BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 23:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zarzuca tyłem na wybojach
PostNapisane: 15 października 2009, 19:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
Witam
Tak jak w tytule jeśli przykładowo przejeżdżam przez studzienkę jadąc na wprost zarzuca mi tyłem.Co może być powodem tego?Zawieszenie zrobione,łożyska dobre jak i reszta jedynie amorki są już na wykończeniu.Czy one mogą być przyczyną?
I jeszcze korzystając z sytuacji po ilu Km silnik powinien uzyskać pełną temp?U mnie uzyskuje dopiero po około 7km czy termostacik zalicza się do wymiany?
Pozdrawiam
Krystian

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2009, 19:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego prawdopodobnie masz zużyte tuleje w wachaczach tylnych
tuleje te siedzą w progach pod tylnymi drzwiami
wymień je i auto będzie się inaczej prowadziło
7km jeżeli masz włączone ogrzewanie to raczej Ok
ale jeżeli zamknięte to trochę dużo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2009, 19:39 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
ja obstawiam na wyjechane amory, bo pewnie na zakretach jeszcze gorzej?? :)
a sprezyny jak?

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2009, 19:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
masz zużyte amory i pytasz co jest nie tak. To ja Ci powiem: Masz zużyte amortyzatory i rzuca Ci tyłem na nierównościach :D

7 km to na pewno za dużo na rozgrzanie silnika, chyba że dajesz odrazu max obroty dmuchawy i ogrzewanie kabiny na max.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2009, 19:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: Alpina B10 V8
Kod silnika: M62B46
Identyczne efekty daje także nieprawidłowa geometria tylnego zawieszenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2009, 20:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
Koledzy więc tak po kolei
ryszard55,
Tylne tuleje wymieniane ok 2 msc temu razem ze spręzynami i ogólnie sprawdzone zawieszenie.
Kune,
No też tak myślałem,ale z pół roku temu też mi się tak robiło a wtedy amorki były jeszcze sprawne :suchy:
dray,
Geometria,zbieżność była robiona razem z spręzynkami i z tulejami.więc pewnie zostały amorki tylko mnie dziwi dlaczego się tak działo wcześniej.Po wymianie tych tulei tak jak by na jakiś czas się uspokoiło ale od tygodnia znów masakra.
Jeśli chodzi o to nagrzewanie to fakt mam cały czas wł ciepłe ale dopóki nie osiągnie tem mam wentylator na pozycji 1(czasami na 2) więc 7km to jest prawidłowo?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2009, 20:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 917
Lokalizacja: WOT / Mińsk Maz
Moje BMW: E36 coupe/E30
Kod silnika: M52B28/M60B40
Podjedź na stację diagnostyczną i sprawdź geometrię z tyłu.
Moim zdaniem to będzie powodem zarzucania. Ewentualnie tak jak pisał ryszard55, tuleje w wahaczach tylnych :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2009, 20:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 365
Moje BMW: E46&E90
Kod silnika: M52TUB28&N52B30
z tym ogrzewaniem to chyba w porzadku ja mam zawsze ustawione na 2 dmuchawe i po 7 km dopiero mam pelna temp no chyba ze ja tez mam cos nie tak

_________________
Nie odkładaj na jutro życia, bo nikomu nieznana ta pora, gdy jutro - to nasze dzisiaj, nigdy nie stanie się wczoraj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2009, 21:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
:rotfl: :rotfl: :rotfl: tuleje w wachaczach? predzej nowe sprężyny i zużyte amortyzatory
jesli by mial wybite tuleje to na dołkach by słyszał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2009, 21:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Moją sugestie pomińcie, zbyt dużo ironii w niej było, ale prawda jest jedna: przy zużytych amortyzatorach trakcja się nie poprawia :rotfl: Możesz szukać dalej, tulejki, łączniki, tuleje, ale amory i tak, chcesz czy nie chcesz musisz wymienić :rotfl:

Waszym zdaniem 7 km na rozgrzanie silnika przy dodatniej temperaturze jest ok :zdziwko:
To przy - 20 ile powinien się rozgrzewać?

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2009, 21:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
septi,
Dokładnie tak było przed wymianą tulei zaczeło mi walić :/
Dokładnie sprężynki są nowe i do tego -40 :zdegustowany:
A jak polecacie jest sens kupować jakieś najtańsze amorki na tył?Zeby tylko przekulać zimę?Bo na lato na pewno zagości gwint,a nie chce na darmo kupować blisteinów a później je wywalić do kosza...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2009, 21:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Kris86 napisał(a):
Dokładnie sprężynki są nowe i do tego -40


dając -40 na stare amortyzatory, zmieniłeś charakterystykę ich pracy - dobiłeś je :)
Tanie amory na zimę powinny wystarczyć.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2009, 21:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
jurexxx,
Liczyłem się z tym ale nie myślałem że aż tak szybko padną :zawstydzony:
Ciekawe czy wymiana amorków da coś...bo teoretycznie powinna...
A tak na marginesie lepiej kupić zwykłe czy może sportowe np MTS?Na przodzie mam blistein roczne.Nie będzie to dziwnie jeździło?przód normalne tył sportowe?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2009, 21:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 365
Moje BMW: E46&E90
Kod silnika: M52TUB28&N52B30
jurexxx napisał(a):
Waszym zdaniem 7 km na rozgrzanie silnika przy dodatniej temperaturze jest ok :zdziwko:
no mi sie tak zagrzewa w taki dzien jak dzis rano bylo cos ok 0 moze +1 i moje autko potrzebuje 6-7 km to dziwne ?

_________________
Nie odkładaj na jutro życia, bo nikomu nieznana ta pora, gdy jutro - to nasze dzisiaj, nigdy nie stanie się wczoraj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2009, 21:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
jurexxx,
To jednak termostat też do wymiany?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2009, 21:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
endriu25 napisał(a):
jurexxx napisał(a):
Waszym zdaniem 7 km na rozgrzanie silnika przy dodatniej temperaturze jest ok :zdziwko:
no mi sie tak zagrzewa w taki dzien jak dzis rano bylo cos ok 0 moze +1 i moje autko potrzebuje 6-7 km to dziwne ?

Ja jakoś nie patrze po ilu km się rozgrzewa, spojrze jak to jest u mnie i napisze, ale mam wrażenie że dużo szybciej (silnik m52).

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2009, 23:55 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
septi napisał(a):
tuleje w wachaczach?
nie wiem co w tym smiesznego... mi pływał w zakretach jakby ktos mna bujal na calej dlugosci zaketów po wymianie tuleji pływajacych jak reka odjoł .... :dobani: prosze tych co udaja ze wiedza o powstrzymanie sie od ikonek typu :rotfl: :D :hurra: :super:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2009, 08:52 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
sluchaj amory nie padaja w 3 dni, one z dnia na dzien coraz gorzej pracuja po prostu.
Jesli faktycznie zalozyles nowe sprezyny to pewnie dobiles te amorki. Zobacz czy czasami nie sa wylane :)

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2009, 15:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Kris86 napisał(a):
jurexxx,
To jednak termostat też do wymiany?


Dzisiaj przy 5st. C moje m52b20 zagrzewało się do pionu przez dokładnie 4300 metrów.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2009, 18:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
Cytuj:
Dzisiaj przy 5st. C moje m52b20 zagrzewało się do pionu przez dokładnie 4300 metrów.

Czyli termostat też wymienić?
A dobre są amorki kamoka?dadzą radę przez zimę?czy może hart?
Wiadomo że na dłuższą mete to są złomy ale tak jak pisałem chodzi tylko o zimę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL