BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 21:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 328i M52B28 problem ze składem mieszanki?
PostNapisane: 13 września 2009, 17:13 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 83
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
Witam wszystkich. Otóż posiadam BMW E36 z silnikiem M52B28 (2,8). Problem polega na błędzie lambdy cylindrów 4-6 (przekroczony limit).

Po podpięciu oscyloskopu na biegu jałowym jedna lambda ładnie pracuje (sinusoidą), a druga calutki czas ma 4,85V przez co występuje właśnie ten błąd.

Jednak w czasie jazdy obie ładnie pracują, jedynie na biegu jałowym ta druga stoi na 4,85V.

Problem chciałbym rozwiazać gdyż komputer posiada błąd oraz są mi one potrzebne do ustawienia LPG. Zaznaczam iż jeżdżę cały czas na benzynie i mapę skasowałem przez odpięcie akumulatora by zakodował się na nowo.

Co może być przyczyną? Nieszczelność?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 17:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
według mnie obie sondy powinny regulować na biegu jałowym
prawdopodobnie czeka Cię wymiana


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 17:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Nieszczelność w dolocie to by raczej wyszła na dwóch torach.
Ja bym najpierw sprawdził grzałkę tej sondy. Odpięcie od aku nie wyczyści map w tym sterowniku.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 18:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 83
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
To jak wyczyscic mape w sterowniku? Niedawno regulowały obie ale był gaz źle ustawiony i czas wtrysku zapewne się przestawił. Też podejrzewałem iż nieszczelność by wyszła na obu. Silniczek krokowy odpada? Bywa że spadną obroty i zgaśnie jak wcisne sprzęgło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL