BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 czerwca 2025, 01:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] ciężko wchodzi pierwszy bieg
PostNapisane: 2 lutego 2007, 21:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 17
Lokalizacja: ÂŚrem k/Poznania
witam!!!
mam taki problem, cięzko mi wchodzi jedynka. Otóż jak wrzuce najpierw jakis inny bieg to potem 1 wchodzi OK!! jak wdusze galke to tez jest Ok!!! czego to moze byc wina???
niewiem czy jak kupilem to juz to mialem, nie pamietam. czy macie jakies pomysly???

_________________
BĂŞdzieszMegaWIelki!!!


Ostatnio edytowano 2 lutego 2007, 21:23 przez kubusiek2626, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2007, 21:10 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Mozliwe, że problem ten ukazał się wraz ze spadkiem temperatur na zewnątrz. Swiadczyć to może o niewłaściwym zastosowaniu oleju w skrzyni. Te skrzynie powinne być zalewane olejem ATF, a ktoś np. dla wyciszenia skrzyni zalał ją olejem przekładniowym o dużej gęstości i lepkości.
Proponuję na początek sprawdzić typ oleju w skrzyni.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2007, 21:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 17
Lokalizacja: ÂŚrem k/Poznania
hmmmmmm a jak sprawdzic??? :kwasny: :oczami:

_________________
BĂŞdzieszMegaWIelki!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2007, 21:26 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
kubusiek2626, najlepiej to wymień olej w skrzyni na ATF i nie patrz czy tam jest zalany ATF czy nie tylko poprostu wymień . U mnie niby był zalany ATF i czasami słabo wchodziła " jedynka " i zdarzało się że wyskoczyła , jak zalałem nowym olejem VALVOLINE DEXTRON 3 wszystkie objawy zniknęły .

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2007, 23:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 38
Lokalizacja: KsiĂŞstwo PszczyĂąskie
kubusiek2626 napisał(a):
hmmmmmm a jak sprawdzic??? :kwasny: :oczami:


Wjedź na kanał i sprawdź czy po prawej stronie masz pomarańczową naklejke "ATF only"

_________________
Czy user "Elwis" byÂłby tak dobry i zmieniÂł nicka? Mojego uÂżywam juÂż 4 lata na forach BMW i wszyscy mnie pod takÂą ksywÂą znajÂą ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2007, 13:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Prawdziwy Elwis napisał(a):
Wjedź na kanał i sprawdź czy po prawej stronie masz pomarańczową naklejke "ATF only"
naklejka mu nie powie czy rzeczywiście tam jest ATF a jedynie że powinien być....jedy sposób aby wiedzieć co tam jest to zrobić tak jak Biały mówi...nowy olej zalać :hyhy:

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2007, 16:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 38
Lokalizacja: KsiĂŞstwo PszczyĂąskie
Ukasz napisał(a):
Prawdziwy Elwis napisał(a):
Wjedź na kanał i sprawdź czy po prawej stronie masz pomarańczową naklejke "ATF only"
naklejka mu nie powie czy rzeczywiście tam jest ATF a jedynie że powinien być....jedy sposób aby wiedzieć co tam jest to zrobić tak jak Biały mówi...nowy olej zalać :hyhy:

Dokładnie. Lecz jezeli zaleje ATF do skrzyni, która ma chodzić na innym oleju to stanie się to co w mojej byłej E30 - skrzynia zacznie rzępolić na luzie - szlag trafi łożyska. Sprawdzone na moim przykładzie.

_________________
Czy user "Elwis" byÂłby tak dobry i zmieniÂł nicka? Mojego uÂżywam juÂż 4 lata na forach BMW i wszyscy mnie pod takÂą ksywÂą znajÂą ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2007, 18:34 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Prawdziwy Elwis, coś nie wszystko czytasz :)

robertbmw napisał(a):
Te skrzynie powinne być zalewane olejem ATF


dlatego napisałem to :
Cytuj:
kubusiek2626, najlepiej to wymień olej w skrzyni na ATF i nie patrz czy tam jest zalany ATF czy nie tylko poprostu wymień . U mnie niby był zalany ATF i czasami słabo wchodziła " jedynka " i zdarzało się że wyskoczyła , jak zalałem nowym olejem VALVOLINE DEXTRON 3 wszystkie objawy zniknęły .

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2007, 22:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 17
Lokalizacja: ÂŚrem k/Poznania
a gdzie znaje wlew oleju i spust starego?? sorki za glupie pytanie ale jestem laik:-)
macie moze fotki?? a najlepszy olej?? VALVOLINE DEXTRON 3??moja e36 1995r prod.

_________________
BĂŞdzieszMegaWIelki!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2007, 22:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 187
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: juz piąte
hm panowie a ja zapytam: czy aby ci sie czasem sprzeglo nie konczy? Mam wrazenie ze skoro kolega wbiwszy najpierw 2 a potem łatwo 1 to moze problem lezy w slabym wysprzeglaniu?
kubusiek2626Olej olejem ale powiedz jeszcze na jakiej wysokosci twoje sprzeglo lapie i czy ostatnimi czasy nie zaczelo lapac coraz nizej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2007, 13:29 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
na jakiej wysokosci twoje sprzeglo lapie i czy ostatnimi czasy nie zaczelo lapac coraz nizej?

Gdy tarcza sprzęgłowa ulega znacznemu zużyciu, pedał sprzęgła jest coraz wyższy i ostatecznie zaczyna się ślizgać.
Przy niskim pedale sprzęgła najczęściej problem tkwi w odpowietrzeniu układu hydraulicznym sprzęgła lub uszkodzeniu docisku sprzęgłowego ewentualnie łożyska oporowego.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2007, 14:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 187
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: juz piąte
robertbmw, a jak bys wytlumaczyl takie zjawisko:
e36 320 sprzeglo lapalo coraz nizej okolo 2-3 cm od ziemi. Uklad byl kilka razy odpowietrzany wlasnie po podejrzeniach ze moze z nim cos jest nie tak. Wystepowal efekt jak opisal kolega na poczatku, Wbicie biegu 1 bylo mozliwe po uprzednim zalaczeniu na chwile 2. Wymieniono tarcze z dociskiem sprzegla i efekt znikl.

_________________
- INPY DISY NCSy i inne takie tam majsterkowania ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2007, 15:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 17
Lokalizacja: ÂŚrem k/Poznania
hmmmmmm
jezeli chodzi o to to sprzeglo mi lapie OK!!! nie zauwazylem zeby sie cos zmienilo!
jedynka czasem tylko zle sie wbija, jak sie silnik rozgrzeje to zauwazylem ze tez jets lepiej juz z 1(wchodzi latwiej)

mysle ze teoria dotyczaca sprzegla odpada! auto nawet przy przyspieszaniu nie jedzie na sprzegle (tzn nie podnosza sie tylko obroty)
sprobuje z tym olejem:-)

_________________
BĂŞdzieszMegaWIelki!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2007, 15:27 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Wymieniono tarcze z dociskiem sprzegla


Nie wymieniono samej tarczy, lecz z dociskiem sprzęgła. Nie zawsze docisk jest bez usterki - czasem się zdarza, że tarcza jest idealna w grubości a pedał i tak jest nisko.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2007, 23:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 33
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kod silnika: M50B20
ja mysle ze to tez moze byc objaw psujacych sie synchronizatorow w skrzyni biegow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2007, 12:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 17
Lokalizacja: ÂŚrem k/Poznania
jak moze to byc objaw synchronizatorow skoro one sa od 2 biegu w zwyz?! tak mi sie zdaje
wlasnie wymienilem dzis olej i mysle ze bedzie lepiej!!musze troszke osmigac i sprawdzic!!

_________________
BĂŞdzieszMegaWIelki!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2007, 22:04 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
sa od 2 biegu


Są na wszystkich biegach ;)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2007, 19:58 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 33
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kod silnika: M50B20
tez uwazam ze sa na wszystkich biegach...a jak nie ogarniasz to nie krytukuj koleszko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2007, 18:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: warszawa
i jak kubusiek 2626? pomogła wymiana oleju? jaki wlałeś? jak teraz wchodzi jedynka? mam podobny problem i nie wiem co robić. pozdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 00:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 151
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57
Witam
Mam podobny problem w e46, czasami nie chce mi gladko wejsc pierwszy bieg:(
Czy problem moze tkwic tylko w oleju w skrzyni ?
Dodam jeszcze ze przy wcisnieciu sprzegla slychac skrzypienie...
Czy moze to byc wina pompki.
Czy ma ktos pomysl jakie jeszcze elementy moga byc za to odpowiedzialne ?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL