BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 21:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e30] Dmuchawa
PostNapisane: 4 października 2009, 15:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E36 318is coupe
Kod silnika: M42
Witam, problem dotyczy dmuchawy, która nie działa. Sprawdziłem silnik i włącznik, działają. Rezystor dmuchawy wygląda OK, sprawdziłem omomierzem i ma 4 Omy (o ile tyle powinien mieć), natomiast napięcia nie ma w kablach, które dochodzą do tego rezystora. Czy ktoś już miał taki problem lub nasuwa się komuś jakiś pomysł?:) Bezpiecznik też sprawdziłem, jeśli chodzi o przekaźnik to nie wiem jak się go sprawdza ale to jest ten sam, który odpowiada za reg. lusterka, która działa więc domyślam się, że powinien być ok. Z góry dzięki za pomoc.


ps. przed sekundą zamieniłem przekaźniki i dalej nie działa. Prąd nie chodzi do silnika. Na włączniku wszędzie jest 12V.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 17:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
z wyłącznika musi pójść na rezystor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 18:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E36 318is coupe
Kod silnika: M42
Sprawdziłem ponownie i jednak jest 12V na kostce, która wchodzi w rezystor. Rezystor jest też na 100% dobry. Sprawdziłem kable, które podpina się pod silnik dmuchawy i właśnie tam nie ma prądu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 18:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
to znaczy że rezystor nie jest na 100% dobry
z rezystora napięcie ma pójść na silnik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 18:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E36 318is coupe
Kod silnika: M42
No niby tak ale rozebrałem rezystor i wszystkie 3 sprężynki są dobre, sprawdziłem go miernikiem i ma 4 omy. Generalnie wydaje się, że nic oprócz sprężynek nie mogło się tam zepsuć. Chyba, że się mylę. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 19:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
no to musisz zbadać odcinek od opornicy do silnika
gdzieś musi być przerwa
w 99% nawala opornica


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 19:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Radom
na żadnym biegu nie ma napiecia na kostce dmuchawy? na najszybszym tez?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 23:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E36 318is coupe
Kod silnika: M42
Musze w takim razie znaleźć kogoś w moim mieście i na chwile podmienić kostkę. Na biegach nie sprawdzałem, mierzyłem napięcie w gniazdach wtyczki, a potem osobno sprawdzałem oporność rezystora. Dzieki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 00:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
Rezystor może się wydawać dobry ale nie musi. jeśli nawet byłby zepsuty to dmuchawa powinna chodzić na największym biegu, bo wtedy całe napięcie idzie na silnik, tylko na niższych biegach jest regulacja przez rezystor. im niższy bieg tym rezystor daję większą rezystancje (prąd idzie przez 1, 2, 3 sprężynki) na silnik idzie mniejsze napięcie i silnik wolniej się kręci. Sprawdź rezystancje przewodu między rezystorem a silnikiem. jeśli bedzie ok 0 (jakaś tam granica błędu może się pojawić) to przewód jest dobry jeśli będzie nieskończoność (lub w zależności od miernika może pokazywać 1) czyli przewód jest gdzieś przerwany.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 14:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E36 318is coupe
Kod silnika: M42
Podmieniłem rezystor i dalej się nie kręci, na żadnym biegu. Wniosek z tego chyba taki, że kabel jest do bani tylko teraz pytanie jak to dobrze sprawdzić :) dzieki za pomoc!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL