BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 01:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] STRASZNIE WALI MI W SILNIKU
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 00:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: koszalin
WITAM,KUPIŁEM JAKIS CZAS TEMU BMW I LEKKO WALIŁO W GÓRNEJ CZĘSCI SILNIKA ALE PO PRZEJECHANIU PARU KILOMETRÓW TAK STRASZNIE ZACZĘŁO WALIĆ,ŻE STRACH BYŁO JECHAĆ.CHECHŁAŁEM GO AŻ DO WYŁADOWANIA AKUMULATORA TROCHE ZAKOPCIŁ NA CZAENO I TYLE.NAŁADOWAŁEM AKUMULATOR ODPALIŁEM I DALEJ COŚ WALI,STRASZNIE WALI JAKBY ZAWORY CHCIAŁY ODLECIEĆ SŁYCHAĆ TO NA 5 KILOMETRÓW CO TO MOŻE BYĆ?????PROSZE O POMOC


Ostatnio edytowano 16 sierpnia 2009, 11:42 przez blaju, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 08:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
wszystko -korbowod tlucze o zawor -walek rozrzadu padll - korbowody tluka itp. - odholuj auto do warsztatu tam ci sprawdza bo na odleglosc sie nie da -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 11:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: koszalin
DZIĘKÓWECZKA RACZEJ TAK ZROBIE A DUŻO JEST PRZERÓBEK GDYBYM CHCIAŁ WSADZIĆ SILNIK OD E36 2.0 LUB 2.5???BO JEZELI NAPRAWA BEDZIE KOSZTOWAŁA TYLE CO INNY SILNIK TO WOLE GO WYMIENIC A I JAK ZE SKRZYNIA BIEGÓW PASUJE CZY NIE??POZDRAWIAM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 11:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

harnas621 napisał(a):
wszystko -korbowod tlucze o zawor


Drodzy koledzy teoria moim zdaniem kosmiczna :D

Kto mi powie jak korbowód w pracującym silniku może tłuc o zawór.

Na forum są bardzo fajne działy niema jednak działu w klimacie "Teorie kosmitów" warto pomysleć....... było by co tam wkładać.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 12:03 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
W pierwszej kolejności sprawdź luz zaworowy. Jak mi się jeden zawór ustawił sam z siebie mocno "za ciasno" to też tak łupało.
Ustaw luz zaworowy na 0.25 (na zimnym silniku) i sprawdź, czy przestało tłuc.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 12:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
kolego napisz jaki masz silnik bo niektórzy wkładali m50 do e30 a jak masz taki to poustawiane zarory :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 12:31 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
ROGER-NYSA napisał(a):
Witam

harnas621 napisał(a):
wszystko -korbowod tlucze o zawor


Drodzy koledzy teoria moim zdaniem kosmiczna :D

Kto mi powie jak korbowód w pracującym silniku może tłuc o zawór.

Na forum są bardzo fajne działy niema jednak działu w klimacie "Teorie kosmitów" warto pomysleć....... było by co tam wkładać.
Pozdrawiam Krzysiek

jak ktoś nie zna budowy silnika to może mieć nawet wyciek oleju z paska klinowego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 13:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2972
Lokalizacja: wawa
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
koledzy z postu wnioskuje ze pytający nie ma zielonego pojęcia o budowie silnika wiec tłumaczenie i sugerowanie ustawiania luzów mija się z celem...
temu "pasjonacie" to nawet w salonie ery nie pomogą...ale w warsztacie na pewno
wiec
1 jedz do warsztatu
2 jedz do warsztatu
3 patrz 1 i 2
pozdrawiam
kliknij pomogl

_________________
Obrazek


https://picasaweb.google.com/100024553116878785483/Indochiny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 14:43 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Taaa, jedź do warsztatu i zapłać xxx zł, nie wiadomo nawet za co :-D
becek, takie odpowiedzi to równie dobrze możesz dać każdemu na tym forum, no może prócz działów pogawędki, humor itp.
Przecież to logiczne, że jak kolega nie wie, jak ustawić luz zaworowy, to się za to brać nie będzie, ale ma podpowiedź, gdzie szukać i tyle.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 18:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2972
Lokalizacja: wawa
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
wiec takiemu koledze właśnie nalezy zasugerować by autem zajął się fachowiec a nie kolega za komputerem na drugim koncu polski
Cytuj:
Taaa, jedź do warsztatu i zapłać xxx zł, nie wiadomo nawet za co :-D

jestem duzym chlopcem i wiem za co place

_________________
Obrazek


https://picasaweb.google.com/100024553116878785483/Indochiny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 20:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Proponuję utworzyć grupę w której koledzy pełniliby dyżury i odbierali przesylki np z silnikem do diagnozy. Dany element podlegalby diagnozie i odsyłany był do wlaściciela z informacją co jest popsute i ile może to kosztować naprawa. Trzeba by tylko uważać, żeby warsztaty nam nic nie przysyłały do diagnozy.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 20:55 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem - napisalem -...korbowod tlucze o zawor... w skrocie myslowym a mialem na mysli kpl z tlokiem - co do niektorych tu kolegow mam pewna uwage -wiecej pokory -bo sami zielonego pojecia nie macie a cos sugerujecie - jesli luz zaworowy za duzy to klekocze - a nie tlucze - sugerowalem pytajacemu rzeczy na ktore by musial zwrocic uwage - ale tez napisalem ze do warsztatu oddac auto najlepiej by bylo -jako ze z samego pytania widac ze ma male obeznanie sie z naprawa -jesli koledze ktory tu pisze o pasku i oleju uda sie wydusic z paska olej gratuluje i proponuje by sobie dolal .... -popieram natomiast wszystkich ktorzy podobnie jak ja proponuja warsztat - dlatego ze naprawa motoru dla laika nie jest latwa a mozna tez i w koszty jeszcze wieksze wpasc -warsztat dlatego ze bez podobnego gdybania ja tu na odleglosc mechanik od reki stwierdzi co i jak -a potem mozna zdecydowac samemu czy innaczej naprawiac-pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 21:03 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
harnas621 napisał(a):
jesli luz zaworowy za duzy to klekocze

Ale u mnie był za mały i tłukło.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 21:07 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
harnas621, nie rozumiesz tego co sam piszesz a innych to już wogóle


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: koszalin
sorki chłopaki za temat ale poprostu chciałem sie dowiedzieć co to może być a nie skłucać was nawzajem!wiem jak sie ustawia zawory i miałem troche do czynienia z silnikami ale nigdy od bmw dlatego chciałem żeby ktoś mnie naprowadził gdzie szukać sam miałem pare teorii ale teraz sie troche zmieniło.mechanikom już nie ufam za bardzo ponieważ miałem pare głupich sutuacji,nie chce nawet sie rozpisywać na ten temat bo to normalnie śmiech na sali.aha jak można edytować temat ponieważ napisałem duza czcionka i dostałem ostrzeżenie:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 06:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem - widze ze kolega Andrzej wszystko rozumie i zawsze wie co pisze - a sadze jednak ze pisze byle pisac -co do owego stukania -to tak jak juz wspominalismy z paru kolegami przyczyny moga byc takie jak podajemy a wlasciciel jako ze moze -powinien mniej wiecej zdiagnozowac co to jest -na odleglosc sie nie da -jesli pod pokrywa stuki to zudejmij pokrywe i widzisz co z zaworami itp . - silniki zawsze i wszystkie w glownym zalozeniu do siebie podobne - a wiec jak juz kiedys cos tam miales do czynienia z nimi poradzisz sobie -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 07:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
Mateuszu - masz racje jesli luz za maly tez bedzie tluklo - a dlaczego niech ci to wyjasni kolega Andrzej bo jak widac on tu robi za alfe i omege -pzdr- jesli nie potrafi -uczynie to ja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 07:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2972
Lokalizacja: wawa
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
Cytuj:
Proponuję utworzyć grupę w której koledzy pełniliby dyżury i odbierali przesylki np z silnikem do diagnozy. Dany element podlegalby diagnozie i odsyłany był do wlaściciela z informacją co jest popsute i ile może to kosztować naprawa. Trzeba by tylko uważać, żeby warsztaty nam nic nie przysyłały do diagnozy
,oczywiście w miarę możliwości próbowali by naprawić dana cześć po zdiagnozowaniu
Panowie Mechanik nie GRYZIE

_________________
Obrazek


https://picasaweb.google.com/100024553116878785483/Indochiny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 08:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
zwis. sory


Ostatnio edytowano 17 sierpnia 2009, 08:42 przez Roger-Nysa, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 08:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
I ja od siebie dodam w tej sytuacji dwa słowa. Przyczyn takiego zachowania silnika może być naprawdę wiele...........
Faktycznie na myśl przychodzi np. przestawiony rozrząd, luzy i inne.
Ale prawda jest taka że nie da rady postawić trafnej diagnozy na odległość a w takiej sytuacji nie szukał bym pomocy na forum, pytając co to może być!! tylko gdzie w mojej okolicy jest dobry uczciwy mechanik .

I jeszcze do kolegi:
harnas621 napisał(a):
siem - napisalem -...korbowod tlucze o zawor... w skrocie myslowym a mialem na mysli kpl z tlokiem


Nikt nie usiłuje podważać twojej wiedzy........ po twoich postach widać że" robisz w branży " Niemniej jednak skróty myślowe nie są OK .Albo piszesz mądrze albo bzdury-na te drugie zawsze będzie reakcja. Wybacz ale po przeczytaniu na forum motoryzacyjnym że korbowód wali w zawór każdy zdrowy użytkownik parsknie śmiechem.

Ponadto jeśli zaistniała taka sytuacjonizm po co wszczynać całą batalię zaczepno-odporną szkalując innych!!!!!!!!!!
Nie łatwiej powiedzieć --- sory! ........ faktycznie sam się z tego śmiałem.

Więc żeby nie było głupich nic nie wnoszących postów ,promujmy skróty myślowe.
Ja w skrócie myślowym poradzę koledze wymienić oponę bo zabraknie mu paliwa.
I niech nikt nie waży się mi zwrócić uwagi że piszę bzdury . Bo to moje skróty myślowe. :D
Do kolegi "blju" jeśli dojdziesz do tego na co cierpi twój silnik koniecznie podziel się tą informacją .

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL