BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 czerwca 2025, 00:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Drgania kierownicy podczas hamownia
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 09:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Już mi ręce opadają... Wymieniłem calutkie przednie zawieszeni łącznie ze śrubami i podkładkami bo już było widać pęknięcia na elementach gumowych do tego samochód wpadał w bardzo mocne wibracje podczas hamownia przy prędkości 90-80. Został tylko drążek środkowy i jego tuleja więc i je wymieniłem no i nagle rewelacja ! Samochód przestał drgać ! Przejechałem jakieś 400km od tej wymiany i teraz znowu jest to samo tylko przy hamowaniu 110-100 :evil: Co jest ! Podobno oryginalne tuleje górnych wachaczy są za słabe jeżeli ma się 17' calowe felgi :roll: Ale dlaczego przez chwilę było dobrze ?

Zauważyłem jeszcze że przed wymianą drążka przy jeździe do tyłu w prawo i po maxymalnym skręcie kierownicy jak samochód zaczynał się toczyć dawało się ją jeszcze kawałek odkręcić tak jakby coś w zawieszeniu się wyginało ? Po wymianie drążką tego nie było ale wczoraj zauważyłem że to znowu powróciło razem z wibracjami...

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 09:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 228
Lokalizacja: Białogard
Powiem Ci ,ze mam to samo przy takiej samej predkosci mam bicie na kierwnicy..Prawdopodobnie mam tarcze do wymiany koles mi patrzyl ale tez moze byc ze zle mam wywazone koleczka;( bo ostatnio zmienialem opony i mozliwe ze zle mi wywazyli..zrobie to i i dam znac czy pomoglo yo

_________________
<3 BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 10:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
no więc ''przyjacielu'' Bobby_Valentino, co z geometria jak wyszła? co z amortyzatorami? mi to wygląda na zblokowanie silownika w amorku (omijając zawieszenie i zakładając ze jest sprawne)

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 10:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1153
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e34, Audi A4 B5
a może zacisk hamulcowy coś nie tak z nim?

_________________
Obrazek
www.dtmpower.net
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 12:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Nie przegrzałeś tarczy nigdy?

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 13:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
mysle ze Bobby_Valentino, jest na tyle ogarniety w tym temacie ze uklad hamulcowy zaciski tarcze sprawdził na 100% :looka:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 13:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Też tak myślę, ale czasem pod latarnią najciemniej. :hyhy:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 14:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1153
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e34, Audi A4 B5
najlepszym może zdarzyć się niedopatrzenie :ok:

_________________
Obrazek
www.dtmpower.net
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 17:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Kolego masz tarcze do wymiany! Kiedy hamujesz one się nagrzewają wystarczy kilka kropli wody i niestygna one równomiernie, wtedy materiał się odkształca. Są dwie mozliwosci, albo je wymianić na nowe, a jeśli sa dość dobre do oddaj je do tokarza, on je wyrówna i już niebedzie biło przy hamowaniu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 18:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
variant napisał(a):
no więc ''przyjacielu'' Bobby_Valentino, co z geometria jak wyszła? co z amortyzatorami? mi to wygląda na zblokowanie silownika w amorku (omijając zawieszenie i zakładając ze jest sprawne)


Geometria robiona dwa razy i jedynie pochylenie jednego koła jest minimalnie za duże, amorki nowe firmy NK.

Na drugim komplecie felg jest to samo a zaciski były regenerowane także.

Co do tarcz to są nowe klocki a tarcze są stare ale w to że są krzywe nie chce mi się wierzyć bo inaczej po wymianie drążka drgania by nie zniknęły tylko na chwilę a raczej byłoby bez zmian.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 18:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Dolny ÂŚlÂąsk
Tarcze krzywe!!! TO jest wada BMW ,przy chamowaniu wykrzywiają sie i potem masz drgania 80-90 itd. polecam tylko tarcze ZIMERMAN mysle ze najlepsze bedą albo jak masz jeszcze zdrowe to na tokarce wyrównaj :D mysle ze nie masz co juz szukać więcej :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 18:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
A zna ktoś firmę która przetacza tarcze w Wawie ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 18:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
każdy tokarz Ci przetoczy. podaj mi gmine to znajde ci najblizsze miejsce ;). Mam nadzieje ze wiesz ze zeby przetoczyc trzeba miec z czego skoro mówisz ze sa stare to czarno widze przetaczanie

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 18:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
variant napisał(a):
każdy tokarz Ci przetoczy. podaj mi gmine to znajde ci najblizsze miejsce ;)


Znalazłem raz jeden warsztat i powiedzieli 100zł od tarczy. Warszawa - Ursynów.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 18:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
ogólnie rzecz biorąc toczenie sie nie opłaca zapłac nawet 150 zł za przetaczanie a za to masz tarcze zimmermana ;) najpierw bym zdiagnozował czy tarcza jest krzywa rozbierajac kolo i własnorecznie obracajac tarcza dokladnie patrzył czy odległość od klocka nie ulega zmian podczas obrotu tarcza ;)

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 18:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
variant napisał(a):
ogólnie rzecz biorąc toczenie sie nie opłaca zapłac nawet 150 zł za przetaczanie a za to masz tarcze zimmermana ;) najpierw bym zdiagnozował czy tarcza jest krzywa rozbierajac kolo i własnorecznie obracajac tarcza dokladnie patrzył czy odległość od klocka nie ulega zmian podczas obrotu tarcza ;)


Takich odchyleń nie widać gołym okiem niestety... Nie chcę wywalać teraz 400zł na tarcze bo chciałem zmienić całe hamulce ale jeszcze nie teraz.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 18:42 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
można poznac to rysach i rantach tarczy czy duze czy nie to wystarczy czy ocenic czy tarcza jest juz zbyt stara i krzywa czy nie

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 05:38 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 696
Moim zdaniem nalezy zmierzyć bicie tarcz specjalnym miernikiem zegarowym oraz grubośc tarcz - moim zdaniem musi coś być z nimi nie tak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 06:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
Ja kolego 2 tygodnie temu tez wreszczie sie zebralem i wymienilem tarcze,chociaz nie przypuszczalem za bardzo ze to rozwiaze moj problem z biciem na kierownicy,ale jednak to bylo to,wczesniej z 3 miesiace temu wymienialem klocki i myslalem ze jak tarcza jest gruba to bicie musi pochodzic z czegos innego,ale nie dawalo mi to spokoju,poniewaz najgorzej bylo przy hamowaniu naglym,postanowilem 2 tygodnie temu wymienic znow klocki i jednak tarcze i jak reka odjal,caly problem zniknal,wreszcie mozna normalnie jezdzic,pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 10:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
kiedyś widziałem aukcje z usługą toczenia tarcz na samochodzie, tokarke zakłada zamias zacisku i jarzma i toczy taki rozwiązanie jest chyba najlepsza opcją,

tak apropo a zużyte łożysko piasty nie daje podobnych efektów jak krzywa tarcza?

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL