BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 09:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 318, 1.8 (M43) luzy zaworowe - ustawianie?
PostNapisane: 22 sierpnia 2009, 07:50 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Lancut
Moje BMW: E83
Kod silnika: M57
Witam,
od pewnego czasu słychać jak stukają zawory(tak myślę) i chciałem je ustawić - zdjąłem pokrywę i nie jestem w stanie zmierzyć luzów. Mam zwykły szczelinomierz ale wydaje mi się że nie tędy droga - nie wiem jak go można włożyć w żaden sposób nie pasuje :(
Jak i czy w ogóle można to jakoś regulować - nie widzę żadnych śrub regulacyjnych ani nic podobnego :(
w załączeniu zdjęcie – bardzo proszę o pomoc w tej kwestii (i wyrozumiałość :) )

pozdr.
grzesiek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2009, 08:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
regulują się same hydraulicznie, jeśli klepią to wałek lub dźwigienki są wytarte. Jeśli wałek na krzywkach ma wrzery /rdzawe dziurki/ lub najwyższy punk krzywki jest wytarty - to do wymiany wraz z dźwigienkami, jeśli nie to wymieniasz same dzwigienki. Sprawdź przy okazji /odpal go jak na zdjeciu tylko uważaj bo bedzie chlapać/ czy wystarczająco dużo oleju leci z listwy na te krzywki. Jeśli nie używasz syntetuku listwa może się przypchać i nie smarować jakiejś krzywki wtedy zedrze się szybko. Jeśli na zimno przy odpaleniu słuchać krótko stukanie to jeszcz szklanki do wymiany...
a w m43 drzwigienki są na ślizgach więc nie wiem jak wygląda ich zużycie /przerabiałem temat w m40/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2009, 12:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
tak jak kolega napisal,zawory są samoregulujące,także nic nie ustawisz,tylko trzeba zobaczyc jakie cześci są zurzyte i je wymienić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL