BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 11:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Wyjecie zapieczonej sruby wahacza tylnego [E46, E36]
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 00:24 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
Witajcie

Ktos zna metode na wyjecie sruby regulacji kata pochylenia kola z tylu ? (sruby ecentryczne, sruba na dolnym wahaczu "patyku") .

Z trudem odkrecilem nakretki (palnik na propan do podgrzenia i rura poszla w ruch), ale o przekreceniu ani wybiciu samej sruby nie ma mowy - chyba tulejka metalowa w tulei gumowej niezle zardzewiala i naprawde calosc sie solidnie zapiekla . Rura 30 cm i klucz oczkowy nie pomaga . Czuc sie calosc ma tylko minimalny ruch wlasnie na tej gumie , ale o obroceniu sie w metalowej wkladce nie ma mowy . Złamalem klucz oczkowy na tym (wcale nie chinski :hyhy: ) .

Pobijanie mlotkiem 1.5kg tez nic nie daje .

Ktos zna na te oporne sruby metode ? Oczywiscie chce je potem wymienic na nowe, ale boje sie ze ona naprawde jest nie do wybicia z tulei w piascie a zeby wymienic owa tuleje to trzeba chyba odkrecac cala piaste by ja wziazc na prase (czyli polosc i oba wahacze trzeba zdjac - krotko mowiac cale zawieszenie).

Prosze opiszcie swoje doswiadczenia.

dzieki

pozdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 06:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
mysle ze jak dojdziesz katowka z cieniutka tarcza to obetj srube po obu stronach od wewnetrznej strony -lub grzej palnikiem do skutku -ale pojdzie guma -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 07:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Świnoujście
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: M47N
Witam

Ostatnio kumpel w e36 odkręcał i niestety śruba się ukręciła, wówczas

http://allegro.pl/item696504462_sruba_b ... 6_e46.html


Osobiście 2 tyg temu zmieniałem u siebie kąt , 30 min wcześniej wd40 i poszło jak trzeba, a było mocno zardzewiałe.

Ja sobie nie poradzisz to poproś zaufanego mechanika o ściągacz, którym wypchniesz śrubę,

....a jak nie to tnij :)



Pozdro

_________________
ToMaSz BMW e91 318 LCI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 07:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 917
Lokalizacja: WOT / Mińsk Maz
Moje BMW: E36 coupe/E30
Kod silnika: M52B28/M60B40
Można też do jakiegoś warsztatu na prasę podskoczyc i w ten sposób to pokonac ale u mnie kiedyś też to nie pomogło.

Wybiłem wtedy śrubę razem z tą gumą i tulejką w której jest ta guma. Potem kupiłem drugą za chyba 20zł. no i oczywiście śrubę trzeba było gdzieś znalezc.
pozdro

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 22:16 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
Koledzy to juz jest zdecydowane ze wymieniam te sruby, a jak bedzie trzeba to i gumowa tulejke w ktorej one siedza, tylko jak wyjac stare sruby LOL . Naprawde jest problem bo ani drgnie, nawet wiec wahacza nie idzie odkrecic .

Prase mam , ale co z tego skoro trzeba by wyjac cala piaste ..

Prasa do srub ? :zdziwko: Co to takiego ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 00:16 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
Jakos sobie dzis z tym poradzilem ... tj. zamontowalem nowe tuleje i sruby ecentryczne .

Przeciolem srube wraz z tuleja pomiedzy zwrotnica a wahaczem (szlifierka z tarcza 125mm nada sie do tego), jak zdjalem wahacz a tych srub to rozwiercilem wkladke gumowa tej tulei, wybilem ja, potem przecialem pierscien ten stalowy jak widac pilka reczna, wybilem owy pierscien, nowe tuleje nabilem mlotkiem 1.5kg , oczywiscie przez dopasowana rurke . Nowe sruby posmarowalem smarem miedzianym, mam nadzieje ze przez ladnych pare lat nie zapieka sie .

Czas pracy : okolo 2.5 godziny na obie strony.



Obrazek

Obrazek

pozdrawiam
dzieki za porady .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL