wonz napisał(a):
Siemanko, moja siódemka jest z `87 roku i z tego co wiem ma przełożenie końcowe jak w 750 , w nowszych rocznikach jest już krótsze i co za tym idzie autko lepiej sie zbiera z miejsca. Zastanawiałem się jaki efekt dała by zmiana standardowego dyfra, z tym że nie na ten nowszy, tylko na jeszcze krótszy - z 730iA albo nawet 730 w manualu.
I tutaj mam pytanie: Orientuje się ktoś może jakie będą prędkości na poszczególnych biegach przy zastosowaniu tych mostów? ja nie potrafię tego obliczyć
Ciekawe o ile by się skrócił czas sprintu do setki
![Kwadratowy :]](./images/smilies/splash.gif)
Tak bardzo "naukowo" nie odpowiem bo nie mam danych, ale przy 160 km/h będziesz miał około 4000 rpm albo trochę więcej.
Do setki 735iA z długim dyfrem ma 9,8 sek; z krótszym 9,1 sek. (wg danych tech.).
Ja bym nie zmieniał, długi też jest OK. Jeśli stary dyfer jest sprawny to nie ma sensu...
Jeśli jeździsz na benzynie lub sekwencji LPG to zainwestuj lepiej w chipa, daje 10% więcej mocy, wymień olej w skrzyni, świece... a jak bardzo Ci zależy na osiagach to wstaw jeszcze skrzynie manualną i krótki dyfer, wtedy będziesz miał poniżej 8 sek do 100 km/h. To się opłaca.
Pozdrawiam