BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2025, 11:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Pytania o przekłdke silnika R4 na R4
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 08:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1856
Lokalizacja: Włocławek
Proszę o wypowiedz tylko zorientowanych w temacie.

Mam zamiar włożyc inny silnik do e30, aktualnie mam M40B16, a myślę nad M40B18, M43B18 lub M42B18. Tak w gre wchodzą tylko jednostki 4 cylindrowe, żadne swapy na R6, ponieważ nie mam zamiaru adoprowac dyfra i skrzyni.

Wiem że istnieje RealOEM i BMW Fans, ale zależy mi na opini kogoś kto podejmował się tego typu dizałań.

Pytania do was:

1. Czy powyższe silniki podpasują pod aktualną skrzynie i Dyfer?

2. Czy nie bedzie jakichś problemów w czasie jazdy?

3. Przy których jednostkach są najmniejsze, a przy których są najweksze koszta?

Jeśli ktoś ma jakiekolwiek sugestie, chetnie wysłucham :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 08:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
każdy z tych silników podejdzie pod skrzynie od m40b16, sprzegła tez są bardzo podobne

pewnie już wiesz ze e30 na odwrotnie usytuowana miske w stosunku do e36, takze jesli kupisz silnik z e36 bedziesz musiał zmienić miske na ta ze swojego starego silnika

prodlemow w czasie jazdy nie powinno być, zadnych

koszta włozenia róznie sie rozłoża, najwieksze w M43 bo taki silnik nie wystepował tylko w e30 i trzeba wiaske dostosować, M40 i M42 byly montowane w e30 takze podpinasz tylko, o ile masz silnik pochodzący z e30

osobiscie uwazam ze jak już cos wsadzać to coś lepszego, wady m40 znamy wszyscy, M43 jest trwałe, ale tylko nieco mocniejsze, M42 nie jest równiez pozbawione wad, jak r4 to najlepiej m44 i tyle, dojda tobie kośzty podłaczenia EWS w wysoości 100 zl


Ostatnio edytowano 21 sierpnia 2009, 08:37 przez GŁADKI, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL