BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 15:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Nie pali na benzynie, na gazie chodzi
PostNapisane: 21 września 2009, 19:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: Radom/Warszawa
Witam! Problem zaczął się gdy odpaliłem auto i za ok 2 sekundy zgasło i już nie chciało zapalić. Udało się dopiero na popych przełaczając szybko na gaz i na gazie już później ładnie pracuje i wszystko jest tak jak być powinno. Po przełączeniu na benzynie schodzi z obrotów i gaśnie, jeśli mu pompuje gazem to nie gaśnie ale obiaw taki jakby nie pracował na wszystkie gary. Później na bezn nadal nie chce odpalać. Od czego zacząć? Pompa paliwa raczej pracuje prawda?

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 19:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Sprawdź wydajnośc pompy. Weź pojemnik ok. 2L, wsadź do niego wąż zasilający i zmostkuj przekaźnik pompy. W ciągu 30s pompa ma napompowac ok 750ml benzyny.
Kolkejno sprawdź wszystkie przewody, czy nie spadły (głównie ten po wężem łączącym przepływke z kolektorem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 20:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
Ja też bym obstawiał pompę ponieważ standardowo w pracy na gazie pompa paliwa też pracuje.I widać kończy swój żywot.Dodatkowo powinno być słychać pompę podczas pracy silnika.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 20:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
Ja też bym obstawiał pompę ponieważ standardowo w pracy na gazie pompa paliwa też pracuje.I widać kończy swój żywot.Dodatkowo powinno być słychać pompę podczas pracy silnika.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 20:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Dlatego ja zamontowałem przekaźnik, który po włączeniu gazy wyłącza pompę paliwa i szczerze mówiąc nie weim dlaczego gazownicy tego nie montują.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 21:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 373
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52 + LPG
Sprawdź tez świece podczas jazdy na gazie na świecach pojawia się nagar.
Kolega miał stara Audi 80 i było to samo na gazie jeździł a na benz zero nawet nie chciał odpalić!
Wyczyścił świece i wszystko gra.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 21:40 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 284
Lokalizacja: Llandudno,Walia,UK
Moje BMW: E36 E90 f10
Kod silnika: m50b20 m47n2 N47d20c
Grzesiek_boss napisał(a):
Dlatego ja zamontowałem przekaźnik, który po włączeniu gazy wyłącza pompę paliwa i szczerze mówiąc nie weim dlaczego gazownicy tego nie montują.

dla tego ze uklady wtrysku bezyny szczegolnie wtryski sa chlodzone paliwem i dlugotrwala jazda na wylaczonym obiegu paliwa(gaz)moZe je pozapiekac!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 07:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: Radom/Warszawa
dziękuję za podpowiedzi, będę kombinował.

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 08:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
mationo napisał(a):
Grzesiek_boss napisał(a):
Dlatego ja zamontowałem przekaźnik, który po włączeniu gazy wyłącza pompę paliwa i szczerze mówiąc nie weim dlaczego gazownicy tego nie montują.

dla tego ze uklady wtrysku bezyny szczegolnie wtryski sa chlodzone paliwem i dlugotrwala jazda na wylaczonym obiegu paliwa(gaz)moZe je pozapiekac!!!!


Potwierdzam... :hyhy: :hyhy: :hyhy: Nawet przy włączonej pompie, zbyt mała ilość paliwa jest szkodliwa dla całego obiegu, czyli podnosząca sie temperatura paliwa kture bezprzerwy jest w obiegu..., które zmienia swoje właściwości, niekorzystnie wpływa na wtryski oraz pompę paliwa... ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 08:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47TU
Gdyby pompa i wtryski okazały się sprawne a problem nie zniknie, sprawdz jeszcze przepływomierz powietrza , możesz zrobic to po prostu go odłączając, a następnie zapalając silnik .
Silnik powinien wtedy pracowac w trybie awaryjnym, no chyba ze masz możliwosc zamiany przepływomierza na inny.
W przepływomierzach tych starszego typu mechanicznych(takich dużych aluminiowych), z biegiem czasu wycierały się suwaki węglowe potencjometru przepływomierza ,co skutkowało podawaniem błędnych informacji przez przepływomierz o ilości zasysanego powietrza.
Gdy suwak taki jest bardzo wytarty może doiśc do sytułacji w której przepływomierz będzie wskazywał zerowy stan przepływu powietrza , a wtedy paliwo nie będzie podawane do silnika.
Jest to zadki przypadek ale może się zdażyc.
Życze powodzenia w poszukiwaniach!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 09:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 278
Lokalizacja: Z PiekÂła
Ja jeździłem na paliwie i na gazie. Pewnego dnia wróciłem do domu i chciałem ją odpalić na benzynie to nie było reakcji.Odpaliła na gazie.. Wskaźnik pokazywał sporo paliwa więc byłem przekonany ,że jest w baku .Kolejny próba wypadła tak samo.Odłączyłem akumulator aby komputer się zresetował, a po kolejnym odpaleniu zebrał nowe dane by się ustawić.Podłączyłem klemy i okazało się ,że wachy BRAK..dziwne bo odpalałem na benzynie i kontrolka wskazywała 1/3 baku a ja nieświadomie chyba zatarłem pompę.. jeżdzę na gazie bo jak próbowałem na paliwie odpalic to nawet nie zagadała. Wląłem 10 litrów więc coś by zassało. Może tez tak masz ,a nie wiesz :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 09:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: Radom/Warszawa
paliwo jest bo lałem, chyba że by wyciekło... ale wskaźnik pokazuje 1/4. Ból jest taki ze moje lpg jest takie że nie ma opcji odpalić go na gazie tylko zawsze startuje z bezn i dlatego musze go na popych odpalać i szybko na gaz bądź zaopatrzyć się w strzykawkę :) dzwoniłem do znajomego mechanika i jego typ to słaba wydajność pompy.

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 09:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
jak chcesz odpalić na gazie to zrób tak:
przytrzymaj włącznik gazu w pozycji wciśniętej, przekręć zapłon, i trzymająć przycisk odpalaj auto. Odpali na samym gazie.

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 15:55 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
upbeat, to zależy jaką masz instalacje
nie wprowadzaj w błąd jak nie jesteś pewien
starsze sekwencje nie mają awaryjnego odpalania


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 15:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
andrzej520 napisał(a):
upbeat, to zależy jaką masz instalacje
nie wprowadzaj w błąd jak nie jesteś pewien
starsze sekwencje nie mają awaryjnego odpalania


Nowsze też nie wszystkie mają...

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL