BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 czerwca 2024, 01:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Trudny problem z układem kierowniczym. Pomóżcie!
PostNapisane: 25 maja 2009, 08:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Łapy
Witam. Problem jest taki, że:
1. Przy większej prędkości wyczuwam drgania kierownicy (zbieżność robiona) i drgania te są spowodowane tym, co piszę poniżej.
2. Jadąc na nierównościach kierownica powinna w zasadzie pozostawać na swoim miejscu a sama skręca i drga czując bardzo każdą nierówność w rękach, po prostu reaguje na każdą nierówność na drodze nawet jak się bardzo powoli jedzie, a nie powinno tak być ze wspomaganiem, trudno mi to opisać ale na przykład jak jedną stroną jestem na krawężniku to kierownica też skręca. Nie da się w sumie prowadzić 1 ręką bo jak najeżdżam na przykład na dziurę nawet powoli to kierownica też od razu czuję tą dziurę i skręca( w innych samochodach tego się nie czuje wszystkiego)
Nadmieniam, iż wymieniłem wszystkie końcówki wahaczy z przodu i łączniki stabilizatora.
Co to może być,. bardzo to uprzykrza jazdę, a nie wiem co mam wymienić, żeby było ok nie chcę wymieniać wszystkich części..
Proszę pomóżcie forumowicze ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 10:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
Zacznijmy od tego na jakich felgach i oponach jeździsz. I czy to się stało nagle, czy masz tak od dłuższego czasu?

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 11:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Łapy
Felgi aluminiowe 15" MiM opony 195 continental przód i 205 goodyear tył
ale nie wiem czy to ma coś do tego, coś pewnie z układem kierowniczym, tylko co.. nagle to się raczej nie stało..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 12:00 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1373
Lokalizacja: Przemyśl
black_fort napisał(a):
Jadąc na nierównościach kierownica powinna w zasadzie pozostawać na swoim miejscu a sama skręca i drga czując bardzo każdą nierówność w rękach, po prostu reaguje na każdą nierówność na drodze nawet jak się bardzo powoli jedzie


W każdym E36 którym jechałem zachowywał się tak układ kierowniczy (u mnie też), mam wrażenie, że to efekt jego konstrukcji, dokładności. Czyżbym cały czas żył w nieświadomości, że coś jest nie tak? :zdziwko:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 15:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Łapy
Oj nie wydaje mi się, że w każdym tak powinno być. Jak by tak było jak w moim, to chyba nikt by nie kupował BMW ;) na serio problem jest taki, że jak jadę np. po piaskowej dziurawej drodze, to jakbym nie trzymał kierownicy to ona raz w lewo raz w prawo sama skręca po pół obrotu na kostce brukowej drag macha się itp po najechaniu na krawężnik skręca na tą stronę na której samochód niżej stoi..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 15:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Łapy
Oj nie wydaje mi się, że w każdym tak powinno być. Jak by tak było jak w moim, to chyba nikt by nie kupował BMW ;) na serio problem jest taki, że jak jadę np. po piaskowej dziurawej drodze, to jakbym nie trzymał kierownicy to ona raz w lewo raz w prawo sama skręca po pół obrotu na kostce brukowej drag macha się itp po najechaniu na krawężnik skręca na tą stronę na której samochód niżej stoi..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 15:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
black_fort, nie wiem jak mocno ci się ta kierownica wychyla, ale czym wolniej jedziesz po dołach tym kierownice będzie bardziej ciągnąć w daną stronę.
Puść z górki obojętnie jaki samochód nie trzymając kierownicy, po drodze połóż grubszy patyk pod jednym z kół przedniej osi, a gwarantuje Ci że jak auto po nim przejedzie to skręci w tę stronę po której była nierówność.
Zależy też czy po całych tych akcjach z końcówkami prawidłowo ustawili Ci zbieżność. Tak wogóle to proponuje zrobić kompletną geometrię, jeżeli po niej dalej będziesz odczuwał jakiś problem, to jest on raczej wytworem twojej wyobraźni. :)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 16:03 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: dolnoÂślÂąskie
zobacz na opony czy masz nie przetarte od np; gwałtownego hamowania. ja mialem podobny problem na wymienilem sie czesci a okazaly sie opony przetarte dragania po wymianie od razu ustapily.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 20:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
u mnie podobnie prowadza autkiem, drążki kier. nowe, tuleje na wahaczach przód nowe, koła wyważone, zbieżność całego auta... czarna magia D :wstyd:

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 20:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Łapy
Toudi napisał(a):
black_fort, (...) jeżeli po niej dalej będziesz odczuwał jakiś problem, to jest on raczej wytworem twojej wyobraźni. :)


Heh.. nie sądzę, że wytworem mojej wyobraźni jest to, że jadąc np powyżej 80 muszę cały czas trzymać 2 ręce mocno na kierownicy tak drga, lub jadąc wolniej na lekkich wybojach.. bo ucieka na boki ;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 20:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 357
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
ja stawiam na zbieznosc zrob kompletna przod i tyl tylko w dobrym zakladzie i bedzie git

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 06:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Łapy
A zbieżność, a geometria to co innego? Jak tak, to czym się różni? I co ma za zadanie zrobić zbieżność, a co daje geometria?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 07:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
black_fort, zbieznosc to jeden z parametrow geometrii - geometria czyli kompletne ustawienie katow pochylenia, katow wyprzedenia i zbieznosc ....

w Lapach nie wiem jak ustawiaja, ale wiem ze w Bialymstoku na Choroszczanskiej maja dobry sprzet - cena 80 zl, wieczorem mozesz tam tez tanio sprawdzic zawieche - 20 zl i przetrzepia Ci cale zawieszenie - albo jedz na Kopernika 97A do MAx auto tam tez maja dobry sprzet i tam za samo sprawdzenie biora 18-20 zl a jak chcesz ustawiac to wtedy 50 zl

pozdrawiam z Bialegostoku

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 20:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 357
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
potwierdzam zbieznosc a geometria to to samo

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 22:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
nie zawsze - jesli jest sprzet do kontroli kata pochylenia kola i sprawdzenia zbieznosci to sie zgadzam - ale jesli ma sie tylko do zbieznosci to oczywiscie czyni sie tylko zbieznosc i nie mozna mowic o geometrii kola poza tym kola musza stac w jednkowej odleglosci od siebie -tyl i przod -moze sie zdarzyc ze po naprawie i po geometri wszystko miesci sie w granicach bledu a jedno np. z przednich kol stoi nieco z tylu - - trzeba wiec dojsc dlaczego- oczywiscie mysle ze kazdy szanujacy sie warsztat - ma tez i odpowiedni sprzet do wlasnie - geometrii- co do tanczenia auta - moze wystarczy tylko opony zmienic- lub dopompowac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 17:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Mam ten sam problem. Wymienilem prawie całe zawieszenie. Na prawde czarna magia. Napiszcie jeśli uda się komuś rozwiązać problem bo juz mnie krew zalewa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 09:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Łapy
Byłem dzisiaj na 'trzepakach' i koleś powiedział, że tuleja wahacza do wymiana i jeden sworzeń ten od wewnątrz auta do wymiany. Myślicie, że to od tego te drgania itp? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 09:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Łapy
Byłem dzisiaj na 'trzepakach' i koleś powiedział, że tuleja wahacza do wymiana i jeden sworzeń ten od wewnątrz auta do wymiany. Myślicie, że to od tego te drgania itp? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 11:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
black_fort,
Cytuj:
Myślicie, że to od tego te drgania

Możliwe, tak na marginesie to są "szarpaki", nie trzepaki. ;)
Przyczyną tego że auto samo skręca może być uszkodzenie maglownicy. Nie masz z niej jakiegoś wycieku, luzu, lub nie wydaje dziwnych dźwięków??

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 11:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Bielsk-BiaÂła
a moze kolega miał bite auto i zle mu go zrobili a nawet o tym nie wiedział sprawdz sobie auto bardzo dokładnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL