BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 17:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] 316i Szarpie na pierwszym biegu
PostNapisane: 19 czerwca 2008, 14:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Krotoszyn
WItam mam problem z moim autkiem a wiec
mam BMW 316 e30 z roku 1990 wersja coupe ale problem mam taki autko pracuje normalnie hm.. jak to na gazie normalnie roznie znaczy ale do rzeczy przy temp gdy jest cieplo to po przejechaniu ok 100 km samochod fiksuje tzn przy ruszaniu i wrzuceniu pierwszego biegu samochod zaczyna szarpac. Jest tak tylko na pierwszym biegu z 2 ruszy normalnie. Szarpanie to ma dziewny wyglad czuc tak jak by sie caly wał napedowy wyginal i czuc jakby uderzal w kanal miedzy fotelami. Czy tak moze byc czy wogole jest takie zachowanie relane. Dowiedzialem sie ze trzeba wymienic sprzeglo wiskotyczne czyli wisko wymienilem i jest lepiej ale po jakims czasie znowu zaczelo sie tak dziac nie z ta sila co kiedys ale dzieje sie. Z goey dzieki za pomoc

Cytuj:
[model???] Szarpie na pierwszym biegu


Zapoznaj się z ZASADAMI.


robertbmw


Ostatnio edytowano 22 czerwca 2008, 12:30 przez mikolaj83, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2008, 15:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
Kolego a czy to szarpanie wystepuje przy puszczaniu sprzegla??

Jesli tak to do wymiany docisk badz lozysko oporowe...tez mialem takie szarpanie...po wymianie kompletu sprzegla na szczescie ustapilo ;) :)

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2008, 15:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
Kolego a czy to szarpanie wystepuje przy puszczaniu sprzegla??

Jesli tak to do wymiany docisk badz lozysko oporowe...tez mialem takie szarpanie...po wymianie kompletu sprzegla na szczescie ustapilo ;) :)
mikolaj83 napisał(a):
Dowiedzialem sie ze trzeba wymienic sprzeglo wiskotyczne czyli wisko wymienilem


Kto Ci tak doradzil?

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2008, 15:40 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Może i sprzęgło, ale raczej nie wiskotyczne :D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2008, 16:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Krotoszyn
tak szarpie przy puszczaniu sprzegla ale wystarczy tak jak bylo ostatnio jechalem na wakacje i dopuki bylo cieplo to szarpalo ale wystarczy ze zrobilo sie ciemno i chlodniej odrazu przestalo szarpac albo wystarczy ze pada deszcz wiec od czego to zalezy ?

ok a kto pomoze mi ocenic ile moze kosztowac docisk i sprzeglo do mojego modelu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2008, 16:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
mikolaj83 napisał(a):
dopuki bylo cieplo to szarpalo ale wystarczy ze zrobilo sie ciemno i chlodniej odrazu przestalo szarpac albo wystarczy ze pada deszcz wiec od czego to zalezy ?


Do konca nie wiadomo od czego to zalezy ale kazdy kto mial taki problem to pojawial sie on po nagrzaniu samochodu tj silnika i skrzyni.

mikolaj83 napisał(a):
ok a kto pomoze mi ocenic ile moze kosztowac docisk i sprzeglo do mojego modelu



Wiesz odrazu mowie ze to moze byc np sam docis...badz samo lozysko...ale ciezko to wywnioskowac...a przy cenie jaka sie placi za wymiane nie warto chyba ryzykowac i wymieniac pojedynczo...najpierw docisk pozniej lozysko...bo taka impreza moze wyjsc 3 razy drozej niz zakup calego kompletu i wymaina odrazu.


Przypuszczam ze caly komplet czyli tarcza docisk i lozysko to ok 400 zl...wiadomo ze zaleznie od producenta(ale w przypadku sprzegla nie polecal bym tanich zamiennikow)A koszty wymiany to ok 300-400 zl...tez zaleznie kto robi...jak masz jakiegos znajomego mechanika to wiadomo ze taniej Cie wyjdzie.

Co do dokladnej ceny sprzegla to mozesz zapytac tutaj...kolega z forum o nicku "stones1" ma sklep z czesciam do BMW i ma atrakcyjne ceny.

Tutaj Go mozesz zapytac

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=1979&start=1340

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Ostatnio edytowano 19 czerwca 2008, 16:50 przez iglu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: 316i
PostNapisane: 24 lipca 2009, 21:57 
Witam kolegów.
Więc tak mam 316i w benzynie i nie ważne czy silnik jest ciepły czy zimny muszę ruszać na pól sprzęgle, inaczej gaśnie. Na wyższych biegach tj. 2,3,4,5 nie ma najmniejszego problemu nie występuje żadne przeciąganie szarpanie wszystko jest ok.
Jak już ruszę i na jedynce się tocząc depnę w pedał to zaczyna robić kangurka ale jak przerzucę na 2 wszystko wraca do normy i jest ok, bez szarpania powoli przyśpiesza. Gdzie szukać powodu tej usterki. Jakiś czas temu zmieniałem olej w silniku ale mechanik mi nie skasował że olej wymieniony non stop mi się wyświetla "Oil service" czy to może być przyczyna??


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 00:21 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 104
Lokalizacja: Sandomierz
Moje BMW: e36 318TDS
Kod silnika: M41
Witam:)
Ja tez mialem taki problem w swojej e36 318 TDS... Przy ruszaniu na zimnym silniku strasznie mi sprzeglo szarpalo.... Jak sie juz silnik rozgrzal to bylo ok!! A jak mi stal w cieple np. w garazu to sprzeglo nie szarpalo!! bylem na warsztacie , mechanik mi skrzynie rozpolowil z silnikiem i co sie okazalo ze to wina byla simeringa na wale... Przepuszczal olej i sprzeglo szraplo!! po wimnianie simeringa wszystko ucichlo...
Moze to jest przyczyna szarpania sprzegla...

_________________
Moc jest Bogiem, prędkość nałogiem, drift zabawą, a BMW podstawą!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL