BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 czerwca 2025, 14:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Obrotomierz po swapie na M54B30
PostNapisane: 13 maja 2011, 11:09 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
Witam. Poszukuję informacji na temat usprawnienia obrotomierza w E30 M54B30.Najlepiej polelćcie kogos kto zrobi to w okolicach wawy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Obrotomierz po swapie na M54B30
PostNapisane: 14 maja 2011, 09:15 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
a co jest nie tak z Twoim? pokazuje za dużo? jeśli tak to zapewne wcześniej śmigał na R4 a teraz ponieważ masz R6 to nie ogarnia. o ile wiem pomoże wymiana na obrotomierz od dowolnej e30 z silnikiem R6.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Obrotomierz po swapie na M54B30
PostNapisane: 14 maja 2011, 12:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
dokładnie. :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Obrotomierz po swapie na M54B30
PostNapisane: 15 maja 2011, 00:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
a mówi Ci cos 16 bitowa szyna danych CAN?Czy taka jest w E46 i czy takiej nie ma w E30?Jak odpowiesz sobie na te pytania to bedziesz wiedzial dlaczego moj obrotomierz nie hula.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Obrotomierz po swapie na M54B30
PostNapisane: 15 maja 2011, 11:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
CAN to nie problem obrotomierza ;) i bez znaczenia czy to 2.0A, czy 2.0B

W e30 sygnał obrotów pobrany był z cewki zapłonowej, a M54 ma inaczej.
Musisz dostarczyć sygnał RPM do obrotomierza, najłatwiej powinno być z alternatora (zacisk W), ewentualnie (jeżeli po swapie zostało złącze) pin 9 złącza OBDII :P

P.S. Jak masz schematy do M54B30 to sygnał RPM bodajże znajduje się na pinie D17 w ECU

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL