BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 09:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] głowica/wałek potrzebna pomoc i diagnoza
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 22:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 72
Lokalizacja: zagranica
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B20
Witam potrzebuje pomocy w zdiagnozowaniu aari w mojej bmw e36 98r silnik 2.0 zagazowany
dzisiaj po powrocie z prasy (ok16km) postanowiłem ze przykrece sobie troche gaz (samochód był ciepły) Lekko przykreciłem przegazowałem i nagle zgasł
po odpaleniu usłyszałem tylko klekotanie podjechałem szybko do znajomego mechanika i ten sprawdził iz mam zerowe cisnienie na cylindrze 3 i 5
Podpowiedzcie mi co to moze byc jeden mechanik stwierdził ze pękł wałek rozrządu a drugi ze to laski popychaczy
Mozecie cos poradzic? z góry dziekuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 22:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Moj znajomy mail przypadek ze jak dal redukcje z 4 na 3 i w piz...e to mu lancuszek rozrzadu przeskoczyl i stracil cisnienie na dwoch cylindrach... silnik mu odpalal z trudnoscia ale kulal i nie dalo rady jezdzic, chyba wydechowe dostaly mu wtedy.... (zuzyta mial zabatke na wale ta atakujaca)


Ostatnio edytowano 5 sierpnia 2009, 22:14 przez COUPE, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 22:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
travolta napisał(a):
drugi ze to laski popychaczy
- ten jest najlepszy ,stroń od takich mechaników :hyhy: zdemontuj pokrywę zaworów to da Ci jakiś pogląd na sytuację tylko z pierwszym z mechaników bo ten drugi przez rok będzie szukał lasek popychaczy . Moim zdaniem zawory spotkały się z tłokami :( Gdyby jeden z wałków pękł to i na 4 garku nie miałbyś ciśnienia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 22:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 72
Lokalizacja: zagranica
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B20
Marek WGR napisał(a):
Gdyby jeden z wałków pękł to i na 4 garku nie miałbyś ciśnienia.
to znaczy ze jezeli cisnienia nie ma na 3 i 5 to mozemy wykluczyc ze to wałek?
a co z tym przeszkoczeniem łancuszka rozrzadu?
zdaza mi sie ze tak mocniej zredukuje z 4 na 3


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 22:54 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
travolta napisał(a):
to znaczy ze jezeli cisnienia nie ma na 3 i 5 to mozemy wykluczyc ze to wałek?
- zdecydowanie tak
travolta napisał(a):
a co z tym przeszkoczeniem łancuszka rozrzadu?
- bardzo prawdopodobne .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 22:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
wszystko sie zdarza -podjedz do kumatego mechanika -zdejmij pokrywe zaworow zakrec silnkiem i bedziesz cos juz widzial -tak na odleglosc i z pokrywa na silniku trudno cos mowic-pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 23:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 72
Lokalizacja: zagranica
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B20
no własnie o to chodzi ze boje sie na tym jezdzic A do kumatego mechanika mam 16km czyli tylko hol
cholera a dzisiaj dostałem uproszone dwa dni urlopu i wytyczłem na nastepny tydzien trase nad morze Zawsze sie musi cos spierd.... Wszystko przez przyszła tesciowa :cenzura: wymodliła to :cenzura:

a jezeli to ten łancuszek przeskoczył to co moze byc do wymiany?

_________________
BMW -------> Będe Mijał Wszystkich


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 23:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Jeśli przeskoczył to bankowo do wymiany 4 zawory i ich prowadnice , uszczelka głowicy , uszczelniacze zaworowe 24 sztuki żeby zrobic to za jednym zamachem ,obróbka głowicy ,łańcuchy rozrządu i ich zębatki i co tam jeszcze wyjdzie :( Jazdę z silnikiem w takim stanie odradzam szkoda tłoków i panewek .
Jak teściowa przeczyta te miłe słowa na swój temat to pewnie urlop spędzisz w szpitalu a nie przy naprawie samochodu ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 23:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 72
Lokalizacja: zagranica
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B20
i tak sie ciesze ze wymodliła zeby samochód sie zepsół a nie zebym ja zaniemógł No ale zeby nie było zartowałem mamusiu:zdegustowany: Mozesz mi tak podpowiedziec w przyblizeniu koszt czesci do tego remontu? na szczescie kochany tesc jest mechanikiem :oczami:

_________________
BMW -------> Będe Mijał Wszystkich


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 09:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
travolta napisał(a):
no własnie o to chodzi ze boje sie na tym jezdzic A do kumatego mechanika mam 16km czyli tylko hol
cholera a dzisiaj dostałem uproszone dwa dni urlopu i wytyczłem na nastepny tydzien trase nad morze Zawsze sie musi cos spierd.... Wszystko przez przyszła tesciowa :cenzura: wymodliła to :cenzura:

a jezeli to ten łancuszek przeskoczył to co moze byc do wymiany?


Jak mi przeskoczyl to wymienialem wszystkie zawory, 8 prowadnic, docieranie planowanie glowicy, kpl originalny rozrzad, uszczelki, uszczelka glowicy, filtry, swiece itp

Prawie wszystko;)

A u siebie dowiesz sie dokladnie po zdjeciu klawiatury, lub dla pewnosci obudowy rozrzadu, a wg mnie zdejmowanie glowicy tez cie nie ominie :kwasny:

Lancuch jezeli przeskoczyl to tez moze byc do wymiany, u mnie powuszczerbialy sie oczka kture pracuja na zebatkach...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 19:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 72
Lokalizacja: zagranica
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B20
no ok ok aletak cenowo to w jakich pieniądzach sie zmieszcze? swiece olej i filtry mam niedawno wymienione

_________________
BMW -------> Będe Mijał Wszystkich


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 21:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
travolta napisał(a):
no ok ok aletak cenowo to w jakich pieniądzach sie zmieszcze? swiece olej i filtry mam niedawno wymienione




Kolego najpierw ocen straty, bo tak trudno powiedziec... ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 19:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 72
Lokalizacja: zagranica
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B20
dobra to juz opowiadam co w niej było nie maiłem troche czasu bo jezdziłem rowerem :mur: No wiec dostały wszystkie zawory wydechowe czyli doszło do spotkania zawór tłok Przyczyna? najprawdopodobniej podczas przykrecania gazu jak juz odkręcałem obroty były tak wysokie ze sie spikneły
Teraz potrzebuje pomocy co kupic do uszczelnienia Napewno uszczelke pod głowice ale jakiej firmy sa dobre? i co jeszcze uszczelki pod kolektory co ponadto? i jakie to moga byc koszta? Za remont zaworów powiedziano mi 850zł a cała kpl głowice kupuje w cenie 760zł juz splanowana z zaworami sprawdzana na szczelnosc oraz z gwarancja w tym odliczona bedzie prawdopodobnie cena mojej głowicy poniewaz facet wezmie ja w rozliczeniu A teraz doradzcie mi co tam jeszcze mi pedzie potrzebne
dzieki ;)

_________________
BMW -------> Będe Mijał Wszystkich


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 20:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Potrzebne Ci będą:
Uszczelka głowicy, kolektora ssącego i wydechowego,oraz klawiatury ,nowe śruby głowicy, nowy olej +filtr, płyn do chłodnicy(chyba ze stary wlejesz z dolewka), możesz przy okazji wymienić świece, chyba tyle ;)

Jak postanowisz naprawiać głowice dojdą Ci: to zawory, być może prowadnice zaworowe, uszczelniacze zaworowe, planowanie, docieranie itp...

Co do głowicy to już twój wybór ja postanowiłem swoja regenerować ;)

jeżeli chodzi o firmę uszczelki to najlepiej było by kupić ori, ale jak pójdziesz do jakiegoś autoryzowanego sklepu bmw oryginał/zamienniki to tam ci doradza, przeważnie zamienniki maja tylko made in germany wiec jakość jest dosyć dobra ;)

Użytkownik Stones na forum orientuje sie w cenach części bo prowadzi sprzedaż, wiec jego możesz podpytać... ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 72
Lokalizacja: zagranica
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B20
na swiecach i oleju zrobiłem gdzies tak 2000 km bo nie dawno wymieniałem musze to powymieniac? troche krucho teraz mam z pieniedzmi :zalamany: A płyn ma mi wlac ten stary wiec nie wiem :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 20:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
travolta napisał(a):
na swiecach i oleju zrobiłem gdzies tak 2000 km bo nie dawno wymieniałem musze to powymieniac? troche krucho teraz mam z pieniedzmi :zalamany: A płyn ma mi wlac ten stary wiec nie wiem :kwasny:


No to siwce i olej miej z głowy ;) a skoro krucho z kasa to i płyn wlej stary( tylko zęby w zimie nie okazało sie ze zamarznie) ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 21:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
A tak przy okazji radziłbym sprawdzić stan poszczególnych elementów rozrządu, trochę więcej roboty no i koszty (uszczelki) ale radziłbym zajrzeć pod obudowę rozrządu tak dla pewności ze po złożeniu auta znowu nie nawali ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL