BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 22:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zbyt wysokie ciśnienie w kolektorze ssącym
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 20:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Kwidzyn
Witam wszystkich , mam problem z obrotami na biegu jałowym bardzo rzuca silnikiem , obroty falują i przy dodaniu gazu strzela w filtr powietrza.Wymieniłem silniczek krokowy ,przepływomierz, filtr powietrza i sondę . Dzisiaj byłem u mechanika podłączył kompa stwierdził , że jest zbyt wysokie ciśnienie w kolektorze dolotowym . Czy jest ktoś kto miał podobny przypadek . Dzieki z góry za info


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 20:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Na podstawie odczytu z jakiego czujnika tak wywnioskował? Masz lpg?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Kwidzyn
Tak mam instalację sekwencyjną ale na gazie troszkę lepiej chodzi i nie strzela w filtr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 20:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Kwidzyn
jeśli chodzi o czujnik to nie wiem ale ciśnienie na wolnych obrotach wynosiło 0,6 do 0,7 jeśli się nie mylę to bra


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 20:55 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
To zmierz ciśnienie paliwa w układzie podczas pracy silnika na benzynie na początek ,potem sprężania . Teraz już wiem że z map- sensora ale wcześniej tego nie napisałeś a to istotne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 21:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Kwidzyn
Czyli muszę jeszcze raz mechanika odwiedzić, aby to sprawdził co piszesz . Bardzo Ci dziękuje za info . Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 21:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Jeśli strzela na benzynie tylko to możliwe że mieszanka jest zbyt uboga , czyli całkiem możliwe że pompa paliwa jest mniej wydajna .Druga ewentualnośc to nadpalone zawory choc to mało prawdopodobne .Jak zmierzysz ciśnienie sprężania to dowiesz się czy przypadkiem pierścienie nie przepuszczają ( próba olejowa ) czy też może właśnie zawory a może tylko błędne wskazanie map - sensora .Jeszcze jedno zadając pytanie umieszczaj dokładne dane auta silnik , rocznik itp; ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 21:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Kielce
ale w kolektorze ssącym jest podciśnienie, a nie ciśnienie.
Sprawdź czy nie łapie "lewego" powietrza np. zatkaj dolot ręką i czy zgaśnie od razu
Zrób tak samo pomijając krokowy.
Jeśli nie gaśnie, to łapie "lewe" powietrze
Kolejna sprawa, to czujnik detonacji tzw. spalania stukowego. Ustala on kąt wyprzedzenia zapłonu
No i na koniec trzeba spr. odczyt sond lambda, czy dają konkretne odczyty ( nie zwałszowane )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 21:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Kwidzyn
Przepraszam, że nie podałem takich informacji ,już prostuje to jest
318 silnik m 40 rok prod 93 . A jeśli chodzi o sprężanie to 5 miesięcy temu było mierzone i było ok i nie widzę ubytków oleju na miarce .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 21:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Kwidzyn
kajojina napisał(a):
ale w kolektorze ssącym jest podciśnienie, a nie ciśnienie.
Sprawdź czy nie łapie "lewego" powietrza np. zatkaj dolot ręką i czy zgaśnie od razu
Zrób tak samo pomijając krokowy.
Jeśli nie gaśnie, to łapie "lewe" powietrze
Kolejna sprawa, to czujnik detonacji tzw. spalania stukowego. Ustala on kąt wyprzedzenia zapłonu
No i na koniec trzeba spr. odczyt sond lambda, czy dają konkretne odczyty ( nie zwałszowane )

A możesz mi powiedzieć gdzie znajdę ten czujnik spalania stukowego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 21:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
W tym silniku nie ma czujnika spalania stukowego , dlatego istotne są dane silnika żeby odpowiadający wiedział z czym ma do czynienia .Co do próby olejowej to trochę się nie zrozumieliśmy , nie chodzi o to czy silnik bierze olej tylko o to czy przy pomiarze nalewając małą ilośc oleju do cylindra zmieni się sprężanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 21:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Kielce
kolega wojtibart napisal jaki ma silnik w czasie, gdy ja tez pisalem, wiec nie wiedzialem M40


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 21:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Kielce
wojtibart masz turbo czy jakis kompresor ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 21:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Kwidzyn
[quote="Marek WGR"]Jeśli strzela na benzynie tylko to możliwe że mieszanka jest zbyt uboga , czyli całkiem możliwe że pompa paliwa jest mniej wydajna .Druga ewentualnośc to nadpalone zawory choc to mało prawdopodobne .Jak zmierzysz ciśnienie sprężania to dowiesz się czy przypadkiem pierścienie nie przepuszczają ( próba olejowa ) czy też może właśnie zawory a może tylko błędne wskazanie map - sensora .Jeszcze jedno zadając pytanie umieszczaj dokładne dane auta silnik , rocznik itp; ;)
Tutaj pisałeś ,ze może być zła mieszanka to co zauważyłem to że bardzo czuć spaliny i do tego wzrosło zużycie paliwa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 21:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Kwidzyn
nie mam turbo i kompresora


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 21:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Kielce
to cisnienia w kolektorze sswacym tez nie ma
Sprawdź to lewe powietrze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 21:52 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
kajojina napisał(a):
kolega wojtibart napisal jaki ma silnik w czasie, gdy ja tez pisalem, wiec nie wiedzialem M40
przeczytałeś uważnie to co napisałem ? '' W tym silniku nie ma czujnika spalania stukowego , dlatego istotne są dane silnika żeby odpowiadający wiedział z czym ma do czynienia ''
wojtibart napisał(a):
Tutaj pisałeś ,ze może być zła mieszanka to co zauważyłem to że bardzo czuć spaliny i do tego wzrosło zużycie paliwa
dlatego napisałem '' To zmierz ciśnienie paliwa w układzie podczas pracy silnika na benzynie na początek'' - rozumiemy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 21:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Kwidzyn
przedostatni post żle odpisałem, a chodzi o skład mieszanki to pisałeś ,ze może być zła mieszanka to co zauważyłem to że bardzo czuć spaliny i do tego wzrosło zużycie paliwa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 21:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Kwidzyn
jutro pojadę do mechanika, aby to posprawdzał co pisałeś .Jeszcze raz dzięki za info


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 22:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Kielce
Marek WGR napisał(a):
kajojina napisał(a):
kolega wojtibart napisal jaki ma silnik w czasie, gdy ja tez pisalem, wiec nie wiedzialem M40
przeczytałeś uważnie to co napisałem ? '' W tym silniku nie ma czujnika spalania stukowego , dlatego istotne są dane silnika żeby odpowiadający wiedział z czym ma do czynienia ''

Przeczytalem, a Ty przeczytales, ze piszac o czujniku detonacji nie wiedzialem jaki to silnik? Jak nie wiedzialem, jaki silnik, to pisalem o owym czujniku. Ciężki przekaz...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL