roberto12 napisał(a):
chciałem do swojej 520 24 zawory silnik M50B20 założyc sondę- do tej pory miałem zamiast sondy założony przez poprzednika jakiś układ eletroniczny. Wszędzie na forum patrzyłem i wszyscy piszą że mają w swoich E34 sondy z czterema przewodami(dwa białe, szary i czarny), to może ktoś mi odpisze jak to jest z moim autem , bo ja mam trzy przewody - dwa czarne i czarny z czerwonym paskiem.

Ten układ elektroniczny to na 99% emulator sondy lambda.
ECU myśli, że ma sondę. Jeżeli ten emulator jest programowalny to
jesteś w stanie zmieniać "wzbogacenie" mieszanki paliwa.
Jak wiadomo silnik spalinowy wykazuje największą moc przy lekko bogatej
mieszance. AFR ~12,5. Oczywiście wiąże się to z ekonomią.
Niektórzy po to stosują emulatory by oszukać ECU bez modyfikacji map.
Nawet to działa.
Oczywiście jak emulator możesz programować to tak samo można ustawić
uboga mieszankę. Będzie mniej palił ale istnieje możliwość wypalenia
zaworów, tłoka.
Druga sprawa to to, że jakieś 4, 5 lat temu emulator kosztował dużo mniej niż sama sonda
lambda...
Co do sondy lambda... powinieneś looknąć na gniazdo do którego podłącza się
sondę, tam zobaczysz ile kabli idzie i jakie kolory.
EDIT:
Sondy lambda 1V Boscha są od 1 przewodowych do 4 przewodowych.
1V sondy posiadają czarny kolor jako sygnał, szary jako masę, biały jako grzanie sondy
Czyli są układy:
sam czarny kabel (1 przewodowa)
1 czarny i 2 białe (3 przewodowa), sygnał i grzałka, masa z obudowy i wydechu
1 czarny, 2 białe i 1 szary (sygnał, grzałka, masa)
Inne kolory np: czerwony to juz sondy 5V i inny sposób pomiaru
Nie mieszać 1V z 5V można spalić ECU...
Tak w skrócie 1V sonda to ogniwo, ktróre w zależności od ilości tlenu w spalinach generuje napięcie
5V sondy zmieniają parametry napięcia wejściowego (przetważają napięcie w zależności
od ilości tlenu w spalinach)