BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 18:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Tylnie koła nie hamują
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 17:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 134
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57D30
Witam. W moim Bmw e36 318 1.8 1991r. nagle zaczęła sie palic kontrolka od ABS i gdy hamuje na asfalcie tylne kola mi nie hamują tylko przednie, jak gwaltownie za hamuje to na asfalcie widać tylko hamowanie przednich kół ponieważ nie ma przerywanych lini po hamowaniu i dym leci z gum i później sprawdzam i opony przednie sa cieple po chamowaniu a tylne zimne i nie wiem co moze byc tego przyczyna?? odpowietrzyłem dwa tylne kola, plyn w zbiorniczku mam. klocki hamulcowe nie zdarte tarcze tez jeszcze dobre proszę o pomoc .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 17:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
Kolego na ABS bedzie dym z opon a ślad nie bedzie przerywany ;) Tyłu nigdy ci nie zablokuje na asfalcie a sprawdzic czy naprawde hamuje i jak mocno to na stacje diagnostyki jedż bo tak to sobie mozesz gdybać do rana ;) Bez paniki!

Co do kontrolki ABS to moze rzeczywiscie teraz ten uklad nie dziala bo sie uszkodził/zabrudził któryś z czujników przy kole. Na kompie wykaże co sie dzieje albo sam przegladnij czujniki i kable. A więc, mankiety w góre i do dzieła :D

PS w 1,8 z tylu to masz bębny chyba, ze kombi, kabrio lub przerobione na tarcze ;)

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 19:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 134
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57D30
Wydaje mi sie ze wczesniej gdy zachamowalem np gdzies to był slad przerywany ale kontrolka sie nie palila wiec bylo wszsytko ok teraz gdy sie pali to nie ma sladu przerywanego,. Ja sie zbytni nie znam na tym jeszcze tego nie robilem nigdy a co do tego co mam z tyłu to wydaje mi sie ze tarcze i bebny razem chyba jest to mozliwe?? :dontgetit: ?? a co do hamulcy to jutro musze jechac na stacje i mi sprawdza a do abs to chyba tego nie sprawdza?? trzeba by jechac na jakis serwis bmw?? ale to za drogi gips chyba bedzie??/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 20:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
Jak widać tarcze z tylu to jest to dokladnie tarczo bęben tak jak mowisz. Na kompa nie musisz jechac do aso tylko do zwyklego mechaniora i powinien miec kompa. Moze na diagnostyce tez mają, zapytaj. Z tym ABSem to poszukaj troche w archiwum jest tego pełno i nie ma sensu powtarzac.

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 20:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
mariuszzidan, ślad nigdy nie bedzie przerywany, bo na asfalcie Ci kola nie zlapia poslizgu i ABS sie nie wlaczy ... co innego na asfalcie posypanym piachem ... no i co najwazniejsze jak ABS sie wlaczy to tez nie zostawi sladu bo ABS hamuje pulsacyjnie a nie tak jak myslisz ze wlaczy sie, zatrzyma kolo i sie wylaczy i znowu sie wlaczy ... wrecz przeciwnie -kolo jest ciagle w ruchu tylko jest delikatnie przytrzymywane - co spowalnia samochod - dlatego sie mowi ze AbS wydluza droge hamowania ... jakby ABS hamowal tak jak mowisz to polowa samochodow mialaby kwadratowe opony ....

hamulce i ich sile sprawdza sie na tasmie diagnostycznej, np podczas schock-testu - pozatem tak jak wczesniej BetaBoy napisal - tylnie kola nie zatrzmaja sie na asfalcie - te hamulce sa pomocnicze - zahamuj sobie na mokrym piachu to zobaczysz ze wtedy wszystkie 4 kola wryja sie w ziemie :-)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 16:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 134
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57D30
Rozumiem juz was ale powiedzcie mi czy jak zachamuje na piachu to czy te slady beda przeywane??? i druga sprawa czemu Abs kontrolka sie swieci caly czas co moglo sie stac mniej wiecej ??? stało sie to nagle wczesniej jezdzilem i bylo ok pewnego razu zapalilem samochod i juz sie nie gasnie ta kontrolka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 16:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
Nigdy na ABS czy innych systemach nie bedzie przerywanego śladu! Jedynie bedzie lekko posunięty ślad na piasku a nie jak bez ABS krecha i koło wryte do polowy w glebe ;) TYM SIE NIE SUGERUJ. Kontrolka w E36 świeci bo najczesciej któryś z czujników ABS przy kole jest mocno zabrudzony albo przetarty przewód czujnika. Jak to nie czujnik to przyczyn moze byc wiele innych :kwasny:

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 17:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 134
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57D30
No to widocznie ja się myliłem dzięki za pomoc a co do kontrolki to chyba muszę podjechać do jakiegoś elektryka żeby sprawdził na komputerze co może być bo chyba innego sposobu nie ma?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 18:21 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Kontrolka ABS pali się i świadczy o niesprawnym układzie ABS, powodem moze być czujnik przy kole, bezpiecznik lub przekaźnik.

Pozdrawiam MM

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 18:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
mariuszzidan, jest inny sposob - garazowy - kupujesz oporniki 1100 omow - caly zabieg zaczynasz od kol przednich bo przy tych najczesciej padaja czujniki w e36 - przekrecasz kierownica mocno np w lewo zebys mial dojscie do kola, ewentulanie mozesz deko podniesc samochod - kol nie musi odkrecac ... sprawne rece i checi i da rade ... ja zrobilem to w garazu po ciemku z latarka :D wiec da rade !! ... wyjmujesz wtyczke czujnika z puszki .. i w miejsce tej wtyczki wkladasz opornik ... przekrecasz kluczyk na zaplon .. jak zgasnie kontrolka to masz winny ten czujnik - wiec do sklepu i wymiana, a jak nie zgasnie to idziesz do drugiego kola i to samo ... latwizna .. i kasa zaoszczedzona np na czujnik :D

acha, dodam ze taki opornik kupisz w kazdym sklepie elektronicznym - koszt 5 gr :D ja kupilem 10 :D na zapas :D juz prawie zadnego nie mam - kumple przyjezdzaja na diagnoze :D nie kazdy od razu na kompa jedzie .....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 18:27 
BetaBoy napisał(a):
PS w 1,8 z tylu to masz bębny chyba, ze kombi, kabrio lub przerobione na tarcze ;)


Niekoniecznie, 1.8+tarcze w sedanach to nie musi być rzeźba.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 19:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 134
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57D30
Najlepiej jak by ktoś byl z okolic łodzi to bym chetnie zaprowadzil do naprawy nie drogo oczywiscie:) a swoja droga to chyba spróbuje z tym rezystorem 1100ohm powalczyc moze sie uda cos


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 19:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
mariuszzidan, to jest banalnie proste .... niedawno czyli w niedziele bylem w tuszynie, podjechalbys to bym Ci za friko sprawdzil :D mam w skrzynce na narzedzia te rezystorki ;D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 19:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 134
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57D30
żebym wiedział to bym podjechal a teraz moze bedziesz gdzies w poblizu??:D:D :) w piątek sie z tym pobawie i napisze czy cos pomogło czy nie :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 19:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
mariuszzidan, oj, pod koniec sierpnia dopiero trasa BIALYSTOK - WARSZAWA - LODZ (Tuszyn) - WARSZAWA - BIALYSTOK sie szykuje ... ale mowie, dasz rade sam ... 15 min i zrobione

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 20:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 134
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57D30
a jeszcze wlasnie jest dziwna sprawa bo blokują mi dwa przednie koła to możliwe to ze taki dziwny zbieg że dwa czujniki na raz by padły? czy jeszcze innego coś mogło sie stac??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 20:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
mariuszzidan, sluchaj, sprawa wyglada tak - przekrecasz kluczy na zaplon - w tym czasie urzadzenie do testowania sprawnosci ukladu ABS sie zalacza i sprawdza sprawnosc ukladu ABS - uklad jest sprawny - kontrolka gasnie - odpalasz samochod i kontrolka sie nie pali ... jezeli jednak ten uklad znajdzie jakiklowiek blad w ukladzie np zepsuty czujnik albo cokolwiek innego ... kontrolka poprostu nie gasnie - a to znaczy ze ABS jest wylaczony .... i jezdzac z zapalona kontrolka ABS jezdzisz bez ukladu ABS - bo ten jest wylaczony - wystarczy jeden czujnik zeby ten uklad sie wylaczyl ... wiec to normalne ze bez tego ukladu zablokujesz oba kola .... do tego, uklad dziala od pewnej predkosc - chyba okolo 8 km .... czyli np jak jedziesz sobie wolniej niz 8 km i zahamujesz ostro to uklad sie nie zalaczy ... bo potrzebuje predkosci okolo 8 km .. ale skoro u Ciebie swieci sie kontrolka to masz wylaczony ABS ... wiec bierz sie za prawdzanie czujnikow, jak Ci kontrolka zgasnie to wybierz sie na jakis malo uzytkowany asfalt, najlepiej zapiaskowany i wtedy przy okolo 20-30 depnij w pedal hamulca ... jak bedziesz slyszal bzbzbzbzbz i czul drzenie pedalu to ABS wlasnie zadzialal ....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 20:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
marcellchen napisał(a):
mariuszzidan, sluchaj, sprawa wyglada tak - przekrecasz kluczy na zaplon - w tym czasie urzadzenie do testowania sprawnosci ukladu ABS sie zalacza i sprawdza sprawnosc ukladu ABS - uklad jest sprawny - kontrolka gasnie - odpalasz samochod i kontrolka sie nie pali ... jezeli jednak ten uklad znajdzie jakiklowiek blad w ukladzie np zepsuty czujnik albo cokolwiek innego ... kontrolka poprostu nie gasnie - a to znaczy ze ABS jest wylaczony .... i jezdzac z zapalona kontrolka ABS jezdzisz bez ukladu ABS - bo ten jest wylaczony - wystarczy jeden czujnik zeby ten uklad sie wylaczyl ... wiec to normalne ze bez tego ukladu zablokujesz oba kola .... do tego, uklad dziala od pewnej predkosc - chyba okolo 8 km .... czyli np jak jedziesz sobie wolniej niz 8 km i zahamujesz ostro to uklad sie nie zalaczy ... bo potrzebuje predkosci okolo 8 km .. ale skoro u Ciebie swieci sie kontrolka to masz wylaczony ABS ... wiec bierz sie za prawdzanie czujnikow, jak Ci kontrolka zgasnie to wybierz sie na jakis malo uzytkowany asfalt, najlepiej zapiaskowany i wtedy przy okolo 20-30 depnij w pedal hamulca ... jak bedziesz slyszal bzbzbzbzbz i czul drzenie pedalu to ABS wlasnie zadzialal ....


Piszecie tylko o czujnikach,a sprawa moze być bardziej banalna niż się wydaje tylko trzeba wiedzuec w jaki system ABS jest wyposażone BMW np. e36 , e39 itp, oraz co sprawdza ECU podczas testu a wtedy można do tego dojśc przy pomocy zwyklego miernika oraz Technical Data i service Manuala nawet nie trzeba diagnostyki komputerowej na która wyda się około 100 zl

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 20:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
Cytuj:
Piszecie tylko o czujnikach,a sprawa moze być bardziej banalna niż się wydaje tylko trzeba wiedzuec w jaki system ABS jest wyposażone BMW np. e36 , e39 itp, oraz co sprawdza ECU podczas testu a wtedy można do tego dojśc przy pomocy zwyklego miernika oraz Technical Data i service Manuala nawet nie trzeba diagnostyki komputerowej na która wyda się około 100 zl


bo to w 99% padaja czujniki i nie wiem po co bawic sie w jakis Technical DATA itp skoro wystarczy do diagnozy zwykly rezystorek 1100 ohmow za 5 GR !! ......

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 21:00 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Dobra podczas przekrecenia stacyjki jest test podzpespołów np. czujników a przed tym czego...? Nastepnie podczas ruszenia i przekroczenia 8 km/h system testuje następny czujnik jaki...? i podczas prrkęcenia stacyjki w popłożenie zapłon ktrolka zgaśnie ale podczas ruszenia sie zapali i wtedy jest ukodzenie czego...?? nawet rezystro za 5 groszy tutaj nie pomoże. A tak na marginesie jaki syatem ABS jest w e36?

diagnostykę czujników w e36 przedstawił uzytkownik elektron85 i CHWAŁA MU ZA TO, ale jest jeszcze kilka innych rzeczy które siadają i bez schematu nie da rady uwierz mi marcellchen, ja nie neguję Twojej wiedzy.

Ja naprawiłem ABS w około 10 e36 i może tylko w dwóch przypadkach okazało się uszkodzenie czujnika. W moim przypadku walczyłem z ABS-em rok w tym czasie poznałem od A do Z cały system, bylem na diagnozie komp. to nawet specjaliści diagnosci nie wiedzieli jaki system ABS wybrać z listy podczas diagnozy. też wpierali wymienić wszystkie czujniki, pompe ABS, komputer ABS i w moim przypadku ABS by dalej nie działał. Jestem elektronikiem oraz studentem wydziału elektrycznego więc wziąłem sprawy w swoje ręce czyli miernik oscyloskop i technical data i znalazlem przyczynę. koszt części groszowe sprawy wymiana 5 minut roboty. Na poczatek polecam zaznajomić się z zasadą działania ABS oraz jakie są ukąłdy bo występuja z otwartymi zaworami oraz z zamknietymi i dlaczego w niektórych z nich jest bardzo ważny czujnik położenia pedału hamulca i co powoduje charaketrystyczne brrrrrrrrrrr podczas hamowania auta z ukaldem ABS oraz dlaczego.

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Ostatnio edytowano 5 sierpnia 2009, 21:16 przez Michał2906, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL