BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 00:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wzmocnienie hamulców w 316 Compact
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 14:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1706
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=59159
Hejka,
Jakiś czas temu zakupiłem E36 316 Compact '97. Mocy w nim nie poszukuję bo samochód służy głównie mojej żonie, ale hamulce ma jak dla mnie za miękkie. Może podpowiecie mi co zrobić, aby bumka zaczęła w końcu normalnie hamować?

Założenia wstępne:
- przednie klocki są do wymiany
- bumka ma m pakiet, więc nawiewem powietrza na przednie tarcze raczej nie trzeba się przejmować

Opcje do rozważenia:
1. wymiana przednich klocków na standardowe :P
2. wymiana przednich klocków (pewnie EBC GreenStuff-y)
3. wymiana przednich klocków (EBC GreenStuff-y) + nowe tarcze (ATE...)
4. wymiana przednich klocków na standardowe + wymiana tylnich bębnów na tarcze od 318ti Compact

Czy ktoś z Was wie co trzeba dokładnie zmienić, aby wrzucić do bumki tylnie tarcze od 318ti? Ile to w ogóle może kosztować.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 14:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
najlepsza wg mnie metoda to:

- wymiana tylnych hamulców na te z modelu 323ti lub ew 318ti
- na przód hamulce z 320d e46 model 150 km one maja 300 mm i mozesz jeżdzic na felgach 16", oczywiście wszystko pasuje, tylko przykrecić

gdybyć miał mocniejszy motor poleciłbym takie z 330i, no chyba ze planujesz swap na 2.8 :hyhy: Ale wtedy najmniejsze felgi to 17"

dobre płyny i klocki oczywiście zastosuj ;)

seryjne przednie hamulce z 318ti maja identyczna srednice, jedyna różnica jest to ze są wentylowane

kiedys podjąłem sie operacji przeżucenia hamulców w 318i na tarczowe, wymieniłem całe wachacze, to było najszybsze

to będzie Cie kosztować tyle za ile dostaniesz cześci, a rozpietość jest spora, osobiście nie dałbym wiecej, za kompletne wachacze z tarczami i zaciskami, 150 zl

hamulce na przód od 320d powinny kosztowac max 300 zl, mam na mysli zaciski z jarzmami, klocki i tarcze, oczywiscie o ile sa w bdb stanie, za taki zestaw z 330i zapłaciłem o stówke wiecej ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 15:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Bez przesady do normalnej codziennej spokojnej jazdy starczy wymiana tarcz,klockow i plynu na nowe.Standardowy zestaw w zupelnosci starczy,to tylko 1.6 a te cale EBC sa mocno przereklamowane

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 15:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1706
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=59159
spider napisał(a):
Bez przesady do normalnej codziennej spokojnej jazdy starczy wymiana tarcz,klockow i plynu na nowe.Standardowy zestaw w zupelnosci starczy,to tylko 1.6 a te cale EBC sa mocno przereklamowane

Do normalnej jazdy może i tak, ale to raczej sprawa preferencji bo po Alfie jestem przyzwyczajony do sprawniejszych hebli. Tym bardziej, że na przełomie wiosny/lata 2010 bumka stanie się moją wieczorną/nocną zabawką i pewnie będzie miała przeswapowany silnik i zmienione zawieszenie, bo żona dostanie inny samochód :)
Po tym co napisał gladki pewnie wymiana pójdzie w dwóch etapach: wstawienie hebli od e46 320d, a po zimie wymiana tyłu na tarcze.
Jakbyście mieli jakieś podpowiedzi jakie klocki wrzucić to tych hebli z 320d to będę wdzięczny :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 17:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
k_urczak napisał(a):
Tym bardziej, że na przełomie wiosny/lata 2010 bumka stanie się moją wieczorną/nocną zabawką i pewnie będzie miała przeswapowany silnik i zmienione zawieszenie, bo żona dostanie inny samochód

No to wtedy jak bedzies swapowal to od razu wymienisz hamulce i po problemie,wszystko za jednym razem.

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 17:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
najlepiej kup anglika na częsci wyjdzie ci taniej niż kupić same częsci z allegro. weźmiesz co ci potrzeba ( silnik okablowanie z elektroniką, skrzynie, wał, most, hamulce z elementami zawieszenia) a reszte sprzedasz

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 18:25 
k_urczak napisał(a):
- bumka ma m pakiet, więc nawiewem powietrza na przednie tarcze raczej nie trzeba się przejmować


mplastik, czy nie, jaka różnica, to nie ma nic do "miękkich" hamulców.

GŁADKI napisał(a):
seryjne przednie hamulce z 318ti maja identyczna srednice, jedyna różnica jest to ze są wentylowane


Ludzie, żona pana k_urczak-a jeździ tak, że się jej hamulce gotują i dlatego takie są do kitu? Bez przesady.

Na początek ja bym sprawdził, czy w ogóle hamulce działają jak potrzeba i pojechał do stacji kontroli pojazdów, majątku test hamulców nie kosztuje.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 19:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
apropo hamulców ja mam super staje dęba jestem po niedawnej wymianie tarcz i klocków

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 20:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
miekkie??? dużo osób już mówiło że mój compact bardzo dobrze hamuje. a żeby przypalic klocki to trzeba hamować ze 190 do 0 albo przyspieszać i hamować ale to są ekstremalne warunki bo chyba tak sie nie jeździ na codzien. na mój gust Compact hamuje bardzo dobrze mimo że ma bębny z tyłu to warto zauważyć jakoch one są rozmiarów w porównaniu do innych samochodów.

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 22:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7581
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Polecam zestaw na przodzie z e46 300mm a na tyl tarcze. Sam cos podobnego zamontowalem w 318i touring z tym ze na tyl dalem zaciski z tarczmi z e36 328 (wentyle). Kazdy sie dziwil po co mi to w 318i...uwierz mi nie zaluje tego manewru ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 08:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1706
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=59159
Fryderyk napisał(a):
k_urczak napisał(a):
- bumka ma m pakiet, więc nawiewem powietrza na przednie tarcze raczej nie trzeba się przejmować


mplastik, czy nie, jaka różnica, to nie ma nic do "miękkich" hamulców.


To było tylko do ew. wymiany samych klocków na EBC - już widziałem takie przypadki, gdy wymienione na nie wentylowanych tarczach i bez odpowiedniego dolotu zjeżdżały się w połowie normalnego czasu.

Fryderyk napisał(a):
GŁADKI napisał(a):
seryjne przednie hamulce z 318ti maja identyczna srednice, jedyna różnica jest to ze są wentylowane


Ludzie, żona pana k_urczak-a jeździ tak, że się jej hamulce gotują i dlatego takie są do kitu? Bez przesady.

Na początek ja bym sprawdził, czy w ogóle hamulce działają jak potrzeba i pojechał do stacji kontroli pojazdów, majątku test hamulców nie kosztuje.


Ale ja nic nie pisałem o tym, że się gotują. Po prostu w porównaniu z innymi moimi wcześniejszymi samochodami te w bumce odczuwam jako miękkie. Nie znaczy, że nie da się hamować, czy że przegrzewaj się heble :P to tylko sprawa własnych preferencji, a skoro przyszedł czas na grzebanie się w heblach, to wolę zrobić od razu więcej niż trzeba.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 09:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Czyli BMW montuje fabrycznie za słabe hamulce? Aha. To jest sprawa bezpieczeństwa, PIERWSZE CO to powinieneś był pojechać na stację diagnostyczną i sprawdzić sprawność układu hamulcowego, a nie żalić się na forum i pytać o wymianę klocków. :dobani:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 08:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1706
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=59159
jiGsaw napisał(a):
Czyli BMW montuje fabrycznie za słabe hamulce? Aha. To jest sprawa bezpieczeństwa, PIERWSZE CO to powinieneś był pojechać na stację diagnostyczną i sprawdzić sprawność układu hamulcowego, a nie żalić się na forum i pytać o wymianę klocków. :dobani:

Chyba nie kumam waszej linii wypowiedzi. Byłem na stacji, sprawdziłem układ, mam klocki do wymiany bo się kończą, ale reszta jest ok. Tak jak stwierdziłem, chodzi o moje preferencje. Uważam, że samochód przede wszystkim ma porządnie skręcać i hamować. Za przyśpieszenie zabiorę się dopiero za jakiś dłuższy czas :)
To co, zostajemy chyba z opcją wrzucenia na przód zestawu od E46 300mm, a na wiosnę wymiany bębnów na jakieś mniejsze tarcze?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 08:58 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
Wszystko zalezy do czego sie jest przyzwyczajonym.
U mnie w Clio RS hamulce sa strasznie ostre, lekkie dotkniecie skutkuje natychmiastowym hamowniem. Kazdy kto wsiada po raz pierwszy do auta i hamuje leci od razu na deske.
W porownaniu do tego BMW ma gumowe hamulce, pedal ma duzo wiekszy skok, jest bardziej delikatny.
Dla jednych to moze byc zaleta, dla innych wada. Ja mam wrazenie jakbym nie zawsze mogl wyczuc pedal.
Tylko nie mowicie ze za male hamulce, bo mam tarcze 300mm, nawiercane z twardym klockiem.
Wszystko kwiestia przyzwyczajenia.

Jesli chodzi o autora to faktycznie bez sensu teraz kupowac jakes drogie, tuningowe zamienniki skoro ma byc SWAP. Lepiej kup sobie jakies klocki na przejezdzenie i przy przekladce kup caly front cut, lub calego anglika i przekladaj wszystko lacznie z serwem.

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 09:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1706
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=59159
Kune napisał(a):
Wszystko zalezy do czego sie jest przyzwyczajonym.
Jesli chodzi o autora to faktycznie bez sensu teraz kupowac jakes drogie, tuningowe zamienniki skoro ma byc SWAP. Lepiej kup sobie jakies klocki na przejezdzenie i przy przekladce kup caly front cut, lub calego anglika i przekladaj wszystko lacznie z serwem.

Kune,
Chyba masz rację. Taniej wyjdzie załatwić całego angola, a nie bawić się w każdy grat oddzielnie. Wrzucę jakieś stand. klocki i grzecznie poczekam na wiosnę, aby zrobić wszystko za jednym zamachem :) Thx

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 11:33 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
k_urczak napisał(a):
Kune napisał(a):
Wszystko zalezy do czego sie jest przyzwyczajonym.
Jesli chodzi o autora to faktycznie bez sensu teraz kupowac jakes drogie, tuningowe zamienniki skoro ma byc SWAP. Lepiej kup sobie jakies klocki na przejezdzenie i przy przekladce kup caly front cut, lub calego anglika i przekladaj wszystko lacznie z serwem.

Kune,
Chyba masz rację. Taniej wyjdzie załatwić całego angola, a nie bawić się w każdy grat oddzielnie. Wrzucę jakieś stand. klocki i grzecznie poczekam na wiosnę, aby zrobić wszystko za jednym zamachem :) Thx


i slusznie.
hamulce i opony to podstawa.
Po przekladce rozmiar hamulcow bylby bardzo niestosowny.

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 11:35 
k_urczak, a byłeś na stacji diagnostycznej sprawdzić te hamulce?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 13:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1706
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=59159
Fryderyk napisał(a):
k_urczak, a byłeś na stacji diagnostycznej sprawdzić te hamulce?

Byłem byłem :)
Przed zakupem zabrałem bunię na pełną diagnostykę na stację do znajomego. Jakoś nie jestem miłośnikiem kupowania kota w worku, a na własne oko to laski mogę oceniać a nie stan mechaniczny samochodu :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 13:55 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
k_urczak napisał(a):
Fryderyk napisał(a):
k_urczak, a byłeś na stacji diagnostycznej sprawdzić te hamulce?

Byłem byłem :)
Przed zakupem zabrałem bunię na pełną diagnostykę na stację do znajomego. Jakoś nie jestem miłośnikiem kupowania kota w worku, a na własne oko to laski mogę oceniać a nie stan mechaniczny samochodu :)


w moich oczach to z laskami gorzej jak z autami ;)
Niektóre prowadzą sie gorzej niz najgorsze wyjeby ;) :D

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL