BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 12 czerwca 2025, 11:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 2,5 tds Przerywanie silnika gdy się rozgrzeje
PostNapisane: 10 czerwca 2008, 12:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: OstrĂłda
Witam, koledzy już od pewnego czasu borykam się z moim silniczkiem, już 3 razą wystąpił ten sam problem, zacznę od początku...w lipcu ubiegłego roku wymieniłem nastawnik pomy paliwa na nowy, ponieważ silnik nierówno pracował na biegu jałowym i po wymianie było wszystko dobrze aż do listopada, wtedy zauważyłem objawy takie, żę podczas jazdy czułem jak silnik przerywa i przy zmianie biegów również czuć było podszarpywanie-sekundowa przerwa w pracy silnika, dodam iż na postoju obroty stoją równo bez żądnych odchyłow, ale gdy dodam gazu i chcę go przytrzymać na jednakowych obrotach wtedy zaczyna się szarpanie i telepanie silnika i spadki obrotów- tak jakby nie pracował na wszystkie cylindry....wtedy tez postanowiłem wymianić uszczelkę pod głowicą i zmienić końcówki wtryskiwaczy, po tej naprawie szarpanie i skoki obrotów ustały, było dobrze aż do marca, w marcu te wszystkie objawy powrócily tj-przerywanie podczas jazdy, i tak jakby nie pracował na wszystkie cylindry, dodam iż przy tych objawach nie zaobserwowalem nadmiernego dymienia, jest tylko wyczuwalny spadek mocy, wymienilem wtedy głowiczkę tłoczącą w pompie wtryskowej bo długo kręcil zanim zapalil jak już był rozgrzany, po tej naprawie problem znów znikł, i teraz znów są takie objawy....już nie mam siły na te auto, ehhh, powiem jeszcze żę na zimnym i na ciepłym silniku pali na dotyk, ale znów jest te przerywanie silnika itd, problem pojawia się wtedy jak silnik dobrze się rozgrzeje, przez pierwsze 40-50 km problemu nie ma, wymieniłem nawet wtrysk sterujący bo podejrzenia padły na niego, ale to nic nie dało, dalej są te objawy;/ byłem na komputerze i został wykryty błąd takiej treści:" czujnik ciśnienia doładowania-przerwa/zwarcie do plusa" i nie bardzo wiem o co chodzi, czy to możę być poowodem tego wszystkiego??jeśli miał ktoś podobny problem to proszę o pomoc, bo już nie mam sił gg 3613600

Cytuj:
[model???] [E36 2,5 tds]
POMOCY!!!!! przerywanie silnika gdy się rozgrzeje!!


Zapoznaj się z ZASADAMI.


robertbmw


Ostatnio edytowano 11 czerwca 2008, 22:20 przez K4M1L_M4, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2008, 22:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: ÂŻagaĂą
witaj. ten bła który Ci komp wyświetlił to nie ma nic do tego. jedynie auto może być słabsze . sprawdź tylko dawke paliwa ale jeżeli na wolnych obotach pracuje równo to niestety wina pompy. sprawdź jeszcze czy dobrze jest przykręcony kabelek do elektromagnesu na pompie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2008, 18:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: OstrĂłda
nom i dziś byłem na kompie, o dziwo był tylko jeden błąd ten dotyczący tempomatu, spod kompa pojechałem do serwisu boscha tam gdzie naprawiają pompy wtryskowe...posprawdzali dawki i ponoć też jest wszystko ok, stwierdzili żę gdyby sypała się pompa to by kopcił i nie miał mocy, ale nie strzelał w tłumik(bo tak to ujęli, tą pracę mojego silnika) wszyscy rozkładają ręce a mi przybywa siwych włosów;/;/ :kwasny: powiem jeszcze raz: zimny ciągnie dobrze i równiutko pracuje, agdy się rozgrzeje zaczyna przerywać i jest wrazenie jakby nie palił na wszystkie tłoki:( (chodzi o wysokie obroty)bo na małych pracuje idealnie,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2008, 19:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: ÂŻagaĂą
Witaj. Wiesz to co Ci powiedzieli w Bosch service to też nie do końca bo zależy o jakie kopcenie im chodziło. Nie chcę sie wymądrzać ale też mam styczność z naprawami pomp. ale do rzeczy. Troszke mi podsunęło to co napisałeś tz strzelanie w tłumik. Czy nie jest tak że jak jet zimny to jej nie piłujesz a dopiero na ciepłym wciskasz mocniej gaz ?? i teraz jeszcze jedno ważne, czy jak przytrzymasz ją na wysokich obrotach i zacznie nierówno pracować to jeżeli odejmiesz gaz to na wolnych odrazu chodzi równo czy powoli sie stabilizuje ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2008, 19:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: OstrĂłda
no w sumie ja ciągle jeżdze jednostajnie, ale przy zimnym to fakt, delikatniej operuje gazem...a co do wysokich obrotów to jak ją przytrzymam-zaczyna bujać obrotami i strzelać w tłumik(nazwali to także wypadaniem zapłonów) i jak puszcze gaz to od razu obroty stoją równo...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2008, 13:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: OstrĂłda
noi dziś kolejny dzień zmagań z betką i kolejne spostrzeżenia, posprawdzałem kolejne układy, tj. sprawdziłem paliwo w zbiorniku, czyściutkie, pompka paliwa pompuje elegancko, ale na wszelki wyjęłem ją i wyczyściłem, miała minimalnie zabrudzone sitko od spodu., po zamontowaniu sprawdziłem przewody paliwowe, eleganckie nie zestarzałe,od filtra paliwa do pompy paliwowej zamontowałem wężyk przezroczysty-po uruchomieniu silnika ani jednego bombla powietrza w środku nie zauważylem, noi jazda próbna..i tak samo ok 40 km przejechałem i dalej strrzelanie w tłumik i przerywanie silnika(dodam że nie takie jak przy walniętym nastawniku bo wtedy jest szarpanie a i przecież pompa miała kapitalny remont tj.nastawnik i głowiczka tłocząca) dziś miałem nowe spostrzeżenie że jak przytrzymalem na gazie i zaczęła nierówno pracować bemka i puściłem gaz to dopiero po chwili unormowały się obroty, mam na myśli że też nierówno pracowała przez moment na biegu jałowym tak jakby zmieniał się zapłon(raz szybszy a raz późniejszy) noi czasem towarzyszy temu lekka chmurka czarnego dymu. czyli już można wykluczyć wine:pompki zasilającej, przewodów paliwowych, pompy wtryskowej, głowicy(była planowana i miała sprawdzana szczelność)uszczelka pod głowicą nowa, silnik się nie przegrzewa(wskazówka stoi na środku wskaźnika)turbine słychać i czuć że jest obecna przy przyśpieszeniu, wtryskiwacze były sprawdzane i wstawiane miały nowe końcówki,jak do tej pory to nie ruszałem tylko rozrządu, dziś podczas pracującego silnika gdy się mu przysłuchałem, mogłem odróżnić taki metaliczny dźwięk(tak średnio było go słychać, że musiałem się wsłuchać)w okolicy rozrządu tak gdzieś pomiędzy zębatką pompy wtryskowej a zębatką w głowicy, i teraz się zastanawiam czy to może rozrząd już jest do wymiany i stąd te strzelanie w tłumik i spadki obrotów (bo zmiana zapłonu następuje mechanicznie-stąd strzelanie i komputer próbuje to skorygować i odcina paliwo i stąd spadki obrotów) a i jeszcze jedna obserwacja:a mianowicie gdy przytrzymam ją na równych obrotach to jest ta nierówna praca, ale gdy dodaje gazu ruchem jednostajnym pedału wtedy ciągnie do wysokich obrotów bez żądnego problemu i przestrzału w tłumik a i jak puszczam gaz z wysokich obrotów czasem jest słyszalny w któyms cylindrze tak jakby spóźniony zapłon, dodam że silnik nie bierze ani oleju ani płynu, od wymiany do wymiany jest cacy,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2008, 09:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: OstrĂłda
noi stało się, dziś jest jeszcze gorzej....po rozgrzaniu zaczęła przrywać na każdych obrotach nawet na biegu jałowym silnik zaczął nierówno pracować:( i co jakiś czas pokazuje się chmura czarnego dymu:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2009, 12:59 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: ÂŻory/PawÂłowice
K4M1L_M4 doszłeś co to była za usterka z tym szarpaniem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL