BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 04:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Obroty
PostNapisane: 21 września 2009, 18:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: KrakĂłw
Witam wszystkich.
Jestem posiadaczem bmw e36 z silnikiem 1,6 z gazem. Auto posiadam 3 rok, a od dwoch miesiecy pojawil mi sie problem:( Dlatego jak mozecie pomozcie.

Na cieplym silniku jak spuszcze na luz to obroty utrzymuja mi sie np. na 3000 a po chwile powoli spadaja do 1500. Zmieniona jest sonda lambda, przeczyscilem przeplywomierz, komputer nic nie ujawnia. Szczerze mozna by po kolei wymieniac wszystko ale moze ktos z Was sie z tym spotkal. Prosze Was o pomoc i jakies sugestie.
Aha auto zachowuje sie tak samo na benzynie jak i na gazie. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 19:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 139
Lokalizacja: Pszczyna
Moje BMW: 520i e39
dwie opcje
nieszczelny dolot czyli ta rura za filtrem do przepustnicy jest dziurawa albo silniczek krokowy się zawiesza
jest jeszcze jedna opcja, gaz który nadaje się do niszczenia silników


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 19:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Nie wiem czy to jest przycyzną , ale w poprzednim aucie VW GOlf II miałem tez taki problem, okazało sie że przyczyną był regulator napięcia. Było za słabe ładowanie i komputer podciągał obroty żeby nadrobić. Sprawdzć jakie masz ładowanie itp. U mnie też oznaką było że na wolnych obrotach(niekiedy udało sie utrzymać je na 850 obr/min) pulsowały troche światła. Nie wiem jak jest z BMW ale mozesz sprawdzić zawsze ładowanie miernikiem

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 09:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: KrakĂłw
Wiem ze na odleglosc ciezko cos poradzic ale tak:
co do tego regulatora to raczej chyba nie to poniewaz pozniej jak nacisne lekko pedal gazu to obroty sa okolo 1100 wiec wmiare chociaz wczesniej mial 1000.
Wlasnie silniczek krokowy gdzie on jest?? Wyszukalem sie normalnie ze 3 godziny i nie ma, czytam na forum itd. tez nie ma:( Mozecie mi napisac gdzie go moge szukac??
Silnik M43 1,6 1997 r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 09:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15
silniczek to element nr 8
idź za przewodem nr 11 , on przechodzi chyba pod ssącym, a silniczek jest między ssącym a przegrodą silnika (bliżej ssącego i chyba troszke schowany pod niego)

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, 19:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: KrakĂłw
Witam musze stwierdzic ze nie mam nic takiego tam:(
Za to mam cos takiego:
http://moto.allegro.pl/item752059475_si ... w_e36.html
Czy to jest silniczek krokowy?? Jego sie jakos czysci?? Czy to moze byc powod tego?? Prosze o porade dziekuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 07:11 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 98
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 316i '91
Kod silnika: M40B16
silniczek krokowy odpowiada za trzymanie niskich obrotow na biegu jalowym, ja mysle ze to raczej odpada, sprawdz przepustnice i ew. jak masz mozliwosc podepnij inny przpelywomierz, albo zobacz czy tak samo sie zachowuje z przeplywomierzem podpietym i odpietym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 18:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: KrakĂłw
No wlasnie, odpinam ten silniczek krokowy- ta czesc po prawej stronie i samochod po dodaniu gazu np do 3 tys. obrotow spada normalnie tak do 1 tys obrotow, czyli to moze to jest powod tego??
Przplywomierz przeczyscilem bo duzo sadzy bylo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 20:20 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 98
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 316i '91
Kod silnika: M40B16
a jak jest taka sytuacja ze silnik sobie chodzi a Ty odpinasz i widzisz jakas roznice w pracy silnika ? jakies zafalowanie czy cos ? jesli tak to sprobuj jszcze podmienic z kims krokowca i jesli bedzie roznica to bedziesz mial przyczyne :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 14:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 81
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42
mam dokładnie ten sam problem, i myśle że to jest wina gumy od przepływki do przpustnicy bo pęła, w prawdzie posklejałem ale może łapaćpowietrze. w sobote zmienie i zobaczymy>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 22:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: KrakĂłw
I jak sprawdziles?? Ja mam gume nowa, takze wykluczam to. Jednak mam problem z tym silniczkiem nie mam gdzie podmienic... Nie mam pomyslu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 06:11 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 98
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 316i '91
Kod silnika: M40B16
tomek661 a masz moze jakis sklep z uzywanymi czesciami do bmw ? moze idzie sie z kims dogadac ?

edit: albo szrot pałer :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL