BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 17:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] obc compact -nieprawidłowe wskazania
PostNapisane: 25 października 2008, 14:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: e36
właśnie dokonałem swap obc w bmw compact, wszystko pięknie działa, ale...
średnie spalenie wychodzi mi 18.5L na próbie 200km.
to trochę za dużo biorąc pod uwagę w miarę spokojną jazdę bmw 316 :zdziwko:
komputer którego użyłem pochodził z 323ti, więc zakładam, że obc po prostu źle przelicza impulsy i stąd ten szalony wynik. Dodam, iż reszta pomiarów (śr. prendkość., temp.) są prawidłowe!
Zastanawiam się czy mam rację i co zrobić z tym fantem
a) zamienić obc na model z 4 cylindrówki
b) zamienić na z 316
c) przeprogramować ? ale gdzie?-bo nie w BMW-$$$$$$$
co o tym sądzicie, może macie jakiś doświadczenia dzięki
p.s.
już niebawem pełen opis wymiany zegarka na obc w compacie- pisze się... ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 22:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 218
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
Mam ten sam bol
Zmienilem korekte na 750 z 1000 i nadal jest lipa
A nizej sie nie da podobno tylko serwis moze przeprogramowac :/
Moze ktos to ogarnal jakos?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2009, 18:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: e36
ja wymieniłem komputer na taki z wersji r4 (miałem r6), wykalibrowałem go i działa jak malina, wszystkie wskazania są prawidłowe :rotfl: super

_________________
moje BMW.....
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 21:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 526
Lokalizacja: DZA/DW
Moje BMW: Brak
Witam, czy schemacik/opis po polsku autorstwa forumowicza Zakstar-a do podłączenia OBC w compakcie jest gdzieś dostępny? Doszukałem się informacji po angielsku, ale jestem niezbyt zorientowany o co w tym wszystkim chodzi. Na konkurencyjnym forum jest info, że OBC w compakcie ruszy po podłączeniu tych samych kolorów kabli do oryginalnej instalacji pozostałej po zwykłym zegarku, jednak nie wiem co dalej. Najbardziej zależy mi na podłączeniu termometru i manetki kierunkowskazów z BC. Czy mógłbym prosić o jakieś konkretne dane lub pomocne informacje jak to ruszyć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 23:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 99
Lokalizacja: Kamien
Moje BMW: E36 318ti M-Pakiet
Kod silnika: M44B19
no wlasnie czy moglby ktos opisac jak wyregulowac ten komputer w compakcie. Ja mam 318ti a kompa to nie wiem od jakiego silnika wstawilem :) w kazdym badz razie parametry ktore wskazuje napewno nie sa prawidlowe bo pokazuje mi srednie spalanie 6 L a nawet i 5,3 :) a co za tym idzie ilosc KM ktore moge przejechac na pozostalym paliwie tez nie jest OK, czy da sie to jakos ustawic w compakcie ???????? Dodam ze ja mialem BC w samochodzie tylko zamiast kompa byl zegarek wstawiony (nie wiem dlaczego) wiec kupilem wyswietlacz kompa i poprostu podlaczylem lecz wskazania nie sa prawidlowe :zly:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 13:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: e36
menton napisał(a):
no wlasnie czy moglby ktos opisac jak wyregulowac ten komputer w compakcie. Ja mam 318ti a kompa to nie wiem od jakiego silnika wstawilem :) w kazdym badz razie parametry ktore wskazuje napewno nie sa prawidlowe bo pokazuje mi srednie spalanie 6 L a nawet i 5,3 :) a co za tym idzie ilosc KM ktore moge przejechac na pozostalym paliwie tez nie jest OK, czy da sie to jakos ustawic w compakcie ???????? Dodam ze ja mialem BC w samochodzie tylko zamiast kompa byl zegarek wstawiony (nie wiem dlaczego) wiec kupilem wyswietlacz kompa i poprostu podlaczylem lecz wskazania nie sa prawidlowe :zly:



Ustawienie fabryczne to 1000, dopuszczalne wartości 750-1250.
Można robić zmiany współczynnika na pałę ale lepiej jest od razu "trafić". Żeby "trafić" potrzeba trochę matematyki.
Po pierwsze musisz znać faktyczne spalanie.
Wartość realnego spalania dzielisz przez to co wyświetla OBC i wynik mnożysz przez 1000.
W ten sposób masz wartość współczynnika korekcyjnego.
skopiowałem post uzytkownika MCZ
:)
co do wpięcia OBC do compact, to po powrocie do domu, muszę odnalesc swoje notatki ( po polsku ) i też ci pomogę-zakładałem obc i manetkę
pozdro

_________________
moje BMW.....
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 17:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 526
Lokalizacja: DZA/DW
Moje BMW: Brak
Fajnie, czekam na informację.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2009, 21:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
chłopaki, jak z tymi kompami bo ja mam samego kompa i nie wiem co dalej :D help please :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 22:56 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
Odgrzebuje temat.

Czy ktos juz rozgryzl jak sie "programuje" to OBC z compacta pod dany silnik (R6 lub R4) ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL