BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 maja 2025, 02:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Montaż wspomagania kierownicy do E30
PostNapisane: 26 maja 2009, 23:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 82
Lokalizacja: Wadowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40B18Kat
Witam Zastanawiam się nad montażem wspomagania kierownicy do swojej E30 318i M40 Chciałbym się dowiedzieć co będę musiał wymienić i zamontować I ile jest z tym roboty dziękuję za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 10:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: OstrĂłda
Proste to jak budowa cepa :) Kupujesz ze szrotu kpl. wspomaganie (pompa hydrauliczna wraz z mocowaniem, przewody, zbiorniczek i przekładnię) i montujesz. Koszt okolo 350 zł. Jak juz zalozysz to zalej atf-220 (dexron II) Pozdro :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 23:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: OstrĂłda
Zapomniałem dodać, że musisz kupić jeszcze "krzyżak", bo przekładnia ze wspomaganiem ma wiekszej średnicy wałek i stary nie bęzie pasował.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 11:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
Od e36 tez pasuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 15:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: OstrĂłda
Szamil wydaje mi sie, ze nie pasuje bo przekladnia od e36 ma inny rozstaw uszu mocujacych...poza tym w e36 przewody cisnieniowe podlaczone sa z drogiej strony. W sumie to nie przeszkoda. Co do pompy to hmmm musze looknac :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 20:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
Gdzies czytalem o jakis swapach w e30 gdzie byly robione auta pod drift i wsadzali tam maglownice ze wspomaganiem od e36.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 20:29 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 82
Lokalizacja: Wadowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40B18Kat
Fajnie dzięki za wyjaśnienie. Również słyszałem że montując przekładnie z E36 ma się lepsze przełożenie A jak wygląda sprawa samego montażu Jak przygotować gwinty pod poszczególne mocowania ? Bo zakładam że otwory mogą być skorodowane No i oczywiście nowy pasek klinowy :) I ile wchodzi płynu do układu ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 20:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
Obrazek
e36................................................................................................................................................................e30

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 12:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 82
Lokalizacja: Wadowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40B18Kat
Mam pytanie. Czy jest ktoś wstanie podesłać zdjęcie zamontowanej pompy wspomagania ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 09:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
najlepiej włożyć magiel z Z3 albo Z4 - mają jeszcze lepsze przełożenie niz E36


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 22:02 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 82
Lokalizacja: Wadowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40B18Kat
Witam ponownie Mam pytanie po której stronie silnika montuje się pompe wspomagania ? Zakładając że siedzimy w samochodzie i patrzymy w wprost Ile kół pasowych trzeba wymienić I bardzo bym prosił o jakieś zdjecie zamontowanej pompy Bo prawdopodobnie nie mam jakiejś części do montażu Silnik m40


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 22:16 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 22:16 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 22:17 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 22:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Ja mam cały komplet do montażu wspomagania w e30 z silnikiem m40.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 14:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 82
Lokalizacja: Wadowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40B18Kat
andrzej520, Dzięki za zdjęcie juz wiem na sto procent że nie mam jednej "blaszki" do montażu. Na zdjęciu jest to pierwsza blacha mocująca pomp[ę z wspornikiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 23:34 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 82
Lokalizacja: Wadowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40B18Kat
Mam jeszcze jedną prośbę W którym miejscu montuje się zbiorniczek z płynem ? Jeśli jest taka możliwość proszę o zdjęcie Dziękuję


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 15:13 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 71
Lokalizacja: podlasie
Moje BMW: e30
muntuje sie w miejscu miedzy przepływka a amortyzatorem
Obrazek
to ten ciemny zbiornik obok przepływki z czarna okrągła zebrowana nakretka

_________________
[you] remember: "Fast and reliable isn't cheap. Fast and cheap isn't reliable. Reliable and cheap is rarely fast."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 21:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: BIELSKO BIAÂŁA
JA MAM TAKIE PYTANKO ... CZY POMPA Z M40 MA JAKIES MOCOWANIE TZN,TAKIE CUS JAK M 20? CZY BEZPOSREDNIO PRZYKRECA SIE DO BLOKU?:niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 21:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Pompa ma mocowanie sa to konkretnie trzy blachy i przykreca sie ja do górnej misy olejowej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL