BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 00:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 320i grzeje sie. Prosze o pomoc !!!
PostNapisane: 10 października 2009, 20:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: WaÂłbrzych
Witam,
Nie jestem znawcą i dokładnie nie wiem jaki model silnika jest w moim autku ale jest to e36 Coupe z 2 litrową 150 konną jednostka. Jest to chyba vanos czy cos takiego. Problem polega na tym ze podczas jazdy silnik się grzeje natomiast zaraz po zatrzymaniu się bez gaszenia silnika i wrzuceniu luzu momentalnie temperatura wraca do normy. Wisko nie ma możliwości regulacji. Co może być przyczyna grzania się ?? Dodam ze auto ma automatyczną skrzynię biegów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 20:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
Możliwe że pompa wody.Gdy auto jedzie wiadomo że obroty wzrastają i bardziej jednostka sie nagrzewa,i pompa sobie nie radzi bo już siada.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 20:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
wszystko wskazuje na termostat
trzeba wymienić
druga sprawa to Visko ale najpierw zajrzyj do termostatu
nie przegrzej silnika bo BMW tego nie lubi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 20:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kris86 napisał(a):
Możliwe że pompa wody.Gdy auto jedzie wiadomo że obroty wzrastają i bardziej jednostka sie nagrzewa,i pompa sobie nie radzi bo już siada.

słuszna uwaga te trzy rzeczy są z sobą powiązane
pompa
termostat
Visko
plus dobre odpowietrzenie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 20:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: WaÂłbrzych
Hmm. Układ jest szczelny i dobrze odpowietrzony. Ma tez odpowiednią ilość wody. Termostat wydaje sie być sprawny bo na zimnym silniku chlodnica zaczyna nabierać ciepła dopiero kiedy silnik osiągnie 90. Jest jakas chaupnicza metoda na usprawnienie wiska chociaż na chwilke ?? Musze jutro przejechac kilka kilometrow a jest niedziela wiec nigdzie nie kupie tego wiska :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 21:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
Nie wiem czym to się ma ale ja jak miałem padnięte visko(nawet nie zauważyłem)to mi i tak się nie grzał i nieważne czy to korki w lecie czy co innego...Moim zdaniem musisz zacząc od termostatu i pompy.a na końcu visko.Też może być coś nie tak z samą chłodnicą...Po sznurku do kłębka i na pewno dojdziesz co jest nie tak.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 21:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
To nie visko

skoro na postoju sie nie grzeje tzn że visko zasprzęgla i chłodzi silnik nawet jak powietrze nie przepływa przez chłodnicę samoczynnie :!: Jak auto się grzeje na postoju to przyczyną jest viskoza a jak podczas jazdy tzn że tylko przy podniesionych obrotach i mimo dobrej wentylacji chłodnicy tzn że pompa. Termostat tez nie skoro na postoju sie nie grzeje tzn że otwiera sie umożliwiajac chłodzenie silnika przez chłodnicę we współpracy z viskiem/wentylatorem.

Zostaje pompa. około 80 zł plus robocizna od 100 w zwyż ;)

na przykład taka pompa

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: WaÂłbrzych
Wszystcy Panowie macie po czesci racje. Postanowilem jednak zrobic cos takiego :
Pomiegdzy kolem zamachowym pompy a plaszczyzna wiska zamocowalem waz gumowy i zacisnolem opaska. Spowoduje to czesciowe zblokowanie ale nie calkowite wiec wiatrak powinien krecic sie szybciej a co za tym idzie lepiej chlodzic chlodnice. Jutro zobacze czy to cos pomoglo i dam znac jezeli nie pomoze to pozostaje mi jechanie z predkoscia 70 km/h bo do takiej predkosci temperaturka stoi na 90 stopni. Wg mnie na logike to pozostaje tylko wisko z ktorego wyciekl plyn ktory je zasprzegla i przez to nie kreci sie ono wystarczajaco ciezko a co za tym idzie wystarczajaco szybko. Tak jak powiedzialem jutro dam znac co z mojego eksperymentu to tak czy inaczej jedyna rzecz ktora moge w tej chwili zrobic jak nie pomoze to jutro bede wszystko jeszcze raz analizowal.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL