BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 23:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zawieszenie poliuretanowe,
PostNapisane: 13 lipca 2009, 18:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 230
Lokalizacja: Gołdap
Moje BMW: E36
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131331
witam.. jak każdy uczestnik dróg polskich stwierdzam ze czas nadszedł wymiany elementów gumowych zawieszenia, i jako że jestem polakiem pierwsze co sprawdzam to allegro :D i tu ciekawostka.. LINK jakiś forumowicz dokonał zakupu owego zestawu? ma jakieś wieści na temat tworzywa zastosowanego do produkcji tych elementów? i najważniejsze czy zda egzamin na naszych drogach? Tylko proszę nie wypowiadajcie sie na wstępie ze allegro items to syf :P

_________________
Obrazek
Bety krążą po mieście i część twarzy płonie. Bo siedząc na przystanku ty też marzysz o niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 18:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
poszukaj na www.mforum.com.pl . Kilku użytkowników M ma założone powerflexy. Te z allegro to jak sam napisałeś ;) kto wie kiedy się rozsypią. Ogólnie na poliuretanie twardziej ale podobno strasznie skrzypi ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 18:38 
Poliuretan jest super pod warunkiem ze masz bardzo dobre sportowe zawieszenie. Mowie tu o polce typu KW Variant 2 czy 3 Bulsteinach B14 B16 itp itd. I wszystkie elementy typu stabilizatory koncowki itp w idealnym stanie badz jakies upgreadowe. W innym wypadku wszystko poza powerflexami sie rozsypie. A i przy stosowaniu poliuretanow musisz miec zdrowa i "spieta" odpowiednio bude. Co do samej jazdy w polaczeniu z Variant 2 moge Ci powiedziec ze jest bajka na rownych drogach. Im wyzsza predkosc czy bardziej kreta droga auto zachowuje sie lepiej. Jest niesamowice dokladne nie ma efektu "falowania" reaguje na minimalne korekty kierownicy i przechyly juz wogole nie wystepuja. Ale jest tez truudniejsze w jezdzie i latwo wyprowadzic je z rownowagi. Na nierownej drodze przy wiekszej predkosci jest walka o zycie.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 19:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 230
Lokalizacja: Gołdap
Moje BMW: E36
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131331
trollu napisał(a):
poszukaj na www.mforum.com.pl . Kilku użytkowników M ma założone powerflexy.


Dzieki za linka :) czytałem że ludzie narzekają na nie. i o dziwo nie chodzi o piszczenie bo ponoć można zniwelować je smarem/pasta miedziana, a to ze pękają :niepewny: ale jako że stosowali je do Mek a ja mam zwykłego IS nie posiadającego takiej mocy mogą się sprawdzić?

bimmerkuba11 napisał(a):
Poliuretan jest super pod warunkiem ze masz bardzo dobre sportowe zawieszenie. Mowie tu o polce typu KW Variant 2 czy 3 Bulsteinach B14 B16 itp itd. I wszystkie elementy typu stabilizatory koncowki itp w idealnym stanie badz jakies upgreadowe. W innym wypadku wszystko poza powerflexami sie rozsypie. A i przy stosowaniu poliuretanow musisz miec zdrowa i "spieta" odpowiednio bude.


Reasumując bez sportowego zawieszenia nie podchodź? teraz mam głupi tekst za który prawdopodobnie zostanę wyśmiany ale :P kiedyś obiło mi sie o uszy ze BMW stosowało oryginalnie/seryjnie zawieszenie Bulsteina? Mając na myśli "zdrowa i spiętą bude" chciałeś powiedzieć 0% rdzy oraz rozpórki?

_________________
Obrazek
Bety krążą po mieście i część twarzy płonie. Bo siedząc na przystanku ty też marzysz o niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 19:15 
JELO napisał(a):
BMW stosowało oryginalnie/seryjnie zawieszenie Bulsteina? Mając na myśli "zdrowa i spiętą bude" chciałeś powiedzieć 0% rdzy oraz rozpórki?



Wiesz co nie wiem. Ja przed gwintem w e36 mialem m-tech i to bylyu Sachs. Ale moze Bilstein tez byl. A co do montazu no to bez sportowego zawiasu mija sie to z celem. Uwierz na slowo. ;) A co do budy to dokladnie tak. Zero rdzy dobre rozporki a najlepiej ( potraktuj to z przymrozeniem oka ) klatka wspawana w auto , obspawane kielichy itp. Wtedy ma to najwiekszy sens. Ja na Twoim miejscu zmienil bym wsyztskie gumy na nowe kompleksowo i to na jakas dobra firme. I jesli do takich nowych gum dolozysz jakis utwardzony zawias mysle ze bedziesz zadowolony.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 23:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 230
Lokalizacja: Gołdap
Moje BMW: E36
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131331
na wstępie dzięki za udział w dyskusji pomogłeś mi i to sporo.

Czyli do codziennej jazdy - zwykły zjadacz chleba nie potrzebuje tego typu gum, i lepiej ich nie stosować? lepiej zainwestować w renomowana marke Febi - lemforder? ogólnie bardziej zależy mi na trwałości niz pożyteczności z tego typu zawieszenia wiem przydaje sie lepsze usztywnienie itp. możesz krytykować mnie ze to wydanie kasy w błoto. Tylko sam wiesz polskie drogi katastrofa co roku a nawet częściej wymiana elementów gumowo metalowych i zastanawiałem sie czy nie lepiej zastosować te poliuretanowe, na dłużej starcza w końcu to troszkę twardszy materiał niz guma i nie zbije sie tak szybko?

_________________
Obrazek
Bety krążą po mieście i część twarzy płonie. Bo siedząc na przystanku ty też marzysz o niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 09:14 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Jesteś pewien że te tuleje to dobry pomysł w e36?
Z tego co ja widzę to zawieszenie z tyłu jest praktycznie niezniszczalne, a z przody padają sworznie (które trzeba kupić w miarę oryginalne, na allegro są jakieś wzmacniane i narazie u mnie spisują się dobrze), co do tylnych tulei przednich wahaczy stosuje się tuleje z e36 M3 które są niezniszczalne.
I tyle, więc nie wiem co za pomysł z tymi plastikowymi tulejami...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 13:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 230
Lokalizacja: Gołdap
Moje BMW: E36
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131331
moze masz racje kolego, dlatego też dałem temat na forum bo sie nie znam kompletnie na zawieszeniu BMW i jego trwałości. z Tylu fakt jedyne co mi wysiadło to tuleja amortyzatora.. i teraz z przodu coś puka.. w sumie sensem tematu jest trwałość tych oto gum-plastików, nie lubię jak cos mi puka po pól roku po wymianie gum w zawieszeniu. myślałem ze to droższe - lepsze rozwiązanie?

_________________
Obrazek
Bety krążą po mieście i część twarzy płonie. Bo siedząc na przystanku ty też marzysz o niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 14:37 
JELO napisał(a):
Czyli do codziennej jazdy - zwykły zjadacz chleba nie potrzebuje tego typu gum, i lepiej ich nie stosować? lepiej zainwestować w renomowana marke Febi - lemforder? ogólnie bardziej zależy mi na trwałości niz pożyteczności z tego typu zawieszenia wiem przydaje sie lepsze usztywnienie itp. możesz krytykować mnie ze to wydanie kasy w błoto. Tylko sam wiesz polskie drogi katastrofa co roku a nawet częściej wymiana elementów gumowo metalowych i zastanawiałem sie czy nie lepiej zastosować te poliuretanowe, na dłużej starcza w końcu to troszkę twardszy materiał niz guma i nie zbije sie tak szybko?
_________________



Nie mam zamiaru Cie krytykowac. Zwlaszcza ze doskonale rozumiem Twoja zlosc wynikajaca z zuzywania sie gum na polskich drogach. I ciesze sie ze jakos pomagam ;) Nie znam firmy ktora wymieniles bo ogolnie wyrocznia to ja nie jestem jak jest dobra to bierz. :ok: Bo widzisz co z tego ze poliuretany sa wieczne jak wyniszczaja wszystko do okola. A co do gum z M3. To tez nie jest tak ze sa wieczne. Ale fakt wytrzymuja znacznie dluzej. Tam jest jakis inny patent ich wytwarzania wogole one sa pelne cyz cos takiego nie wiem dokladnie. Wiem natomiast ze z ///M3 coupe da sie wpasowac do E36 coupe. Problem pojawia sie z tymi gumami na stabilizatorach bo M ma inna grubosc.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL