BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2025, 20:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zmiana oleju na inny olej
PostNapisane: 11 lipca 2009, 16:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 145
Lokalizacja: Konoplandia
Moje BMW: E60, X6 40d, X5 M50d
Mam taki dylemat, mianowicie moja Bunia e36 2.0 ma już przejechane dużo kilosów około 350tyś km z tego co wiem bo była kręcona na liczniku ma 200tyś ale w serwisie pokazało 350tyś , bierze już olej ostatnimi czasy to się nasiliło, leje do nie pół syntetyka Castrona magnateka 10w40 i moje pytanie brzmi czy czas nie zalać ją jakimś mineralnym olejem??

Nie chce remontować tego silnika bo góra za 1,5 roku planuje kupić nowy samochód i w ten stary nie chce już inwestować.

_________________
Blog MAXbmw.pl to strona o motoryzacji i innych ciekawych rzeczach.
Ciekawe forum internetowe z klimatem, sprawdź sam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 17:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 20
moim zdaniem jeśli już silnik zaczyna brać olej to można wlać obojętne co tylko żeby coś tam było. Ja do silnika benzynowego leje olej do diesli bo mam go za darmo jest to pełny syntetyk lany do Scanii typu R. Zauważyłem, że silnik ma wówczas mniejsze zapotrzebowanie na olej

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 17:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1597
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec
Moje BMW: e61 LCI 530d xDrive
Kod silnika: M57T2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144010
tomek9000 powodzenia jesli naprawde lejesz olej przeznaczony do diesli do benzyniaka :zdziwko: Kolego powiew ja Ci powiem tak:
jeśli silnik ma duży przebieg i zaczyna „brać” olej należy przejść z syntetycznego na półsyntetyczny. Jeśli i to nie pomoże trzeba wybrać mineralny. Do mocno wyeksploatowanych silników są specjalne oleje mineralne (np. Shell Mileage 15W-50, Castrol GTX Mileage 15W-40), które uszczelniają i wyciszają silnik oraz zmniejszają zużycie oleju.
Nie dziekuj tylko klikaj ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 18:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
leoni89 napisał(a):
tomek9000 powodzenia jesli naprawde lejesz olej przeznaczony do diesli do benzyniaka :zdziwko:


A czym one się różnią ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 18:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 145
Lokalizacja: Konoplandia
Moje BMW: E60, X6 40d, X5 M50d
Ja od dawna leje pół syntetyk, wiec przechodzę na mineralny.
Który olej mineralny będzie najlepszy???? co polecacie???

_________________
Blog MAXbmw.pl to strona o motoryzacji i innych ciekawych rzeczach.
Ciekawe forum internetowe z klimatem, sprawdź sam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 18:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1597
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec
Moje BMW: e61 LCI 530d xDrive
Kod silnika: M57T2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144010
olej do diesli pracuje w innych warunkach i ma inna specyfikacje i nie nadaje sie do benzyny. chociazby inne obciazenie panewek na wale. stopien sprezania w benzynie to do 12:1 w dieslu jest duzo wiekszy (chyba cos kolo 25:1, ale nie jestem pewien) Moim zdaniem nie powinno się wlewać. Jeśli producent napisał na pudełku że do benzyniaka to pewnie nie miał na myśli diesla. Poza tym sa oleje ktore mozna lac i do benz. i do diesla (np. Mobil 1 Super S).
pozdro. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 18:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Sztum
Najlepszy Valvoline max life 10 W 40 - nie trzeba przechodzi na mineralny :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 19:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 145
Lokalizacja: Konoplandia
Moje BMW: E60, X6 40d, X5 M50d
No niby tak ale Valvoline max life 10 W 40 jest dość drogi nie wiem czy jest sens wpadać w koszty większe przy starej becie, która ma przejechane 350tys km.

Przejdę na tani mineralny

_________________
Blog MAXbmw.pl to strona o motoryzacji i innych ciekawych rzeczach.
Ciekawe forum internetowe z klimatem, sprawdź sam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 19:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Sztum
Dobry olej mineralny kosztuje tyle samo co półsyntetyk...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 22:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 145
Lokalizacja: Konoplandia
Moje BMW: E60, X6 40d, X5 M50d
Castrol GTX Mileage 15W-40 jest o wiele tańszy od Valvoline ale pytanie czy jest dobry?

_________________
Blog MAXbmw.pl to strona o motoryzacji i innych ciekawych rzeczach.
Ciekawe forum internetowe z klimatem, sprawdź sam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zmiana oleju na inny olej
PostNapisane: 12 lipca 2009, 01:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
powiew napisał(a):
Mam taki dylemat, mianowicie moja Bunia e36 2.0 ma już przejechane dużo kilosów około 350tyś km z tego co wiem bo była kręcona na liczniku ma 200tyś ale w serwisie pokazało 350tyś


O a to da sie sprawdzic ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 02:30 
mkbmw napisał(a):
Najlepszy Valvoline max life 10 W 40 - nie trzeba przechodzi na mineralny :)


Czemu sądzisz, że Valvoline zastąpi olej mineralny?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Zmiana oleju na inny olej
PostNapisane: 12 lipca 2009, 09:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 145
Lokalizacja: Konoplandia
Moje BMW: E60, X6 40d, X5 M50d
Ostmark napisał(a):
powiew napisał(a):
Mam taki dylemat, mianowicie moja Bunia e36 2.0 ma już przejechane dużo kilosów około 350tyś km z tego co wiem bo była kręcona na liczniku ma 200tyś ale w serwisie pokazało 350tyś


O a to da sie sprawdzic ?


Tak można sprawdzić oryginalny przebieg, ten co widzisz nie zawsze jest prawdziwy. Ja kupiłem samochód to miał 180tyś a faktycznie miał ponad 300tys, gościu w serwisie powiedział że to normalka, dużo samochodów ma kręcony licznik.

_________________
Blog MAXbmw.pl to strona o motoryzacji i innych ciekawych rzeczach.
Ciekawe forum internetowe z klimatem, sprawdź sam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 10:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
A jesli mam auto sprowadzone z Niemiec i rocznik 93, to wtedy tez prowadzono archiwizacje? No i skoro jest z Niemiec to czy w Polsce moge sprawdzic jego przeszlosc?

W mojej na 99% tez bylo krecone. Rocznik 93 i 181 tysiecy przebiegu to jest smiech na sali :rotfl: Zreszta galka od biegow jest poszarpana a po 180 tys nie powinna tak wygladac. Az sie boje sprawdzic w serwisie ile ma naprawde :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 10:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 145
Lokalizacja: Konoplandia
Moje BMW: E60, X6 40d, X5 M50d
Moja to rocznik listopad 94 to prawie 95 i ma 350tyś przejechane

_________________
Blog MAXbmw.pl to strona o motoryzacji i innych ciekawych rzeczach.
Ciekawe forum internetowe z klimatem, sprawdź sam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 18:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Podlaskie
powiew, a te 350tys to odczytales pewnie z testu zegarow :p :padam:
hehe :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 19:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 145
Lokalizacja: Konoplandia
Moje BMW: E60, X6 40d, X5 M50d
No tak, a co to zły odczyt???

_________________
Blog MAXbmw.pl to strona o motoryzacji i innych ciekawych rzeczach.
Ciekawe forum internetowe z klimatem, sprawdź sam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 19:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
powiew, tak :D bo z tego odczytu kazda e36 czy to 91' czy to 98' ma 350 :D hheh i to nie jest przebieg tylko stala wartosc, przebiegu w e36 nigdy nie sprawdzisz :D nie ta epoka

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 19:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Podlaskie
powiew napisał(a):
No tak, a co to zły odczyt???
oczywiscie ze zly, idac tym tropem wszyscy mamy po 350tysiaczków
pisałes że odczytany w serwisie to niezłe "giganty" tam pracują

Zalej ją Valvoline 10w40 i będzie git.

Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 19:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 150
Lokalizacja: Bytom
Moje BMW: E39
puzon64 napisał(a):
powiew, a te 350tys to odczytales pewnie z testu zegarow :p :padam:
hehe :hurra:


Mój szwagier też się załamał po tym teście :P

Może nazwe forum zmienimy na "Pogromcy Mitów" ? ;)

_________________
Wreszcie upragnione 6 cylindrów, sesja wkrótce :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL