BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 20:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zmiana oleju z castrola na valvoline
PostNapisane: 27 lipca 2009, 22:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 173
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam!

Mam takie małe zapytanko. cały czas jeżdze na castrolu magnatec 10w40 , przebieg 206tyś i słychać jak grają popychacze na zimnym potem już mniej. zastanawiam sie nad zmianą oleju na valvoline max life 10w40 WARTO CZY NIE??? KTÓRY OLEJ JEST LEPSZY???
pozdro

_________________
kRiStOf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 22:09 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
jak masz M40 to zajrzyj do wałka i popychaczy w jakim są stanie bo olej może nic nie zmienić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 23:25 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 284
Lokalizacja: Llandudno,Walia,UK
Moje BMW: E36 E90 f10
Kod silnika: m50b20 m47n2 N47d20c
valvoline jest leprzy i czasem cichna na nim szklanki sam to widzalem po zmianie.ale jesli masz juz zbyl zyzyte to nic to nieda.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 10:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e90 318i, e70 3.0d
Kod silnika: n46,m57n2
u mnie w poprzednim e36 - przebieg 270 tys. km, zmiana 15w40 na valvoline max life 10w40 spowodowala straszne klepanie popychaczy zaworowych, co skonczylo sie ich wymiana.... takze najlepiej zawsze 2 razy sie zastanowic czy jest sens wymiany:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 10:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
barni, to raczej z powodu tego że ktoś wcześniej zalał 15W żeby uciszyć padnięte popychacze.

Tu mamy do czynienia z taką samą lepkością tylko innym producentem. Niektórym pomaga, niektórym wręcz przeciwnie :)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 10:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
U mnie w takim przypadku pomogło zalanie LiquiMoly 10W40 z MOS2 - popychacze ucichły i do dnia dzisiejszego się nie odzywają - 20 tyś km.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 14:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 173
Lokalizacja: Bydgoszcz
ok dzięki wszystkim.jednak zostane przy castrolu :super: :piwo:

_________________
kRiStOf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 17:14 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 680
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B20
barni napisał(a):
u mnie w poprzednim e36 - przebieg 270 tys. km, zmiana 15w40 na valvoline max life 10w40 spowodowala straszne klepanie popychaczy zaworowych, co skonczylo sie ich wymiana.... takze najlepiej zawsze 2 razy sie zastanowic czy jest sens wymiany:)


bo zmieniłeś z 15w na 10w... nie zawsze jest to problemem ale w wielu przypadkach niestety tak...

_________________
...a mystical bond between man and machine...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL