BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 07:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wiatrak chlodzenia silnika - wciaz chodzi
PostNapisane: 16 września 2009, 11:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
No jak w temacie ciagle mi chodzi wiatrak chlodzenia silnika (tylko na wlaczonym silniku na wylaczanym niechodzi) znajomy powiedzial mi ze prawdopodobnie popsulo sie sprzeglo wiatraka wiec calyczas chodzi. Tylko ze nowe takie sprzeglo to koszt 1500 a zamienik 700zl. Czy komus takiecos sie stalo i czy ma ktos moze jakies sposoby by to naprawic? Moja betka to e-36 1.6 z 95r. Szczerze mowiac dzieki temu wiatrakowi samochod wydaje fajny dzwiek

Z gory dziekuje za odp
Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 16 września 2009, 11:46 przez Robi09, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 11:17 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Kolego, jezeli chodzi o wisko to szybciej lub wolnie ale ono sie zawsze kreci.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 11:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 703
Lokalizacja: wlkp
condor napisał(a):
Kolego, jezeli chodzi o wisko to szybciej lub wolnie ale ono sie zawsze kreci.


Dokładnie, sprawdź czy na zimnym silniku można go zatrzymać, jeśli tak to jest ok, a jak nie to może ktoś wcześniej je zaspawał na stałe :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 11:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
wlasnie chodzi o to ze na zimnym nie da sie zatrzymac. Slyszalem ze samo moglo sie z wysokiej temperatury zespawac. Ale czy to naruszy jakakolwiek prace silnika, chlodnicy itp? slyszalem ze w zime moze byc troche zimno bo ciagle zimne powietrze bedzie przeplywac ale tez niekoniecznie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 11:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 703
Lokalizacja: wlkp
Jeżeli visco jest zaspawane to jedynie wymiana, robi się coraz zimniej więc może Ci nie dogrzewać silnika, przez co będą straty mocy (chyba, jak się mylę niech mnie ktoś poprawi).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 11:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
Robi09, jak wisko po zapaleniu silnika nie zwolni po kilku/nastu sekundach tzn ze jest ciagle zasprzeglone i masz tak jak ja, da sie z tym jezdzic ale silnik ciagle bedzie nie dogrzany a zima bedziesz mial na 100% za zimno bo jak wlaczysz ogrzewanie to silnik bedzie wrecz zimny choc w kabinie moze cieplo byc,

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 11:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: uk / okolice leeds
AdRian52 napisał(a):
Jeżeli visco jest zaspawane to jedynie wymiana, robi się coraz zimniej więc może Ci nie dogrzewać silnika, przez co będą straty mocy (chyba, jak się mylę niech mnie ktoś poprawi).
niezgodze sie z toba , po to jest termostat w samochodzie zeby regulowal tak temperature aby silnik mial ok 90 st C wiec czy went chodzi caly czas czy nie niema to znaczenia dla temp silnika ( pod warunkiem ze termostat jest sprawny )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 11:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 703
Lokalizacja: wlkp
gosc4x4 napisał(a):
AdRian52 napisał(a):
Jeżeli visco jest zaspawane to jedynie wymiana, robi się coraz zimniej więc może Ci nie dogrzewać silnika, przez co będą straty mocy (chyba, jak się mylę niech mnie ktoś poprawi).
niezgodze sie z toba , po to jest termostat w samochodzie zeby regulowal tak temperature aby silnik mial ok 90 st C wiec czy went chodzi caly czas czy nie niema to znaczenia dla temp silnika ( pod warunkiem ze termostat jest sprawny )

:rotfl: :rotfl: :rotfl: Gdyby wentylator nie był potrzebny to bmw nie montowało by czegoś co trochę kosztuje a jest zupełnie nie potrzebne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 12:23 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
W szukajce jest xxx tematów poświęconych wisku.
1500zł za wisko ? :rotfl: :rotfl:
Behra kupujesz od ok 300 do 500 zł.

A wiskoza rozleciała Ci się pewnie na łożyskowaniu.

Robi09 napisał/a:
na wylaczanym niechodzi

Jak ma się kręcić skoro silnik jest wyłączony.
Wisko osadzone jest na wale więc napędzane jest z silnika.

Przy "zespawanym"wisku" jeśli termostat jest sprawny silnik nie będzie wychłodzony.


Ostatnio edytowano 16 września 2009, 12:29 przez Bartosz_E30, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 12:25 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
kosz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 13:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
no niepowiem temperature silnika pokazuje poprawna niezaniska a i tez niezawysoka wiec sie narazie tym nie martwie tylko jestem ciekaw czy w zime bedzie wkabinie zimno. Mowicie ze mozna zredukowac koszty do ok 500zl, no to nietak zle ale nadal to 500zl heheh. dzieki za wszystko teraz bede wiedzial co mam robic. Narazie poczekam do zimy i zobacze jak to bedzie wygladac. Chyba ze dam rade wczesniej cos wykombinowac. Jak co to dam znac czy wzime bedzie zimno w kabinie. Jeszcze raz wielkie dziex


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 14:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
przy zablokowanym visco można zbierać już na chłodnicę
bo prędzej czy później urwie się


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 15:09 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Masz zamiar jeździć ze zblokowanym wiskiem :niepewny: ??

Oderwane wisko po za chłodnicą rozpierniczy jeszcze kilka rzeczy po drodze.
Kręcące się róno z obrotami silnika wisko to także obciążenie dla pompy wody, podwyższone spalanie i strata mocy silnika.
Są też przecie używki.
Zamiennik można wyrwać za ok. 90 - 200 zł ( np. Sachsa)

http://www.allegro.pl/search.php?string ... view=1&p=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 19:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: uk / okolice leeds
AdRian52 napisał(a):
gosc4x4 napisał(a):
AdRian52 napisał(a):
Jeżeli visco jest zaspawane to jedynie wymiana, robi się coraz zimniej więc może Ci nie dogrzewać silnika, przez co będą straty mocy (chyba, jak się mylę niech mnie ktoś poprawi).
niezgodze sie z toba , po to jest termostat w samochodzie zeby regulowal tak temperature aby silnik mial ok 90 st C wiec czy went chodzi caly czas czy nie niema to znaczenia dla temp silnika ( pod warunkiem ze termostat jest sprawny )

:rotfl: :rotfl: :rotfl: Gdyby wentylator nie był potrzebny to bmw nie montowało by czegoś co trochę kosztuje a jest zupełnie nie potrzebne.
przeczytaj jeszcze raz UWAZNIE to co napisalem i postaraj sie zrozumiec :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 20:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 703
Lokalizacja: wlkp
gosc4x4 napisał(a):
AdRian52 napisał(a):
gosc4x4 napisał(a):
AdRian52 napisał(a):
Jeżeli visco jest zaspawane to jedynie wymiana, robi się coraz zimniej więc może Ci nie dogrzewać silnika, przez co będą straty mocy (chyba, jak się mylę niech mnie ktoś poprawi).
niezgodze sie z toba , po to jest termostat w samochodzie zeby regulowal tak temperature aby silnik mial ok 90 st C wiec czy went chodzi caly czas czy nie niema to znaczenia dla temp silnika ( pod warunkiem ze termostat jest sprawny )

:rotfl: :rotfl: :rotfl: Gdyby wentylator nie był potrzebny to bmw nie montowało by czegoś co trochę kosztuje a jest zupełnie nie potrzebne.
przeczytaj jeszcze raz UWAZNIE to co napisalem i postaraj sie zrozumiec :hyhy:

Używaj znaków interpunkcyjnych, będzie łatwiej zrozumieć ocb :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL