BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 21:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e32]735iA z `87. Zmiana dyfra
PostNapisane: 7 marca 2007, 13:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 253
Lokalizacja: Szczecin / Rewal
Siemanko, moja siódemka jest z `87 roku i z tego co wiem ma przełożenie końcowe jak w 750 , w nowszych rocznikach jest już krótsze i co za tym idzie autko lepiej sie zbiera z miejsca. Zastanawiałem się jaki efekt dała by zmiana standardowego dyfra, z tym że nie na ten nowszy, tylko na jeszcze krótszy - z 730iA albo nawet 730 w manualu.

I tutaj mam pytanie: Orientuje się ktoś może jakie będą prędkości na poszczególnych biegach przy zastosowaniu tych mostów? ja nie potrafię tego obliczyć :zalamany:

Ciekawe o ile by się skrócił czas sprintu do setki :]

_________________
WU:*
Obrazek

Moja7--> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=2104


Ostatnio edytowano 7 marca 2007, 13:38 przez wonz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e32]735iA z `87. Zmiana dyfra
PostNapisane: 7 marca 2007, 19:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
wonz napisał(a):
Siemanko, moja siódemka jest z `87 roku i z tego co wiem ma przełożenie końcowe jak w 750 , w nowszych rocznikach jest już krótsze i co za tym idzie autko lepiej sie zbiera z miejsca. Zastanawiałem się jaki efekt dała by zmiana standardowego dyfra, z tym że nie na ten nowszy, tylko na jeszcze krótszy - z 730iA albo nawet 730 w manualu.

I tutaj mam pytanie: Orientuje się ktoś może jakie będą prędkości na poszczególnych biegach przy zastosowaniu tych mostów? ja nie potrafię tego obliczyć :zalamany:

Ciekawe o ile by się skrócił czas sprintu do setki :]


Tak bardzo "naukowo" nie odpowiem bo nie mam danych, ale przy 160 km/h będziesz miał około 4000 rpm albo trochę więcej.

Do setki 735iA z długim dyfrem ma 9,8 sek; z krótszym 9,1 sek. (wg danych tech.).

Ja bym nie zmieniał, długi też jest OK. Jeśli stary dyfer jest sprawny to nie ma sensu...

Jeśli jeździsz na benzynie lub sekwencji LPG to zainwestuj lepiej w chipa, daje 10% więcej mocy, wymień olej w skrzyni, świece... a jak bardzo Ci zależy na osiagach to wstaw jeszcze skrzynie manualną i krótki dyfer, wtedy będziesz miał poniżej 8 sek do 100 km/h. To się opłaca.


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2007, 14:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 253
Lokalizacja: Szczecin / Rewal
Na razie nic nie będę grzebał, może po wakacjach... ale jestem ciekaw jaki by to dało efekt, przynajmniej w postaci suchych danych. O zmianie na manual nawet nie chce słyszeć :] Silnik chodzi mi jak zegarek i w sumie dobrze się zbiera tylko troche mi się nie podoba ta lekka zamułka zanim wkręci się na obroty i złapie cug :) i dlatego pomyślałem o skróceniu przełożenia. W trasie i tak za często nie jeżdżę to nie zależy mi zbytnio na prędkości maksymalnej, a jeżdżąc po mieście może nawet by spadło zużycie bo autko miało by lżej przy ruszaniu ;)

_________________
WU:*
Obrazek

Moja7--> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=2104


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2007, 14:17 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14125
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
wonz, masz dyfer 3,45 a nie 3,15 jak 750iL, od 09/88 montowano 3,91 w 735iA i z nim bys miał nastepujace predkosci dla max 6200 obrotów-
1- 75
2- 126
3- 187
4- 256,8



zakładaj smiało 3,91 a dyfra 4.10 z 730 nie polecam, moze byc za słaby do 735 i w sumie niewiele da.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL