BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 21:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] jaka kolejność przewodów wn na kopułce 318i m10
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 18:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: ÂŻMINNE
witam potrzebuje pomocy ..zmieniałem przewody wn i nie wiem czy nie pomieszałem kolejności ?gdyż po odpaleniu na benzynie silnik pracuje trochę nie równo a po kilkunastu minutach prawie gaśnie i szarpie przy jeździe,świece i przewody nowe lecz gdy sprawdzałem świece były czarne lecz nie mokre...więc na początek chcę sprawdzić kolejność tych przewodów??proszę o prosty opis lub jakiś obrazeczek..


Ostatnio edytowano 13 sierpnia 2009, 14:01 przez pafnuc518, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 20:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
kolejność przewodów powinna być 1-3-4-2 tzn po kolei z pierwszego cylindra, potem trzeciego , nastepnie czwartego i na koncu drugiego

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 14:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: ÂŻMINNE
ok ale od którego na kopułce zacząć i w którą stronę bo jakoś nie łapię???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 15:26 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
a nie ma oznaczenia na kopułce? w m 40 było a w m10 nie wiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 16:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Nie ma czegoś takiego poza tym w M10 kopułka jest okrągła jak w starych fordach czy VW, a M40 ma kopułkę jak M20/M30/M70.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 16:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: ÂŻMINNE
dokładnie jest okrągła i nie wiem jak to założyć???skąd zacząć ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 16:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Wykręć świecę na 1 cylindrze w otwór świecy włóż długi śrubokręt .Na wyłączonym zapłonie i na luzie obracaj wałem korbowym za pomocą klucza nasadowego do momentu kiedy śrubokręt a tym samym tłok osiągnie GMP czyli tłok będzie w swoim najwyższym położeniu.Wtedy zdejmij kopułkę i zobacz na który styk kopułki skierowany jest palec - ten bedzie podpięty do świecy na 1 cylindrze następne idą w kolejności 1...3....4....2 odwrotnie do ruchu wskazówek zegara czyli w lewo .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 16:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: ÂŻMINNE
dzięki jak sprawdzę to napiszę bo dziś pada deszcz.. :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 21:34 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
Marek WGR napisał(a):
Wykręć świecę na 1 cylindrze w otwór świecy włóż długi śrubokręt .Na wyłączonym zapłonie i na luzie obracaj wałem korbowym za pomocą klucza nasadowego do momentu kiedy śrubokręt a tym samym tłok osiągnie GMP czyli tłok będzie w swoim najwyższym położeniu.Wtedy zdejmij kopułkę i zobacz na który styk kopułki skierowany jest palec - ten bedzie podpięty do świecy na 1 cylindrze następne idą w kolejności 1...3....4....2 odwrotnie do ruchu wskazówek zegara czyli w lewo .

kolego proszę cię tak to możesz sprawdzać komarka
zapomniałeś chyba że iskra jest co 2 obrót
może być na 1 a może też być na 4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 22:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Słusznie :padam: nie dodałem że palec rozdzielacza musi się pokryć z nacięciem na obudowie aparatu zapłonowego wtedy będziesz miał pewność że iskra jest na pierwszym .
Szczęśliwy ????????? :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 22:22 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
pięknie się poprawiłeś :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 22:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
andrzej520 napisał(a):
pięknie się poprawiłeś :ok:
dzięki za uznanie :) czemu Ty mnie nie poprawiłeś ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL