... 541fa.html

lecz również nie reaguje na przyciski i nie ma nawiewu. Dziwne jest to, że w tym samym czasie działają wentylatory chłodnic. Nie sprawdzałem, czy podczas opcji, kiedy panel w ogóle nie działa (tak jakby była wyłączona stacyjka), działają owe wiatraki.

Szukałem trochę na tym forum, ale nie znalazłem odpowiedzi, czy to jeż, czy może kondensator w panelu sterowania klimą.
Ktoś, kto miał problem z jeżem miał kłopoty z regulacją nawiewów, temperaturą, ale nic nie mówił o wyłączającym się panelu klimy. Za to ktoś kto wymieniał kondensator w panelu nic nie wspominał o działających wiatrakach. No chyba, że słabo szukałem.

Podczas prawidłowiej pracy nawiewu panel wygląda tak:

http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/pel ... fb67a.html

Proszę o pomoc.
Z góry dziękuję.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 17:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Wydaje mi sie ze bedzie to uszkodzenia samego panelu. Gorsza opcja bedzie zwarcie w instalacji elektrycznej.

Najprosciej bedzie jak znajdziesz kogos z takim samym panelem i przelaczysz na chwile do siebie. Bedzie wtedy wiadomo czy wina jest sam panel sterujacy czy cos wiecej.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 17:27 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 992
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Mialem podobnie jak panel sie wylaczal to wlaczalo sie ogrzewanie tylnej szyby.Panel raz chodzil raz nie.Wymienilem panel i juz jest ok

_________________
[○○[|||] [|||]○○]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 19:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 86
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
mongooes napisał(a):
Wydaje mi sie ze bedzie to uszkodzenia samego panelu. Gorsza opcja bedzie zwarcie w instalacji elektrycznej.


No niestety jest taka możliwość, gdyż przez parę dni padało i może coś zamokło i się zwarło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 19:42 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 992
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Ja bym obstawial panel W moim tez gaslo podswietlenie ale na wyswietlaczu bylo widac ze chodzi chociaz nie mozna bylo nic zrobic przyciski nie dzialaly ale ogrzewanie tylnej szyby tak,do tego dmuchalo caly czas cieple powietrze(delikatnie)Winny jest wentylatorek do chlodzenia procesorka.Koszt naprawy na allegro to 100zl
http://moto.allegro.pl/item577759141_pa ... ancja.html. Piszesz ze padalo a zauwazyles wode w nietypowych miejscach?

_________________
[○○[|||] [|||]○○]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 21:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 86
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Nie, raczej nie. Podłoga sucha, w okolicach bezpieczników też.
Może trochę (bardzo mało) jest wody w bagażniku pod kołem zapasowym; tak jakby płynęło od prawej lampy, ale myślę, że to nie jest tego wina. Co prawda po prawej też jest akumulator, ale koło aku też sucho.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 21:19 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 992
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Poszukaj kogos w okolicy ko ci 'porzyczy'panel na kilka minut i juz bedziesz wiedzial czy to wina panelu czy nie :ok:

_________________
[○○[|||] [|||]○○]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 21:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Jezeli powodzi nie miales i nie bylo nic kombinowane z elektronika to nie powinno byc zwarcia. Jedyne co mozesz jeszcze na szybko sprawdzic to bezpiecznik...

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 20:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E60 535d
mialem rok temu podobne objawy i u mnie okazalo sie ze winny byl kondensator w panelu. Objawy mialem takie ze po odpaleniu auta wyswietlacz nie dzialal no i dmuchawa tez nie dzialala i do tego wlaczalo sie podgrz tylnej szyby i zalaczaly sie pod maska wiatrak od klimy. Najgorzej dzialal panel u mnie jak padalo na dworze albo bylo wilgotno...
poZdro!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 23:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 86
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
mongooes napisał(a):
Jezeli powodzi nie miales i nie bylo nic kombinowane z elektronika to nie powinno byc zwarcia.

Nie widać śladów powodzi, a odnośnie elektroniką to nie wiem, bo niedawno zakupiłem to auto.
mongooes napisał(a):
Jedyne co mozesz jeszcze na szybko sprawdzic to bezpiecznik...

Sprawdziłem - wszystkie OK.

Trancemorpher napisał(a):
Najgorzej dzialał panel u mnie jak padalo na dworze albo bylo wilgotno...

Przez dwa ostatnie dni nie padało, było w miarę sucho i rzeczywiście, panel załączał się przy mniejszej temp. silnika i jak już się załączył to pracował ciągle, bez żadnych przerywań.

Najgorsze jest to, że jakieś pół godziny temu jechałem krótką traskę (jest mroźno) i w pewnym momencie zmniejszyły się obroty nawiewu do poziomu "1" i nie reagował on na zmianę prędkości went. nawet jak je sam zwiększałem i było to widoczne na wyświetlaczu panela.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 22:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: dÂąbrowa gĂłrnicza
ja mam to samo, podobno to czujnik w panelu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 17:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 86
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Czy to o ten czujnik Ci chodzi?
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/pel ... 21147.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 20:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E60 535d
phalt napisał(a):


nie sadze zeby to byl ten czujnik bo on chyba sluzy do kontroli temp przez klimatornik w aucie... mi osobiscie dzialy sie wszystkie te cyrki z klimatornikiem. I w koncu sam przelutowalem ten kondensator, trwalo to 5min dla osoby znajacej sie na lutowaniu, ale w lutowalem podobny bo nie moglem znalezc o identycznych parametrach i po tyg dzialo sie to samo w koncu udalo mi sie sciagnac jakos prawidlowy. Tydzien pozniej wymienilem jeszcze jeza , bo od polowy wskazan obrotow mi juz nie przyspieszala dmuchawa podobnie jak u Ciebie. I odpukac od roku wszsytko dziala perfekt :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 20:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 86
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Trancemorpher napisał(a):
po tyg dzialo sie to samo w koncu udalo mi sie sciagnac jakos prawidlowy.

Prawidłowy, tzn. o identycznych parametrach, czy o identycznych parametrach i tantalowy (jak dobrze pamiętam) ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 18:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E60 535d
phalt napisał(a):
Trancemorpher napisał(a):
po tyg dzialo sie to samo w koncu udalo mi sie sciagnac jakos prawidlowy.

Prawidłowy, tzn. o identycznych parametrach, czy o identycznych parametrach i tantalowy (jak dobrze pamiętam) ?

tak musi to byc tantalowy i najlepiej o takich samych parametrach, choc znajomy zalozyl ciut wiekszy i tez lata na nim... a ja nie moglem i dostac tantala i wlutowalem eletrolit o zblizonych parametrach i nie przynioslo to porzadanego efektu. A teraz mam idealnie taki sam jak mialem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 19:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 86
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Dziękuję wszystkim za pomoc.
Klimę, a dokładnie panel naprawiłem w Lublinie - znalazłem na allegro. Nie wiem dokładnie co było w nim zmieniane, ale na pewno owy kondensator.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL