BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 00:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] dragania kierownicy
PostNapisane: 10 października 2009, 06:34 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 98
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 316i '91
Kod silnika: M40B16
witam mam taki problem, jak rozpedze autko do predkosci powyzej 70 km/h zaczyna mi drgac kierownica na lewo i prawo sa to ruchy odchylenia jakies 5-10mm wyczuwalne pod rekami, natomiast przy hamowaniu te drgania wzrastaja ,a przy predkosciach 50-60 km/h jest wsio ok, zauwazylem tez ze od jakiegos czasu samochod lekko skreca w prawo, co moglo sie z nim porobic ? nie uderzylem w zaden kraweznik ani nic a nic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 06:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 208
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46, Sedan
Kod silnika: M47
Jak kierownica drga przy hamowaniu to problemem mogą być krzywe tarcze hamulcowe.

Generalnie przyczyn drgania kierownicy może być bardzo dużo, u mnie np. był najprostszy - niewyważone odpowiednio koła. Przyklejone miałem bardzo dużo ciężarków i po ich usunięciu i oczywiście ponownym wyważeniu problem zniknął.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 08:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 691
Lokalizacja: Legnica
Moje BMW: e34
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19757
Ale podczas przyśpieszania po jakieś prędkości ustają te drgania ? JA miałem tak że od 80 do 100 km/h drgała kierownica ale jak juz miałem powyżej 80 to było normalnie. Wyważyłem koła i spokój :]

_________________
Obrazek

Zapraszam do oglądania SWAP na M52B28 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 15:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Tez bym stawial na wywazenie kol. Koszt 20 zl a warto zrobic co jakis czas. Ja kiedys felgi o takiej budowie ze snieg w nich zostawal i jak jechalem odrywal sie po kawalku razem z ciezarkami :P Czasem jesli masz usyfione felgi od wewnatrz wystarczy zjac i wyczyscic np karczerem ale to ma znaczenie kiedy masz w nich np sporo blota.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 19:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 149
Lokalizacja: Okolice Bydgoszczy
Moje BMW: E36 316i
Kod silnika: M43
Tak jak koledzy piszą,wyważenie kół,układ kierowniczy-końcówki ,drążki itp...A jeśli ściąga przy hamowaniu to bym obstawiał układ hamulcowy(krzywe tarcze,zapowietrzenie itp...)Trzeba posprawdzać te rzeczy zaczynając od najprostrzych(wyważenie,sprawdzenie ciśnienia w kołach)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 19:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 153
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: e36 COUPE
Kod silnika: 1.8 IS
Sprawdz sobie końcowki drążka, oraz drązki na przegubie kulistym moze masz wyrobione.Po zsunieciu osłony przyłuz dłoń i jezeli bedzie wyczuwalny luz to do wymiany.Zużyte lub krzywe tarcze to sprawdzisz jak nacisniesz pedał hamulca.Pulsujacy to krzywe tarcze.Co do ściągania to Moze byc uszkodzone zawieszenie wahacza przedniego koła.Taka guma która przytwierdza wahacz do nadwozia.U mnie naprzykład sciągało i przestawiła sie kierownica jak miałem walniete zawieszenie tylniego wahacza.Tylko w tym przypadku nie trzesło kierownica a z tyłu było słychac stukanie podczas hamowania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 19:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Ja również się z tym zgadzam. Najpierw wywarzenie, cięnienie w kołach. Bicie przy hamowaniu to krzywe tarcze. Natomiast z tymi drganiami kierownicy jest różnie. Robiłem E36 po wypadku. Jak już wszystko ładnie poskładałem to pojechałem na próbe, okazało sie, ze przy 90km/h samochód cały wpada w dziwne wibracje i ściaga w prawo. Zostały wymienione: wał, amory, springi, gałki, łączniki stabilizatora, oczywiście wywarzenie kół ... i nic wkońcu wymieniłem jeden sworzeń i do dzisiaj autko jeździ jak po szynach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 20:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
w E36 sedanie wymieniłem przednie heble, wyważyłem koła i sprawdziłem ciśnienie w oponach
i cały czas pernamentnie ściąga to w lewo to w prawo do tego wibracje przy hamowaniu. Tylne heble mają dobre tarcze i nowe klocki nie wiem co w bembnach ale mają 60 tys więc chyba nie są przyczyną pływania i wibracji

od czego zacząć ?

aha zwrotnice w przednich kołach są nowe a na przeglądzie nic mi Pan przeglądacz nie potrafił powiedzieć :/ ale dwie dychy wziął :cenzura:

jak ręcznie sprawdzić elementy zawieszenia a może jechac na inna stację diagnostyczną i wywalić kolejne dwie dychy :?:

pomóżcie
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 21:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 153
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: e36 COUPE
Kod silnika: 1.8 IS
Najlepiej wjedz na kanał pościągaj drążki sprawdz, na nich luzy - brak luzu też czasem nie swiadczy o tym ze np koncowka czy tez przegób kulisty jest do wymiany ,moze sie wyrobic w pewnym zakresie i bedzie trzęsło a na stacji nic nie wyjdzie.Dwa razy tak mialem- raz padla koncowka a raz przegób kulisty.Zdejmij poruszaj we wszystkie strony jak wyczujesz minimalny luz to do wyiany. Sprawdz czy sa całe osłony,peknieta osłona= element do wymiany.Obejrzyj tez dokladnie wahacz i elementy gumowe które go trzymaja.No i trzecia sprawa ale to juz otateczna - zawieszenie makpersona u góry przy kielichu.To tez sprawdz bo ale jak sie wyrobi to przewaznie strzela przy skrecaniu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 05:54 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 98
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 316i '91
Kod silnika: M40B16
dzieki Panowie :) jak bede mial troche czasu zajme sie tym :) teraz wiem od czego zaczac :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL