BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] "Harczące" odpalanie silnika
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 15:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: Zgorzelec
Witam!
Przepraszam jeśli dubluję temat, ale nigdzie takiego nie mogę znaleźć. Mam problem z moim BMW 318 is. Otóż trzy dni po jego kupnie około 3 miesiące temu wymieniłem rozrusznik który padł zaraz po zakupie. Odpalał w porządku, jednakże po miesiącu znów padł. Wymieniłem kolejny raz. I znów mam z nim problem. Podczas uruchamiania samochodu, gdy zilnik jest zimny, auto odpala bez zarzutu. Jednak, gdy silnik jest rozgrzany, często zdarza się, że auto nie odpala. Rozrusznik tak jakby "harczy". Muszę przekręcić kilka razy kluczyk w stacyjce i dopiero za , którymś razem łapie. Czy ktoś miał kiedyś podobny problem? Co to może być?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 18:28 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Może zły styk kabla zasilania ??? Rozrusznik pobiera w cholere prądu przy starcie, zobacz czy kable nie zaśniedziały i czy dokręcony dobrze. A jakie nieprawidłowości zauważyłeś w tym rozruszniku który wymieniłeś? ? Czy wymieniłeś go razem z bendiksem??

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 18:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 279
Lokalizacja: Europa
Moje BMW: e39 528
Kod silnika: M52B28
jest to taki metaliczny dzwiek??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 20:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: Zgorzelec
Tak dźwięk jest metaliczny. Jakie nie prawidłowości? Cóż, rozrusznik był całkowicie "dojechany". Jak tłumaczył elektromechanik, osoba która wcześniej jeździła tym autem nie wiadomo jak, ale zrobiła tak, że kręcił się po uruchomieniu razem z silnikiem przez co praktycznie się rozsypał.

_________________
Bayerische Motoren Werke


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 20:45 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Widocznie albo spięcie powodowało że bendiks był wysunięty cały czas, albo bendiks szwankuje. No nie dziwie sie że się rozpadł jak cały czas działał :/

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 21:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: Zgorzelec
Czyli co polecacie? Sprawdzić kable i bendiks?

_________________
Bayerische Motoren Werke


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 21:44 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Wg mnie to na pierwszym miejscu powinieneś wymienić bendiks, a jaki Ci to elektromechanik robił że nie wykrył usterki to nie wiem. Bendiks wymień na nowy nie jest to droga sprawa, potem sprawdź na "sucho" podłanczając do aku czy działa dobrze i czy sie wraca. Przeczyść styki kabli papierem ściernym, przemyj benzyną zagręć i zabezpiecz warstwą smaru.

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 22:11 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 284
Lokalizacja: Llandudno,Walia,UK
Moje BMW: E36 E90 f10
Kod silnika: m50b20 m47n2 N47d20c
Proponuje sprawdzic kostke stacyjki (czy odbija) bo przecez w jakis sposob ten pierwszy rozrusznik musial zostac uszkodzony,i byc moze ten twoj spotkalo to samo.
A i po wyjeciu rozrusznika sprawdz stan zębow na wiencu.
pozdro!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 10:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: Zgorzelec
Pomocy. Jechałem wczoraj nim do domu i mi padł :( Już wyjaśniam jak. Jechałem wczoraj autem do domu i nagle mi zaczął gasnąć (objawy jak z braku paliwa, ale nawet nie świeciła się rezerwa). Przyjechał więc po mnie kolega, i na stacji do kanistra wlaliśmy ponad 4 litry, które potem wlałem do baku. Próbowałem odpalić, rozrusznik się kręcił, ale auto nie odpalało. Przy którejś próbie w ogóle wszystko zgasło. Rozrusznik nawet nie kręci. Na pycha tez nie odpala, cichutko mruczy ale nawet nie chce załapać. Co się mogło stać?

_________________
Bayerische Motoren Werke


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 12:04 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 284
Lokalizacja: Llandudno,Walia,UK
Moje BMW: E36 E90 f10
Kod silnika: m50b20 m47n2 N47d20c
spradz zasilanie i przedewszystkim mase!!!
przewod + czy gdzes nie robi zwarcia i ładowanie(jak juz odpalisz)
sproboj tez na innym aku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 12:13 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
soniocholik napisał(a):
Tak dźwięk jest metaliczny. Jakie nie prawidłowości? Cóż, rozrusznik był całkowicie "dojechany". Jak tłumaczył elektromechanik, osoba która wcześniej jeździła tym autem nie wiadomo jak, ale zrobiła tak, że kręcił się po uruchomieniu razem z silnikiem przez co praktycznie się rozsypał.

być może przy takiej jeżdzie został uszkodzony wieniec na kole zamachowym i stąd kłopot z kolejnymi rozrusznikami
wspomniał o tym słusznie kolega mationo
popatrz na wieniec


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL