BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 20:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] olej w układzie chłodzenia
PostNapisane: 27 lipca 2009, 23:09 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Mazury
Jakieś 1,5 tygodnia temu mój samochód(520i) uległ przegrzaniu. Podczas sprawdzania poziomu płynu chłodniczego okazało się, że jest w nim dużo oleju, od razu sprawdziłem poziom oleju i niestety miarka przktycznie była sucha. Wypłukałem układ chłodzenia, uzupełniłem ubytek oleju i wymieniłem uszczelkę pod głowicą, gdyż wydawało mi się, że to ona jest winowajczynią całej tej sytuacji. Początkowo wszystko wyglądało dobrze, silnik nie sprawiał żadnych problemów, jednak na drógi zdień dla pewności sprawdziłem poziom oleju i okazło się,że tym razem woda z układu chłodzenia dostała się do miski oleju, zaobserwowałem również ślady "masła" na korku wlewu oleju. Podejżewam uszkodzoną głowicę, jednak słyszałem również,choć wydaje mi się to mało prawdopodobne ,że może to być wina bloku. Proszę o pomoc w tym temacie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 23:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
Napisałeś że wymieniłeś uszczelkę, a czy sprawdzałeś szczelność głowicy?? jeśli nie to najprawdopodobniej pęknięta głowica, lub wydmuchało uszczelkę drugi raz. pęknięty blok również jest prawdopodobny chociaż ja stawiałbym na głowicę.

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 01:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
WItam,

pekniety blok to ostatecznosc. Zrob tak jak pisal ROMSI, sprawdz glowice.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 10:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Często przy przegrzaniu silnika dochodzi do odkształcenia głowicy.
Następstwem jest najczyściej uszkodzenie uszczelki.
Tak jak koledzy napisali ......mogło ponownie wydmuchać uszczelkę.
Gdy oddasz głowicę do sprawdzenia płaszcza wodnego ciśnieniowo........ okaże się że jest pęknięcie i trzeba spawać!!!! Czasem wystarczy lekkie splanowanie głowicy. Tylko że za spawanie głowicy więcej biorą (interes musi się kręcić)

Miej na to uwadze.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 14:09 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Mazury
Dzieki wszystkim za szybką odpowiedź. Całe szczęście, że jestem w posiadaniu drugiej głowicy, więc może obejdzie się bez spawania :D .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 14:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1153
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e34, Audi A4 B5
BOLO83 napisał(a):
Dzieki wszystkim za szybką odpowiedź. Całe szczęście, że jestem w posiadaniu drugiej głowicy, więc może obejdzie się bez spawania :D .


szczęściarz z ciebie :D :14:

_________________
Obrazek
www.dtmpower.net
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL