BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 15:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] mało obrotów max i mała predkosc max
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 19:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 252
Lokalizacja: piotrkĂłw tryb.
co jest do wymiany gdy najwyzsze obroty maja ok 5tys i predkosc max 160 km/h p oczym nastepuje jakis strzał w silniku i zwolnienie do 150 km/h ????

_________________
KUPIĘ LEWĄ LAMPE ANGEL EYES Z BIAŁYMI RINGAMI LUB PRAWA Z ŻÓŁTYMI RINGAMI. WAŻNE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 20:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
M40?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 22:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
rafalbazar wpisz w szukajkę "bocian", "odcięcie zapłonu", itp.

Jeśli masz jeszcze do tego odcięcie zapłonu poniżej 6000 RPM, to...
Niestety prawdopodobnie czeka Cię remont rozrządu w samochodzie. Może wałek, może dźwigienki, a może hydroregulatory - a może wszystko na raz. Cena różna

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Ostatnio edytowano 12 sierpnia 2009, 22:38 przez Lucass_81, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 22:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
może sprzęgło słabe?


Ostatnio edytowano 12 sierpnia 2009, 22:38 przez marcin1341, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 05:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 252
Lokalizacja: piotrkĂłw tryb.
Lucass_81 napisał(a):
rafalbazar wpisz w szukajkę "bocian", "odcięcie zapłonu", itp.

Jeśli masz jeszcze do tego odcięcie zapłonu poniżej 6000 RPM, to...
Niestety prawdopodobnie czeka Cię remont rozrządu w samochodzie. Może wałek, może dźwigienki, a może hydroregulatory - a może wszystko na raz. Cena różna
a co jak wymienie tylko wałek czy to pomoze ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 10:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
To zależy co padło. Jeśli tylko wałek ma zjedzone krzywki, to wystarczy. Jeśli padł np. hydroregulator (oby tylko jeden), to z czasem zje Ci krzywkę na wałku. Bez zdejmowania dekla nie obejdzie się. Jest jeszcze gość z Aleksandrowa Łódzkiego, który to regeneruje za małe pieniądze (niby) swoim sposobem. Przerabia trochę sposób pracy rozrządu - składa trochę części z rozrządu m40 i trochę z bodajże m42. ;) Ale na forum także gdzieś widziałem jak ktoś opisywał jak to samemu przerobić. Postaraj się sprawdzić jak najszybciej, bo koszt może ulec powiększeniu, jeśli wałek jest dobry a skończył się hydroregulator.

Prawdopodobnie padł element 1, 2, 3 z tego schematu - jeden lub wszystkie.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25

Warto jeszcze sprawdzić magistralę nr 14. Odpowiada za smarowanie rozrządu.

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 18:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 252
Lokalizacja: piotrkĂłw tryb.
Lucass_81 napisał(a):
To zależy co padło. Jeśli tylko wałek ma zjedzone krzywki, to wystarczy. Jeśli padł np. hydroregulator (oby tylko jeden), to z czasem zje Ci krzywkę na wałku. Bez zdejmowania dekla nie obejdzie się. Jest jeszcze gość z Aleksandrowa Łódzkiego, który to regeneruje za małe pieniądze (niby) swoim sposobem. Przerabia trochę sposób pracy rozrządu - składa trochę części z rozrządu m40 i trochę z bodajże m42. ;) Ale na forum także gdzieś widziałem jak ktoś opisywał jak to samemu przerobić. Postaraj się sprawdzić jak najszybciej, bo koszt może ulec powiększeniu, jeśli wałek jest dobry a skończył się hydroregulator.

Prawdopodobnie padł element 1, 2, 3 z tego schematu - jeden lub wszystkie.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25

Warto jeszcze sprawdzić magistralę nr 14. Odpowiada za smarowanie rozrządu.
a jak sprawdzic czy tylko walek jest do wymiany czy cos wiecej ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 09:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
Trzeba zdjąć dekiel i zobaczyć w jakim stanie jest rozrząd. Innej opcji nie ma.
Element nr 1. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 19:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 252
Lokalizacja: piotrkĂłw tryb.
Lucass_81 napisał(a):
Może wałek, może dźwigienki, a może hydroregulatory -
wałek jest napewno do wymiany , ale jak sprawdzis reszte ? po czym poznac który hydroregulator jest do bani ?

_________________
KUPIĘ LEWĄ LAMPE ANGEL EYES Z BIAŁYMI RINGAMI LUB PRAWA Z ŻÓŁTYMI RINGAMI. WAŻNE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 20:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
Jak wyjmiesz wałek i będziesz wyjmował hydro., to przy wyjmowaniu NIE powinny się "rozejść " - jeśli dobrze pamiętam, to moje przy wymianie rozleciały się. I jeśli je wyjmiesz, to nie możesz dać rady ich zdusić palcami. Jedynie w imadle powinny się poddać zduszeniu. Dodatkowo myślę, że ewentualne ślady zużycia będzie widać (np. jakieś wytarcia).
Dźwigienki prawdopodobnie będą miały rysy. :niepewny:
Mam nadzieję, że napisałem w miarę czytelnie - padam na nos, cholernie chce mi się spać. :spi:

Może niech ktoś bardziej zorientowany coś napisze. Moja wiedza na ten temat już jako tako się kończy. :zawstydzony:

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 21:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 252
Lokalizacja: piotrkĂłw tryb.
Lucass_81 napisał(a):
Jak wyjmiesz wałek i będziesz wyjmował hydro., to przy wyjmowaniu NIE powinny się "rozejść " - jeśli dobrze pamiętam, to moje przy wymianie rozleciały się. I jeśli je wyjmiesz, to nie możesz dać rady ich zdusić palcami. Jedynie w imadle powinny się poddać zduszeniu. Dodatkowo myślę, że ewentualne ślady zużycia będzie widać (np. jakieś wytarcia).
Dźwigienki prawdopodobnie będą miały rysy. :niepewny:
Mam nadzieję, że napisałem w miarę czytelnie - padam na nos, cholernie chce mi się spać. :spi:

Może niech ktoś bardziej zorientowany coś napisze. Moja wiedza na ten temat już jako tako się kończy. :zawstydzony:
zdusić tzn ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 22:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
Ścisnąć palcami - wskazującym i kciukiem. Ma być bardzo duży opór. Qrde, jak to wytłumaczyć inaczej? :]

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL