BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 04:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 2.5 Nie chce odpalić po nocy
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 13:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: City
Moje BMW: Brak
Auto odmówiło posłuszeństwa...

Do wczoraj wszystko pięknie chodziło...

Po deszczowej nocy wsiadam, przekręcam kluczyk, rozrusznik kręci, auto na moment zaskakuje, slysze jakis strzal i gaśnie... Druga próba, niby zaskakuje ale jednak nie pali i gaśnie...

Otwieram maske, a tu uciekaja resztki jakiegoś dymu :zdziwko:

Popatrzyłem czy coś nie zamokło ale wszędzie sucho.
Spróbowałem jeszcze kilka razy odpalić, ale nic z tego, a odpalajac z wcisnietym gazem obroty idą do góry, silnik jakby przerywał a jak puszczam gaz to gaśnie...

Po tym jak silnik zgaśnie słychać jakieś cykanie/pykanie w okolicach podszybia, bardziej jest slyszalne gdy stoimy przy masce... Slychac je tak gdzies miedzy silnikiem a grodzia silnika wlasnie...

W czym moze byc problem? To tylko wilgoc? Ale skad ten dym? Komputer nie wyswietla zadnego bledu...

Co radzicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 16:24 
Witam. W e36 jest pompka paliwowa pod maska? moze ona paliwa nie podaje? chyba ze nie ma pod maska :) to pewnie jakiegos szczura spaliłes:p


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 17:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
trzeba sprawdzić czy jest iskra i czy działa pompa paliwa
jeżeli tak to być może powodem jest czujnik położenia wału


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 17:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: toruĂą
a masz gaz w tym samochodzie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 18:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: City
Moje BMW: Brak
Tak jest gaz - sekwencja Zenit

Wróciłem własnie od auta i nadal bez zmian...

Próbuję odpalić z delikatnie wciśniętym pedałem gazu to auto niby zaskakuje, strasznie przerywa, strzela i sie dusi że aż strach wciskać mu więcej...

Do tego to cykanie... Czuć je dokładnie na tym elemencie, dodatkowo jest on bardzo nagrzany podczas gdy auto jest cale zimne...

1

2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 20:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 357
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
kolego skoro ci z nocy niechce ujac to prawdopodobnie przewody lub swiece wymieniales to kiedys z rana zawsze jest wilgoc

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 06:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: City
Moje BMW: Brak
Kable ze świecami mogły sie skończyć tak z dnia na dzień po odstaniu jednej nocy? Wcześniej nic a nic nie działo sie z autem, obroty stały jak przyklejone, żadnego falowania nawet po nocy...

Ktoś wie za co są odpowiedzialne te elementy ze zdjęcia które podałem? :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 10:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 139
Lokalizacja: Pszczyna
Moje BMW: 520i e39
to są zawory od ogrzewania nie będą miały nic wspólnego z odpaleniem auta
komputer u mechanika powinien pokażać co się stało


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 16:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Przyczyn takiego odpalania jak opisujesz może być wiele.
Jeżeli jest to usterka zasilania paliwa (pompka paliwowa), auto powinno odpalić z gazu (układ Zenit powinien mieć możliwość awaryjnego rozruchu z gazu, bodajże przed przekręceniem kluczyka wciskasz i trzymasz guzik zmiany LPG/Pb następnie przekręcasz kluczyk do zapalenia kontrolek na desce).

Istnieje też możliwość że auto tak poprzestawiało się od gazu, że nie pali na benzynie.
Można spróbować resetować ECU poprzez zdjęcie klemy.

Próbowałeś zakręcić zawór w zbiorniku i zostawić auto na benzynie??

Co oznacza że:
Cytuj:
Komputer nie wyswietla zadnego bledu...


Ten dym oznacza niewłaściwy zapłon lub dawkę paliwa. Wprawny diagnosta po podłączeniu komputera powinien zwrócić uwagę czy parametry takie jak czas wtrysku, masa powietrza zasysanego, temperatura silnika, kąt wyprzedzenia zapłonu są w normie.
To że niema błędu w pamięci sterownika, nie oznacza że wszystkie czujniki pracują prawidłowo. ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL